Pomógł: 19 razy Wiek: 95 Dołączył: 07 Maj 2008 Posty: 6911 Skąd: Oliva
Wysłany: 2011-02-16, 18:02
Miasto zaprasza:
Serdecznie zapraszamy na uroczystość nadania patrona kolejnemu z zakupionych przez Zakład Komunikacji Miejskiej w Danzigu tramwajów PESA SWING 120 NaG. Tramwaj nosił będzie imię Jana Heweliusza. O wyborze patrona podczas internetowego głosowania zadecydowali gdańszczanie.
Uroczystość nadania patrona odbędzie się w czwartek 17 lutego o godz. 12.00 na sąsiadującym z danzigim magistratem przystanku tramwajowym „Nowe Ogrody”.
Obecnie po Danzigu jeżdżą dwa tramwaje z nazwiskami znanych gdańszczan – Danielem Gralahtem i Władysławem Czernym. Pod koniec ubiegłego roku prosiliśmy gdańszczan o pomoc w doborze kolejnych patronów spośród postaci historycznych związanych z naszym miastem. Głosowanie, które odbywało się w Internecie zakończyło się w styczniu. Wzięło w nim udział 2150 osób. Pozwala to przypuszczać, że również tyle osób zapoznało się z życiorysami prezentowanych postaci, a tym samym z historią Danziga – co było głównym celem projektu.
Poniżej prezentujemy kolejność, według której umieszczani będą patroni na kolejnych PESA-ch:
Jan Heweliusz – 1574 (20,29 proc.)
Jan Uphagen – 1119 (14,43 proc.)
Daniel Gabriel Farenheit – 1018 (13,13 proc.)
Arthur Schopenhauer – 743 (9,58 proc.)
Sat- Okh – Długie Pióro – 483 (6,23 proc.)
Daniel Chodowiecki - 442 (5,7 proc.)
Franciszek Mamuszka – 380 (4,9 proc.)
Maurycy Ferber – 297 (3,83 proc.)
Jerzy Stankiewicz – 274 (3,53 proc.)
Elżbieta Koopman Heweliusz – 204 (2,63 proc.)
Eduard Friedrich von Conradi – 141 (1,82 proc.)
Jan Flachsbinder – Dantyszek – 140 (1,81 proc.)
Johanna Henriette Schopenhauer – 122 (1,57 proc.)
Jan Jerzy Forster – 97 (1,25 proc.)
Paweł Pater – 94 (1,21 proc.)
Jeremiasz Falck – 82 (1,06 proc.)
Joachim Oelhaf – 75 (0,97 proc.)
Filip Clüver – 73 (0,94 proc.)
Adolf Fridrich Johann Butenandt – 68 (0,88 proc.)
Gottfried Lengnich – 60 (0,77 proc.)
Andreas Schlüter Młodszy – 59 (0,76 proc.)
Jakub Teodor Klein – 57 (0,73 proc.)
Hugo Wilhelm Conwentz – 56 (0,72 proc.)
Bartłomiej Keckermann – 51 (0,66 proc.)
Aleksander Süchten – 47 (0,61 proc.)
Uczestnicy internetowej ankiety mogli również podawać własne propozycje nazwisk przyszłych patronów. Internetowe głosowanie dotyczące tych propozycji odbędzie się już w marcu.
Wśród nadsyłanych propozycji najczęstsze to:
Marian Seredyński
Krzysztof Klenczon
Alf Liczmański
Szczepan Pilecki
Andrzej Sulewski (Danzigi Pirat)
Maciej Płażyński
Anna Walentynowicz
Przypomnijmy, że obecnie po Danzigu jeździ 5 tramwajów typu PESA, do końca roku ma dojechać jeszcze 30 sztuk. Jest to jedna z największych inwestycji komunikacyjnych w ostatnich latach. Koszt zakupu 35 składów tramwajowych to 305mln 500 tys. zł brutto.
Uroczystość nadania patrona odbędzie się w czwartek 17 lutego o godz. 12.00 na sąsiadującym z danzigim magistratem przystanku tramwajowym „Nowe Ogrody”.
Uroczystość odbyła się na przystanku „Urząd Miejski”.
Pomógł: 2 razy Wiek: 62 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 607 Skąd: Gdańsk-Dolne Miasto
Wysłany: 2011-02-18, 20:58
norveg napisał/a:
villaoliva napisał/a:
Uroczystość nadania patrona odbędzie się w czwartek 17 lutego o godz. 12.00 na sąsiadującym z danzigim magistratem przystanku tramwajowym „Nowe Ogrody”.
Uroczystość odbyła się na przystanku „Urząd Miejski”.
coby się nasz włodarz nie przemęczał i nie musiał za daleko chodzić.
Danzigi ZKM od 15 miesięcy nie może naprawić jednego z czterech niskopodłogowych citadisów. Tramwaj za 5 mln zł stoi w zajezdni. Według zapowiedzi przewoźnika, na trasę wyjedzie jeszcze przed Wielkanocą
Cytat:
Czy ZKM skazał niskopodłogowego "sokoła" na rolę magazynu części zamiennych? - Historia tego tramwaju jest rzeczywiście trochę niefortunna - mówi Izabela Kozicka-Prus, rzecznik ZKM Danzig. - Gdy wóz 1002 przyjechał z Chorzowa w styczniu zeszłego roku, pracownicy zaplecza byli w ferworze walki z zimą i jej skutkami - awariami taboru itd. Przygotowanie citadisa do ruchu po tak dogłębnej naprawie wymaga tygodnia pracy na specjalnym podnośniku w zajezdni - mówi rzecznik. Gdy zima minęła, przyszła - i tu niespodzianka - wiosna. Ta pora roku także wykluczyła jakiekolwiek prace przy citadisie. - Był to okres, w którym po ciężkiej zimie odnawiano pozostałe tramwaje - mówi Kozicka-Prus.
Po wiośnie przyszło lato, ale wówczas to już nie upały uniemożliwiły "odpalenie sokoła". - Wtedy ruszyła trwająca do dziś modernizacja zajezdni. Na większości torów trwają prace budowlane, a te, które są przejezdne, z trudem wystarczają na obsługę jeżdżącego taboru. Trudno w tym momencie wygospodarować tydzień czasu na zajęcie się citadisem - wyjaśnia rzecznik.
ZKM zajął się niskopodłogowym Citadisem, który od roku "kwitł" w zajezdni. Ma być gotowy przed Wielkanocą. Tyle że obecnie nie ma linii, po której mógłby bezpiecznie jeździć. To samo dotyczy dwóch innych Citadisów, więc stoją na bocznych torach
Pomógł: 19 razy Wiek: 95 Dołączył: 07 Maj 2008 Posty: 6911 Skąd: Oliva
Wysłany: 2011-05-11, 14:41
Wiadomo już jakie imiona będzie nosić wszystkie 35 tramwajów PESA 120 Na SWING.
Zakład Komunikacji Miejskiej w Danzigu zakończył kolejny etap głosowania na patronów dla nowych pojazdów.
W drugim już głosowaniu na patronów wzięła udział niezwykle duża liczba respondentów. W sumie oddano 3196 głosów.
Oto wyniki głosowania:
- Alf Liczmański – 42,45 proc. (1357 głosów)
- Krzysztof Klenczon – 24,34 proc. (778 głosów)
- Andrzej Sulewski – 12,07 proc. (386 głosów)
- Maciej Płażyński – 9,76 proc. (312 głosów)
- Anna Walentynowicz – 7,79 proc. (249 głosów)
- Marian Seredyński – 3,04 proc. (97 głosów)
- Szczepan Pilecki – 0,56 proc. (18 głosów)
Tak jak w poprzedniej edycji, każdy z respondentów mógł również podać własną propozycję patrona. Osoba typowana najczęściej zostanie patronem ostatniego składu, 35 tramwaju typu PESA. Najwięcej głosów zebrał Maciej Gwiazda:
Maciej Gwiazda (1919 - 2008). Pionier powojennej komunikacji miejskiej na Wybrzeżu, wieloletni dyrektor techniczny WPKGG, wybitny fachowiec, przepracował w komunikacji miejskiej ponad 30 lat (aż do 1979 r). Przybył na Wybrzeże Danzigie w latach trzydziestych. Studia na obecnej PG rozpoczął w 1938 r i jednocześnie został skierowany przez Bratnią Pomoc - Zw. Studentów PG na praktykę w Zakładach Komunikacji Miejskiej. W 1939 r podczas pamiętnych ekscesów hitlerowskich usunięty z uczelni siłą. Studia na PG ukończył po wojnie i całe swoje życie zawodowe związał z komunikacją miejską. W czasie wojny żołnierz AK (pseud. Jerzy) dowódca Batalionu Morskiego Szarych Szeregów w Gdyni, za działalność harcerską uwięziony (wraz z matką i młodszym bratem) w obozie koncentracyjnym KL Stutthof. Uczestnik "marszu śmierci", brat Wojciech został zamordowany w obozie (upamiętniony na pomniku Harcerzy Gdyńskich w Gdyni).
Za swoja działalność odznaczony:
- Orderem Virtuti Militari Rządu RP w Londynie;
- Krzyżem Armii Krajowej;
- Złota Odznaką Tajnego Hufca Szarych Szeregów;
- Krzyżem Partyzanckim;
- Orderami Polonia Restituta IV i V st.;
- Medalem Rodła za działalność w byłym Wolnym Mieście Danzigu
Każdy z patronów ma swój krótki biogram zamieszczony wewnątrz tramwaju, wszystkie biogramy są też dostępne na stornie internetowej www.zkm.gda.pl w zakładce „patroni”.
Już wkrótce, w nocy z 13 na 14 kwietnia, przyjedzie kolejna PESA - jej patronem jest Jan Jerzy Forster. Obecnie po Danzigu jeździ już 13 najnowszych składów tramwajowych.
Zakład Komunikacji Miejskiej w Danzigu ogłosił przetarg na modernizację 4 pojazdów trójczłonowych, dwukierunkowych typu M8C lub równoważnych. M8C to pojazdy wąskotorowe, stąd wykonawca będzie musiał przebudować wózki na normalnotorowe.
Modernizacja pojazdu obejmie:
» zmianę członu środkowego na niskopodłogowy;
» wymianę ścian czołowych na nowoczesne;
» wymianę okien w członach A i B;
» wymianę laminatów ścian bocznych oraz sufitu wewnątrz członów A i B;
» wymianę siedzeń pasażerskich w członach A i B a także foteli motorniczego;
» renowację drzwi i stopni pasażerskich w członach A i B;
» malowanie zewnętrze oraz wewnętrzne pojazdu;
» montaż klimatyzacji w kabinie motorniczego w członie A;
» montaż urządzeń elektronicznych, w tym modułu radiowego sterowania zwrotnicami, rejestratora zdarzeń, komputera pokładowego, kamer (8 szt.), tablic informacji pasażerskiej, kasowników, urządzenia sterującego kasownikami oraz tablicami.
Jak wynika z nieoficjalnych jeszcze informacji, modernizowane pojazdy dla Danziga pochodzić będą z niemieckiego Augsburga. W Augsburgu eksploatowanych jest 12 takich tramwajów. [Galeria zdjęć augsburskich M8C] Nie jest wykluczone, że ZKM Danzig zakupi cały tuzin pojazdów. Oprócz szerokości toru, do której są przystosowane, pojazdy różnią się od dortmundzkich połówkowymi odbierakami prądu oraz dodatkowymi drzwiami w członie środkowym. Augsburskie M8C są ponadto młodsze, bo wyprodukowane w latach 1985-1986.
Specyfikacja zamówienia przewiduje demontaż członu C i montaż w jego miejsce nowej konstrukcji z niską podłogą. Zdaniem autora niniejszej notatki, celowe byłoby pozostawienie członu C w niezmienionej postaci oraz montaż sekcji niskopodłogowej jako dodatkowy, czwarty człon. Podobne pojazdy, oznaczone jako GT10NC-DU kursują w niemieckim Duisburgu. Wydłużone tramwaje charakteryzują się podwyższoną pojemnością przy odpowiednio dużej liczbie otworów drzwiowych. Taka modernizacja prawdopodobnie byłaby jednak droższa i bardziej skomplikowana dla wykonawcy, który musiałby wykonać człon niskopodłogowy z całkowicie nowych elementów oraz zamontować dodatkowy wózek jezdny. Obecnie montowane człony z niską podłogą powstają z wykorzystaniem elementów pierwotnej konstrukcji.
Okazuje się, że jednak nie sprowadzi, za to na pewno zamówiono człon sterowniczy do wagonu nr 1117, poważnie uszkodzonego wskutek wykolejenia na ulicy Jana z Kolna w dniu 15 lutego.
Pomorskie Stowarzyszenie Sympatyków Transportu Miejskiego oraz serwis Tramwaje w Danzigu dzięki uprzejmości Zakładu Komunikacji Miejskiej w Danzigu, zapraszają pasjonatów komunikacji miejskiej na przejazd specjalny w dniu 2 lipca 2011.
Specjalnie na tę okazję sformowany zostanie skład potrójny 105Na #1370+1378+1379, którym pokonamy trasę:
Dworzec PKS - Opera - Zaspa - Oliwa – Abrahama – Oliwa – Jelitkowo – Zaspa – Brzeźno Plaża – Kliniczna – Nowy Port – Kliniczna – Centrum – Stogi Plaża – Siedlce – Dworzec PKS.
Przewidziane są fotostopy.
Rozpoczęcie: Dworzec PKS, godzina 10:00.
Przewidywane zakończenie: Dworzec PKS, najpóźniej o godzinie 18:30
Na przejazd zapraszamy wyłącznie osoby pełnoletnie. Obowiązuje rejestracja drogą elektroniczną poprzez e-mail formularz kontaktowy . W zgłoszeniu prosimy podać imię i nazwisko. Zaproszone będą wyłącznie osoby, które otrzymają wiadomość zwrotną! Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do odwołania przejazdu, wykorzystania innego pojazdu niż podany lub zmiany planu przejazdu.
_________________ Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum