Jesli 4 i 10 pójdą dużą pętlą to gdzie będzie postojować 15? Przy koszarach?
Myślę, że Jacko ma rację. Ów skręt z Wolności w Marynarki Polskiej będzie równoznaczny z kresem szaletu.
Wtedy będzie prawie możliwe ponowne uruchomienie (na wzór linii przedwojennej) trasy ze Śródmieścia przez Nowy Port do Brzeźna. Prawie, bo potrzebny będzie jeszcze lewoskręt z Hallera w Danzigą.
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 545 Skąd: Gdańsk Nowy Port Władysława IV
Wysłany: 2009-01-16, 19:09
Tangens napisał/a:
...to gdzie będzie postojować 15? Przy koszarach?
Albo na przykład przy byłej stacji SKM Danzig Brzeźno.
Tangens napisał/a:
Myślę, że Jacko ma rację. Ów skręt z Wolności w Marynarki Polskiej będzie równoznaczny z kresem szaletu.
To raczej logiczne.
Cytat:
Mała pętla będzie służyć jedynie do wyjazdu tramwajów z zajezdni.
Można by na przykład zrobić dodatkowy skręt z Góreckiego w lewo w Wolności, by tramwaje nie musiały na jazdy techniczne jeździć dużą pętlą (Władysława IV-Oliwska-Rybołowców-Wolności).
Cytat:
Prace w Brzeźnie i Nowym Porcie rozpoczną się nie wcześniej niż za rok.
Zawsze to lepiej od "nie wcześniej niż za 2 lata"...
Tangens napisał/a:
Wtedy będzie prawie możliwe ponowne uruchomienie (na wzór linii przedwojennej) trasy ze Śródmieścia przez Nowy Port do Brzeźna. Prawie, bo potrzebny będzie jeszcze lewoskręt z Hallera w Danzigą.
No tam jest takie natężenie ruchu, że tworzy to kilometrowe korki
Do tragedii wystarczy jeden pasażer i jeden samochód. I jedna sekunda nieuwagi jednej osoby. A prawdopodobieństwo tragedii na pewno będzie mniejsze, jeśli samochód będzie mógł ominąć tramwaj ze strony przeciwnej niż ta, po której chodzą pasażerowie. I jeśli ci ostatni nie będą musieli między tramwajem i chodnikiem przekraczać jezdni.
Nie bez powodu przystanki autobusowe i trolejbusowe są organizowane przy chodniku, a nie przy osi jezdni dwukierunkowej lub po lewej stronie jezdni jednokierunkowej.
to dlaczego na takiej Mickiewicza nie jest przy chodniku? No i co na to wszystko miejski konserwator? Obudzić go trzeba,bo zasypia nad planami wpisania dźwigów stoczniowych do rejestru!
Pumeks [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-19, 08:52
Miejski konserwator nie ma uprawnień do wpisywania czegokolwiek do rejestru, a wojewódzki konserwator nie ma prawie żadnych kompetencji w Nowym Porcie, ani na ulicy Mickiewicza.
to dlaczego na takiej Mickiewicza nie jest przy chodniku?
Może dlatego, że ulica Mickiewicza jest dwukierunkowa, są tam dwa tory tramwajowe, których przesunięcie wymusiłoby przebudowę skrzyżowania z Hallera, nie mówiąc o przebudowie całej ulicy Mickiewicza. Być może byłoby to nieco droższe...
_________________ Pojęcia "nasz", "nasze", "my", "oni" itp... w rozmowach o historii i polityce są bardzo względne.
i dla wpisania większego promienia lewego łuku (w torze skręcającym w lewo z Oliwskiej w Rybołowców).
Tory skręcające z Oliwskiej w Rybołowców są (takie na wajchę, czy jakoś tam )i kawał jezdni do ul. Na Zaspę jest nowy , dopiero za skrzyżowaniem jest tragedia. Myślę , że nie potrzeba burzyć tego nowego odcinka bo na czas remontu auta muszą gdzieś mieć drogę (stali użytkownicy i tak skręcają w Na Zaspę , tylko "obcy" tu się pchają i "głośno chwalą "Włodarzy za taki stan nawierzchni ).Wszak na wszystkich mapach jest to początek krajowej E7.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 934 Skąd: Orunia
Wysłany: 2009-01-19, 18:33
Ten lewoskręt został wykonany w trakcie generalnego remontu ul. Oliwskiej w 1992/93 roku, z założeniem że będzie używany sporadycznie. Ma bardzo mały promień łuku, niespotykany w normalnie eksploatowanych torach.
Na początku1993 roku trafiłem na budowę końcowego odcinka, od Kasztanowej do przystanku SKM Danzig Brzeźno. Majster opowiadał mi, że jak gięli szyny do tego łuku, to jedną złamali (inna sprawa, że robili to w zbyt niskiej temperaturze...).
Być może inwestor nie zdecyduje się na przebudowę tego połączenia, chociaż akurat dla mnie jest to logiczne.
Nie ma takiego czegoś u nas. Jest międzynarodowa droga E77, która ma również krajowy numer 7. Tyle, ze ona nawet nie zahacza o Nowy Port. Wiedzie z Żukowa przez śródmieście w stronę Elbląga i (za przeproszeniem) Warszawy.
W Nowym Porcie, na terminalu promowym ma swój początek krajowa droga numer 1, jest ona częścią międzynarodowej E75. Wiedzie ona ulicą Rybowłowców, co oznacza, że jej remont jest w gestii GDDKiA, a nie miasta. Choć zapewne tor tramwajowy pod GDDKiA nie podlega. Wychodzi mi na to, że przy przebudowie tej ulicy współpracować będą musiały Miasto i Dyrekcja Dróg Krajowych, a to nie wróży nic dobrego w kwestii terminu wykonania tych prac...
_________________ Pojęcia "nasz", "nasze", "my", "oni" itp... w rozmowach o historii i polityce są bardzo względne.
Wychodzi mi na to, że przy przebudowie tej ulicy współpracować będą musiały Miasto i Dyrekcja Dróg Krajowych, a to nie wróży nic dobrego w kwestii terminu wykonania tych prac...
Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 934 Skąd: Orunia
Wysłany: 2009-01-19, 22:16
Jagst napisał/a:
[...]jej remont jest w gestii GDDKiA, a nie miasta. Choć zapewne tor tramwajowy pod GDDKiA nie podlega. Wychodzi mi na to, że przy przebudowie tej ulicy współpracować będą musiały Miasto i Dyrekcja Dróg Krajowych
Bzdura. Art. 19 ust. 5 "Ustawy o drogach publicznych" stanowi: "w granicach miast na prawach powiatu zarządcą wszystkich dróg publicznych, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych, jest prezydent miasta". W przypadku Danziga tym zarządcą jest ZDiZ.
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 545 Skąd: Gdańsk Nowy Port Władysława IV
Wysłany: 2009-01-19, 22:32
villaoliva napisał/a:
Tak w antrakcie, upolowany dziś w zajezdni "Dortmund".
1137 w zajezdni Wrzeszcz ???
Kilka pytań:
1. Dlaczego nikt nic o tym nie wie (do tej pory) ?
2. Dlaczego nie ma go w spisie na stronie Phototrans.eu ?
3. Dlaczego ma numer 1137, skoro wszystkie dotychczasowe "Dortmundy" przychodziły do Danziga z numeracją dortmundzką, (czyli ten akurat powinien mieć numer 137)?
4. Czy mogę umieścić tę informację (wraz ze zdjęciem oczywiście) na forum, gdzie moderuję ( http://danzig-nowy-port.mojeosiedle.pl/ )?
Pomógł: 19 razy Wiek: 95 Dołączył: 07 Maj 2008 Posty: 6911 Skąd: Oliva
Wysłany: 2009-01-19, 22:45
Niestety nie znam odpowiedzi na twoje pytania.
Przejeżdzałem obok i wpadłem w zachwyt widząc taki "obcy" tramwaj z kolorystyką, reklamami a nawet tablicą z kierunkiem jazdy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum