Nie chcemy rozbiórki
Rozmowa z Mieczysławem Kotłowskim, wicedyrektorem ZDiZ.
- Czy żółty wiadukt zostanie rozebrany?
- Trwają analizy techniczne i finansowe, decyzja będzie podjęta w ciągu kilkunastu dni. Jest zgoda konserwatora zabytków na jego rozebranie, ale naszym zdaniem, jego konstrukcja jest na tyle interesująca, że obecny wiadukt warto utrzymać i wzmocnić dla ruchu pieszego oraz rowerowego.
To jest o tyle nieścisłe, że Konserwator w zeszłym roku opiniował negatywnie zamiar rozbiórki wiaduktu, ale w tym roku, około czerwca, ludzie z ZDiZ przyszli z informacją, że wiaduktu nie da się uratować ze względu na plan miejscowy i pilnie potrzebują zgody na rozbiórkę. Dr Kwapiński poczuł się (jak zwykle) postawiony pod ścianą i dlatego, acz niechętnie, zaakceptował rozbiórkę.
Pomógł: 19 razy Wiek: 95 Dołączył: 07 Maj 2008 Posty: 6911 Skąd: Oliva
Wysłany: 2008-09-02, 12:33
No to to jest manipulacja.
A swoja droga jak ktoś stwierdzi, że np. Ratusz koliduje z planem zagospodarowania to też zostanie "niechętnie" ale jednak zaakceptowana jego rozbiórka?
Czy nie powinno byc tak, że plany miejscowe uwzględniac będą zabytki?
Ratusz Głównego Miasta jest bezpieczny, gorzej ze Staromiejskim, bo tam ciągle planu miejscowego nie sporządzono (według teorii spiskowej - na wypadek, gdyby pojawił się inwestor chcący wybudować jakiś wysokościowiec, albo i kilka).
Plan zagospodarowania dla "Nowej Wałowej" był pewnie procedowany jakiś czas temu i widocznie wówczas nie znalazł się nikt, kto domagałby się uznania "żółtego wiaduktu" za obiekt chroniony.
Chris
Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 36 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-08, 23:53
Problem polega na tym, że nawet jakby ktoś chcial go zachować, to nie wiadomo gdzie go przechowywać. Przecież do szuflady się nie zmieści Ja tam tęsknić po nim nie będę. Nic nadzwyczajnego. Typowy dla swej epoki, tak jak betonowe estakady w czasach Gierka czy dzisiejsze stalowo - betonowe konstrukcje drogowe.
Wiek: 68 Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 51 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-09, 17:41
Chris napisał/a:
Problem polega na tym, że nawet jakby ktoś chcial go zachować, to nie wiadomo gdzie go przechowywać. Przecież do szuflady się nie zmieści Ja tam tęsknić po nim nie będę. Nic nadzwyczajnego. Typowy dla swej epoki, tak jak betonowe estakady w czasach Gierka czy dzisiejsze stalowo - betonowe konstrukcje drogowe.
Rozumiem problemy wynikające z potrzeb związanych ze zmianą funkcji i rozbudową/przebudową/rozwojem Miasta, ale czy koniecznie należy likwidować zabytki kultury technicznej? Wiem, wiem... Nowa Wałowa itp. Sam chciałbym by ona jak najszybciej powstała i udrożniła, choćby w minimalnym stopniu Miasto, ale zastanawiam się czy nie ma innej metody. Szwędając się po Anglii w nieskończenie wielu miejscach natrafiałem na "perełki" w postaci obiektów inżynieryjnych a to mostów, śluz, tuneli itp. które dzisiaj są nie używane, prowadzą "donikąd", ale w dalszym ciągu są pielęgnowane. Po prostu szkoda. Przypomina mi to trochę sprzedaż linii wąskotorowej przez Starostwo Powiatowe w Nowym Dworze na rzecz GDDKiA za ok. 300.000 zł,-. Bo teren ten niezbędny jest na budowę drogi ekspresowej... Niby racja, a jednak coś się nie zgadza... Mam sentyment do tego wiaduktu bo labo przez niego, albo przez Błędnik (jeszcze stary) chodziłem na tory saneczkowe przy (na) Bramie Oliwskiej... Szkoda, że zniknie...
_________________ Światełko w tunelu — to reflektory nadjeżdżającego pociągu.
Chris
Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 36 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-09, 23:18
Cytat:
Szwędając się po Anglii w nieskończenie wielu miejscach natrafiałem na "perełki" w postaci obiektów inżynieryjnych a to mostów, śluz, tuneli itp.
Przypuszczam, że obiekty o których mówisz były wyjątkowe na skale swojej epoki. Wiadukt Brama Oliwska jest typową, sztampową, normalną, niewyróżniająca kontrukcją. Nic, dosłownie nic nadzwyczajnego. Pieniądze związane z jego ratunkiem wolałbym wydać chętniej na dopracowanie wyglądu wiaduktów Nowej Wałowej i szybszą jej budowę.
Cytat:
Niby racja, a jednak coś się nie zgadza... Mam sentyment do tego wiaduktu bo labo przez niego, albo przez Błędnik (jeszcze stary) chodziłem na tory saneczkowe przy (na) Bramie Oliwskiej... Szkoda, że zniknie...
Ja mam sentyment na pana sprzedającego gacie na starym (znaczy tym przed obecnym) Manhattanie Trzeb jednak iść do przodu i dbać, by to coś powstanie było lepsze od tego, co likwidujemy.
Właśnie zamontowali tabliczkę, która mówi że od 01.10 do czasu zbudowania nowego wiaduktu muszę szukać innej drogi by wrócić z pracy do domu :(
Prom znowu będzie oblegany.
Pomógł: 19 razy Wiek: 95 Dołączył: 07 Maj 2008 Posty: 6911 Skąd: Oliva
Wysłany: 2008-09-25, 13:06
Komunikat:
Zamknięcie dla ruchu kołowego wiaduktu
kratowego przy ul. Jana z Kolna w Danzigu
Z dniem 1 października zamknięty zostanie dla ruchu drogowego most kratowy przy ul. Jana z Kolna. Z powodu złego stanu technicznego słynny „żółty most” już nigdy nie będzie pełnił funkcji drogowych. Po remoncie mającym na celu zabezpieczenie go w obecnym stanie, wiadukt będzie pełnił funkcję kładki pieszej i rowerowej.
W związku z zamknięciem wiaduktu Zarząd Dróg i Zieleni w Danzigu planuje wprowadzenie zmian w organizacji ruchu, które mają zminimalizować skutki jego zamknięcia. Zmiany dotyczyć będą zasad poruszania się w okolicach Węzła Kliniczna:
- powstanie drugi pas ruchu do skrętu w lewo z ul. Klinicznej w ul. Hallera; w związku z tym planowana jest likwidacja istniejącej wyspy segregującej ruch i zmiana oznakowania drogowego w tym rejonie
- na odcinku ul. Wyspiańskiego od ul. Poprzecznej do ul. Hallera wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy (wiąże się to z koniecznością likwidacji możliwości przejazdu „na wprost” z ul. Wyspiańskiego w ul. Kliniczną)
- w jednokierunkowej ul. Konarskiego odwrócony zostanie dopuszczalny kierunek ruchu; ulica tam ma stanowić alternatywną trasę dojazdu do al. Zwycięstwa.
W miejscu zamykanego właśnie dla samochodów mostu kratowego powstanie w przyszłości nowa estakada drogowa, która łączyć będzie wylot z terenów postyczniowych ul. Nowej Wałowej ze skrzyżowaniem na wysokości Bramy Oliwskiej. Zakończenie tej inwestycji planowane jest na lata 2011 – 2012.
Z dniem 1 października zamknięty zostanie dla ruchu drogowego most kratowy przy ul. Jana z Kolna. Z powodu złego stanu technicznego słynny „żółty most” już nigdy nie będzie pełnił funkcji drogowych. Po remoncie mającym na celu zabezpieczenie go w obecnym stanie, wiadukt będzie pełnił funkcję kładki pieszej i rowerowej.
Pożyjemy zobaczymy - ostatnio twierdzili że do rozbiórki.
Pomógł: 19 razy Wiek: 95 Dołączył: 07 Maj 2008 Posty: 6911 Skąd: Oliva
Wysłany: 2008-09-25, 14:01
DarioB napisał/a:
Pożyjemy zobaczymy - ostatnio twierdzili że do rozbiórki.
W miejscu zamykanego właśnie dla samochodów mostu kratowego powstanie w przyszłości nowa estakada drogowa, która łączyć będzie wylot z terenów postyczniowych ul. Nowej Wałowej ze skrzyżowaniem na wysokości Bramy Oliwskiej. Zakończenie tej inwestycji planowane jest na lata 2011 – 2012.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum