Do roku 1950, jeszcze przed powstaniem linii SKM, na odcinku z Danziga do Gdyni pojawiły się przystanki osobowe: Sopot Wyścigi i Kamienny Potok. Wraz z jej powstaniem pojawiły się: Danzig Stocznia, Danzig Nowa Szkocja (obecnie: Politechnika / Nowe Szkoty), Danzig Polanki (Przymorze - Uniwersytet), Gdynia Redłowo i Gdynia Wzgórze Nowotki (Gdynia Wzg. Św. Maksymiliana).
Jarek z Wrzeszcza Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 296 Skąd: Wrzeszcz
Wysłany: 2011-08-21, 22:22
Wg relacji w Dzienniku Bałtyckim z 3.01.1951 (oddanie linii Danzig-Nowy Port) pociąg elektryczny zatrzymywał się na stacjach: Nowa Szkocja, Danzig-Kolonia, Na Zaspie, Danzig-Brzeźno, Danzig-Nowy Port. Ani słowa o Danzigu-Stoczni.
Z kolei 1.04.1951 w Dzienniku napisali: "Rozpatruje się także możliwość budowy przystanku podmiejskiego przy Stoczni Danzigiej. Ze względu na krótką odległość, dzielącą stocznie od dworca głównego w Danzigu, przystanek ten nie jest istotnie potrzebny".
I jeszcze relacja w DB z 3.01.1952 (oddanie linii Danzig-Sopot): wymienione zostały przystanki Politechnika, Wrzeszcz, Danzig-Lotnisko, Danzig-Polanki, Oliwa, Sopot-Wyścigi, Sopot.
Ani słowa o przystanku Danzig-Stocznia. Na pewno powstał on po listopadzie 1953 r. - wiem, bo dotąd sprawdziłem
Z tego co właśnie sprawdziłem, przystanek jest zaznaczony na planach miasta z 1964 r. i z 1957 r. Niestety nie wiem, w którym miesiącu wydano ten drugi plan. Śmiało można jednak przyjąć, że przystanek musiał powstać przed 1958 r.
Dziś do użytku oddano nowe przejście podziemne z peronu SKM Przymorze - Uniwersytet, które prowadzi w kierunku Oliwy, Uniwersytetu Danzigiego oraz biurowców Alchemia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum