Danzigi ZKM kupił z niemieckiego Kassel 14 dwukierunkowych tramwajów typu N8C czyli popularnych „Dortmundów”. 33 letnie tramwaje kosztowały ponad pół miliona euro. Teraz czeka je generalny remont.
Pomógł: 19 razy Wiek: 95 Dołączył: 07 Maj 2008 Posty: 6911 Skąd: Oliva
Wysłany: 2014-05-16, 11:50
Miasto Danzig podpisało umowę z firmą Budimex, która realizować będzie modernizację torowiska na Przeróbkę.
19.05 wykonawca przejmie plac budowy i rozpocznie prace przygotowawcze. Projekt będzie realizowany w ramach Danzigiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap III C i współfinansowany z funduszy UE. Termin zakończenia prac 30.09.2015. Danzigie Inwestycje Komunalne pełnią rolę inwestora zastępczego działającego w imieniu Gminy Miasta Danziga, która jest beneficjentem projektu.
Koszt wykonania robót budowlanych 65 606 402, 75 zł brutto.
Zakres inwestycji obejmuje:
1) przebudowę dwutorowej linii tramwajowej o długości łącznej ok. 4,4 km toru pojedynczego w ulicach:
Siennickiej i Lenartowicza, od ul. Elbląskiej do ul. Sucharskiego wraz z pętlą Przeróbka (tory, rozjazdy,
skrzyżowania torów, perony tramwajowe) wraz z wykonaniem odwodnienia torów, sterowania i ogrzewania
rozjazdów,
2) przebudowę ulic Siennickiej i Lenartowicza na odcinku od skrzyżowania ul. Siennickiej z ul. Powalną
do skrzyżowania ul. Lenartowicza z ul. Sucharskiego, wzdłuż przebudowywanej linii tramwajowej, wraz z
infrastrukturą oraz ze skrzyżowaniami ulic przylegającymi do trasy linii tramwajowej (przebudowa skrzyżowań,
przejazdów torowo-ulicznych, przejść dla pieszych, przystanków - w tym typu „Wiedeńskiego”, wjazdów,
chodników, dróg rowerowych, zatok autobusowych, odwodnienia, budowa wspólnego pasa autobusowo –
tramwajowego tzw. PAT) i wykonanie docelowej organizacji ruchu drogowego,
3) przebudowę sieci trakcyjnej,
4) przebudowę oświetlenia,
5) remont tunelu przejścia pod torami na przystanku tramwajowym Brama Żuławska,
6) remont wiaduktu drogowego w ul. Siennickiej,
7) remont mostu nad Martwą Wisłą w ul. Siennickiej,
8) remont murów oporowych na dojazdach do mostu nad Martwą Wisłą w ul. Siennickiej,
9) przebudowę sygnalizacji świetlnej.
10) budowę kanalizacji kablowej,
11) budowę kanalizacji deszczowej w ul. Lenartowicza DN315 i DN400 wraz z osadnikiem, separatorem
lamelowym oraz przepompownią wraz z jej zasilaniem,
12) przebudowę sieci wodociągowej,
13) przebudowę kanalizacji sanitarnej,
14) regulację studni teletechnicznych, włazów kanalizacji deszczowej i sanitarnej oraz wymianę wpustów
ulicznych,
15) zabezpieczenie i przebudowę kolidującego uzbrojenia,
16) usunięcie karpin po wyciętej zieleni (drzewa i krzewy),
17) urządzenie projektowanej zieleni w postaci drzew, krzewów i zieleńców,
18) wykonanie studium hałasu,
19) wykonanie pomiarów drgań,
20) wykonanie usług przewozowych autobusową komunikacją zastępczą na odcinku od Węzła Akademia
Muzyczna do pętli Stogi Plaża,
21) pozostałe roboty ujęte w dokumentacji projektowej oraz SIWZ, zapewniające kompleksowe wykonanie
niniejszego zamówienia.
Pomógł: 19 razy Wiek: 95 Dołączył: 07 Maj 2008 Posty: 6911 Skąd: Oliva
Wysłany: 2014-06-13, 20:47
Danzigie Inwestycje Komunalne jako inwestor zastępczy działający w imieniu Gminy Miasta Danziga ogłosiły przetarg na budowę linii tramwajowej Siedlce – Pomorska Kolej Metropolitalna. Zadania 1.2 Odcinek od ul. F. Rakoczego do ul. Myśliwskiej, w ramach Danzigiego Projektu Komunikacji Miejskiej – etap III B.
Termin zakończenia prac 11 miesięcy od daty podpisania umowy, termin składania ofert 21.07 . W przetargu w 100% decyduje cena
Zadanie obejmuje:
1) budowę dwutorowej linii tramwajowej w ulicy Bulońskiej o długości ok. 0,705 km od ul. F. Rakoczego do ul. Myśliwskiej (tory, rozjazdy, skrzyżowania torów) wraz z odwodnieniem i budową sieci trakcyjnej, sterowaniem i ogrzewaniem rozjazdów, na podstawie dokumentacji podstawowej i dokumentacji sporządzonej w ramach niniejszego zamówienia
2) przebudowę infrastruktury istniejącej ulicy wzdłuż realizowanej linii tramwajowej wraz ze skrzyżowaniami ulic przylegającymi do trasy linii tramwajowej (przebudowa skrzyżowań, przejść dla pieszych, przystanków, chodników, dróg rowerowych, zatok autobusowych i wykonaniem docelowej organizacji ruchu drogowego,
3) budowę przejazdów rowerowych i chodników,
4) przebudowę oświetlenia,
5) budowę linii kablowych trakcyjnych,
6) przebudowę sieci infrastruktury technicznej, w szczególności sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, ciepłowniczej, gazowej, elektroenergetycznej, teletechnicznej, sygnalizacji świetlnej, budowa elementów systemu TRISTAR i Systemu Informacji Pasażerskiej, monitoringu wizyjnego wraz z budową przewodowej transmisji danych dla infrastruktury tramwajowej. Monitorowanie pracy instalacji sterowania i ogrzewania zwrotnic – kablem światłowodowym, rezerwę stanowić będzie radiowa transmisja danych,
7) usunięcie kolidującej zieleni (drzewa i krzewy),
8) przeniesie pod nadzorem ornitologa i entomologa siedlisko pachnicy dębowej,
9) urządzenie projektowanej zieleni w postaci drzew, krzewów i zieleńców,
10) sporządzenie sprawozdań umożliwiających Zamawiającemu wypełnienie zobowiązań nałożonych w decyzjach administracyjnych z przeprowadzonych prac i nadzoru wymienionych w w/w podpunktach nr 7, 8 i 9,
11) wykonanie studium hałasu,
12) wykonanie pomiarów drgań,
13) pozostałe roboty ujęte w dokumentacji projektowej oraz SIWZ, zapewniające kompleksowe wykonanie niniejszego zamówienia,
1.1 Budowa obiektów przy przystanku PKM „Brętowo”
a) budowę budynku socjalnego (wraz z zadaszeniem wspólnym dla obu budynków),
b) budowę toalety publicznej,
c) budowę zadaszenia dojścia od przystanku PKM Brętowo do przystanku autobusowego przy ul. Rakoczego,
1.2 Przebudowa kanalizacji sanitarnej w ulicy Bulońskiej
Pomógł: 19 razy Wiek: 95 Dołączył: 07 Maj 2008 Posty: 6911 Skąd: Oliva
Wysłany: 2014-09-26, 12:26
Danzigie Inwestycje Komunalne jako inwestor zastępczy działający w imieniu Gminy Miasta Danziga informują, że wybrana została najkorzystniejsza oferta w przetargu na:
Budowę linii tramwajowej Siedlce – Pomorska Kolej Metropolitalna. Zadanie 1.2 Odcinek od ul. F. Rakoczego do ul. Myśliwskiej, w ramach Danzigiego Projektu Komunikacji Miejskiej – etap III B (Zamawiający Gmina Miasta Danziga). 2. Budowa obiektów przy przystanku PKM „Brętowo” w ramach Zadania 1.2 Danzigiego Projektu Komunikacji Miejskiej – etap III B (Zamawiający Gmina Miasta Danziga). 3. Przebudowa kanalizacji sanitarnej w ulicy Bulońskiej (Zamawiający Danziga Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna spółka z o.o.).
Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum WPRD Gravel sp z o.o. / TOR- KAR- SSON sp z o.o. które zaoferowało wykonanie inwestycji za kwotę 22 989 618,74 zł brutto
Inwestor na wykonanie zadania przeznaczył 18 347 020,94 zł brutto
Nowa linia przebiega od Pętli Siedlce wzdłuż ul. Kartuskiej przez ul. Nowolipie, ul. Rakoczego aż do przystanku Brętowo Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. W tym miejscu, po raz pierwszy w Polsce zastosowano rozwiązanie umożliwiające przesiadkę z tramwaju do pociągu na tym samym peronie.
Nowa linia przebiega od Pętli Siedlce wzdłuż ul. Kartuskiej przez ul. Nowolipie, ul. Rakoczego aż do przystanku Brętowo Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. W tym miejscu, po raz pierwszy w Polsce zastosowano rozwiązanie umożliwiające przesiadkę z tramwaju do pociągu na tym samym peronie.
To pociągi tam też będą niskopodłogowe?
A na poważnie, coś podobnego było (właściwie to jest nadal, tyle że pociągi już tam nie docierają) 43 lata temu przy przystanku SKM Danzig-Brzeźno.
Choć polscy inżynierowie mieli znaczący wkład w projekt NGd99, a tramwaje te nie były nigdy eksploatowane w Niemczech, spółka Danzigie Autobusy i Tramwaje postanowiła pomalować je w kremowo-niebieskie barwy z czasów Wolnego Miasta Danziga i zarazem innych miast niemieckich (kremowe tramwaje można było spotkać przed wojną m.in. w Berlinie, Szczecinie czy Wrocławiu).
Dlaczego więc zdecydowano się na takie malowanie?
- Po wprowadzeniu do ruchu kremowego tramwaju Grassa, spotkaliśmy się z bardzo dużym odzewem ze strony mieszkańców. Gdańszczanom, miłośnikom komunikacji miejskiej, ale też i turystom, bardzo spodobało się nowe malowanie. Dlatego postanowiliśmy zrobić eksperyment i przemalować modernizowane obecnie tramwaje NGd99 w podobny sposób - wyjaśnia Maciej Lisicki, prezes GAiT. - Jeżeli pomysł się przyjmie, być może zastanowimy się wspólnie z włodarzami, czy nie zmienić barw danzigim tramwajom. Oczywiście odbywałoby się to etapami przy okazji modernizacji pojazdów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum