Wolne Forum Gdańsk Strona Główna Wolne Forum Gdańsk
Forum miłośników Gdańska i Pomorza

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kładka na Ołowiankę

Wg Ciebie kładka przez Motławę jest:
niezbędna
8%
 8%  [ 5 ]
potrzebna
18%
 18%  [ 11 ]
niepotrzebna
23%
 23%  [ 14 ]
szkodliwa
50%
 50%  [ 30 ]
Głosowań: 60
Wszystkich Głosów: 60

Autor Wiadomość
wojciech.kozak 

Wiek: 31
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 3
Skąd: Sopot
Wysłany: 2010-07-23, 21:19   

Hochstriess napisał/a:
Obrzydliwe. No koszmar jakiś. Mam nadzieję, że to nigdy nie powstanie.


Fragment opinii Aleksandra Masłowskiego o tym projekcie:

Cytat:
Projektowi nie można odmówić interesującej formy, ciekawego nawiązania itd. itd. Nie jest jednak "rozwiązaniem" konfliktu z żeglugą, nie pasuje swoją formą do miejsca, gdzie miano by go realizować, nie przyczyni się też do wzrostu frekwencji w Filharmonii. Chętnie zobaczyłbym go na planowanym Młodym Mieście - wśród innych - prawdziwych, stoczniowych żurawi. Na Motławę nie nadaje się jednak zupełnie. Po raz kolejny wypada zatem zaapelować do zwolenników hasła "Kładka albo śmierć!": Prom, panowie! Albo ten, który już pływa między Żurawiem a CMM, albo i drugi, specjalnie dla Filharmonii. Taniej, skuteczniej, bezpieczniej... A, że prom to marny pomnik... To już całkiem inna sprawa.

Gdańsk: Kładka na Ołowiankę w nowej odsłonie - MMTrojmiasto.pl
_________________
GDAŃSK, GDYNIA, SOPOT - MM Trójmiasto - informacje i społeczność w jednym
 
 
JerzyM 
mgr.


Wiek: 66
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 8
Skąd: Trojmiasto/Seattle USA
Ostrzeżeń:
 2/3/4
Wysłany: 2010-07-24, 01:47   

Ludzie bez wariacji,,
Po co kladka,po co prom.
W czasach kiedy zrealizowano tunel Anglia - Francja,Szwecja - Dania.
Tunel pod dnem Motlawy o srednicy 5 m (osobowy) na dlugosci 80m z dwoma ruchomymi schodami na obu koncach zalatwi problem najlepiej.
_________________
J.Mikolajczyk
 
 
lumena 

Dołączyła: 25 Mar 2010
Posty: 2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-07-24, 04:16   

Ta kładka to jakiś koszmarek architektoniczny, ale podobnie jak Szafarnia, Hilton i te nowo wybudowane paskudztwa w okolicy tego hotelu :shock:
Ostatnio zmieniony przez ezet 2010-07-24, 09:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
villaoliva 
Administrator


Pomógł: 18 razy
Wiek: 103
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 6761
Skąd: Oliva
Wysłany: 2010-09-08, 08:48   

Kładka wyleciała z planu dla Wyspy Spichrzów

Cytat:
Zamiast kładki - "przyczółek pomostu", do tego niewiele zieleni, prawie zero reklam, a w dalszej przyszłości tramwaj - Wyspa Spichrzów zmienia oblicze. Na razie wciąż na papierze.


W poniedziałek odbyły się konsultacje społeczne na temat projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Wyspy Spichrzów. Gotowy projekt, sporządzony przez miejskich planistów, czeka do 14 października na uwagi mieszkańców. Jeśli ich zabraknie, prawdopodobnie zostanie uchwalony na sesji Rady Miasta 28 października i wejdzie w życie jeszcze przed końcem roku.
_________________

W Oliwie... zawsze zielono www.staraoliwa.pl
 
 
Feldfebel 
Feldfebel IR52


Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 290
Skąd: Danzig
Wysłany: 2010-09-08, 10:10   

Villa-wyprzedziłas mnie w zamieszczeniu linka;) :flaga:
_________________
Pro Gloria et Patria!
 
 
Sebastian 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 140
Skąd: Dwumiasto
Wysłany: 2010-09-08, 10:15   

Zaraz, zaraz... mowa jest o mostkach na Wyspę Spichrzów. Rozumiem, że temat Mostu Peruckiego ciągle jest aktualny.
_________________
 
 
Jurmak 
Jurmak

Wiek: 62
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 45
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-09-08, 20:39   

JerzyM napisał/a:
Tunel pod dnem Motlawy o srednicy 5 m (osobowy) na dlugosci 80m z dwoma ruchomymi schodami na obu koncach zalatwi problem najlepiej.


Owszem, jest tylko mały problem:-( W Polsce nie mamy żadnego tunelu pod rzeką... Wróć:-) jest jeden, w Warszawie do grubej Berty:-)
 
 
Grün 
Oberwasserspeier


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 1468
Skąd: Wolne Miasto
Wysłany: 2010-09-12, 01:37   

Kładka Peruckiego nigdy nie była w planie zagospodarowania ani Ołowianki, ani Brabanku/Zamku. Nie mogła więc wylecieć.
_________________
Z wyrazami...
prof. wirt. Grün
Nowe w Akademii: O Hausmarkach
Felietony historyczne na MMTrójmiasto
 
 
villaoliva 
Administrator


Pomógł: 18 razy
Wiek: 103
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 6761
Skąd: Oliva
Wysłany: 2012-05-17, 08:58   

Temat kładki wraca jak bumerang ...

Miasto Gdańsk ogłasza międzynarodowy konkurs na opracowanie koncepcji architektoniczno - technicznej zwodzonej kładki pieszej przez rzekę Motławę na wyspę Ołowiankę


Ma być funkcjonalna i estetyczna, przyjazna zarówno dla żeglarzy jak i pieszych, otwierać i zamykać ma się szybko i sprawnie, by nie przysłaniać panoramy Gdańska od strony Polskiego Haka znajdować się ma na wysokości 2,5 m w świetle toru wodnego Motławy - to podstawowe oczekiwania stawiane projektantom w ogłoszonym właśnie międzynarodowym konkursie na opracowanie koncepcji architektoniczno-technicznej zwodzonej kładki pieszej przez rzekę Motławę na wyspę Ołowiankę.


Kładka, poprowadzona w okolicy ul. Grodzkiej 9, skomunikować ma Główne Miasto z Ołowianką, zapewnić ma łatwiejszy dostęp do instytucji kultury, dać możliwość łączenia oferty kulturalnej Muzeum II Wojny Światowej Filharmonii i Centralnego Muzeum Morskiego, stworzyć ma nową trasę spacerową i atrakcyjny akwen dla turystów morskich oraz zwiększyć atrakcyjność rejonu Szafarnia poprzez stworzenie nowego dojścia - to argumenty, które przemawiają za jej budową.


„Mosty łączą narody, zbliżają ludzi, ułatwiają życie. Most to symbol pokoju. W czasach pokoju mosty budowano, w czasach wojen burzono.
Kładka piesza to szczególny rodzaj mostu. Kładka zwodzona to most szczególny podwójnie. Może stać się dodatkową atrakcją - niejako wartością dodaną podobnie jak historyczny Tower Bridge w Londynie, czy współczesna otwierana kładka o konstrukcji łukowej w Newcastle.
Wyspa Spichrzów połączona jest z Głównym Miastem aż trzema mostami. Teraz chcemy połączyć z miastem Ołowiankę. Przybliżymy do miasta mieszkańców rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów, ułatwimy dostęp do Filharmonii i Muzeum Morskiego, zaktywizujemy rejon dawnych zakładów mięsnych. Nawet dla żeglarzy otwierane mosty są atrakcją. Ten projekt jest dla wszystkich”
- mówi prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.


Zastosowana technologia ma umożliwić wykonanie konstrukcji o najmniejszych wymaganych przekrojach i masie, tak by uzyskała ona wrażenie lekkości; kładka powinna tworzyć jak najmniejszą barierę wizualną w korytarzu widokowym rzeki Motławy; utrzymywać rangę miejsca przez walory stylowe noszące cechy najwyższej klasy i jakości; kreować ma nowy element tożsamości miasta; zapewniać ma wygodę i ułatwiać dostęp, ze szczególnym uwzględnieniem osób niepełnosprawnych; otwierać i zamykać ma się w czasie krótszym niż dwie minuty; znajdować się ma na wysokości 2,5 m w świetle toru wodnego Motławy - to niektóre z wymogów konkursowych określonych na podstawie analizy wariantowej dla budowy przeprawy przez Motławę sporządzonej na zlecenie miasta.




Teren opracowania konkursowego objęty jest ochroną dziedzictwa kulturowego oraz ochroną archeologiczną. Maksymalny planowany łączny koszt wykonania zwodzonej kładki pieszej przez Motławę na Wyspę (wraz z budynkiem do obsługi kładki i zagospodarowaniem terenu przyległego) wynosi 13 mln zł.

Organizatorem konkursu jest Gmina Miasta Gdańska.


Skład Sądu Konkursowego:
· inż. arch. Wiesław Bielawski, Zastępca Prezydenta Miasta Gdańska ds. polityki przestrzennej,
· inż. arch. Ryszard Comber, Prezes Pomorskiej Izby Architektów,
· dr inż. arch. Wiesław Czabański, Wydział Architektury, Politechnika Gdańska
· inż. arch. Andrzej Duch, Dyrektor WUAiOZ Urzędu Miejskiego w Gdańsku,
· dr Marian Kwapiński, Pomorski Wojewódzki Konserwator Zabytków,
· dr hab. Beata Szymańska, Akademia Sztuk Pięknych,
· inż. mech. Józef Chrostowski, ekspert od maszyn dźwigowych,
· prof. dr hab. inż. Jacek Chróścielewski, Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska, Politechnika Gdańska,
· prof. dr hab. inż. Edmund Wittbrodt, Politechnika Gdańska, senator RP
· prof. dr hab. inż. Henryk Zobel, Wydział Inżynierii Lądowej, Politechnika Warszawska

Wyniki konkursu poznamy w październiku tego roku. Autor zwycięskiej koncepcji niezależnie od nagród pieniężnych otrzyma nagrodę w postaci zaproszenia do negocjacji
w trybie zamówienia z wolnej ręki na wykonanie dokumentacji projektowej kładki.
_________________

W Oliwie... zawsze zielono www.staraoliwa.pl
 
 
Colonel 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 457
Skąd: zewssząd
Wysłany: 2012-05-18, 08:46   

villaoliva napisał/a:
Ma być funkcjonalna i estetyczna, przyjazna zarówno dla żeglarzy jak i pieszych, otwierać i zamykać ma się szybko i sprawnie, by nie przysłaniać panoramy Gdańska od strony Polskiego Haka znajdować się ma na wysokości 2,5 m w świetle toru wodnego Motławy -


A ja sie pytam tylko o jedno: czy odetnie ona część Motławy od morza? Czy rzeczywiście będzie otwierac sie szybko i sprawnie?
_________________
Pozdrawiam
Colonel
 
 
 
2xM 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 68
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2012-05-18, 12:58   

W warunkach konkursu zapisano, że otwieranie (techniczne) powinno trwać krócej niż 2 minuty. Podobnie zamykanie. Czyli niby szybko. A czy faktycznie tak będzie to funkcjonować, to już inna sprawa.

Tyle, że to nie żadna kładka tylko kawał mostu :roll: :
- możliwość przejazdu i postoju pojazdów serwisowych,
- szerokość w świetle konstrukcji 4,5 - 5,0 m,
- światło poziome w świetle przyczółków: min. 40 m,
- światło poziome toru wodnego: min. 25 m,
- światło pionowe nad torem wodnym: min. 2,5 m. (licząc od średniego stanu Motławy 0,5 m n.p.m.)

Nie roztrząsając sensowności inwestycji myślę, że lepiej byłoby najpierw zorganizować nieco swobodniejszy (bardziej urbanistyczny) konkurs na formę tej kładki i zagospodarowania obszarów wokół przyczółków. Tu zdecydowano się na konkurs na koncepcję architektoniczno-budowlaną samej kładki. Niestety, warunki utrudniają powstanie ciekawej i nieszablonowej konstrukcji. W zasadzie sugerowane jest przyjęcie konkretnych (w sumie tradycyjnych) rozwiązań. Ale może projektanci mnie czymś zaskoczą?
 
 
villaoliva 
Administrator


Pomógł: 18 razy
Wiek: 103
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 6761
Skąd: Oliva
Wysłany: 2012-11-09, 16:51   

Słoweńcy wygrali konkurs na projekt kładki na Ołowiankę

Cytat:
Do zaprojektowania kładki przez Motławę na Ołowiankę zaproszona zostanie pracownia Ponting z Mariboru w Słowenii, która wygrała międzynarodowy konkurs na koncepcję architektoniczno-techniczną przeprawy. W pobitym polu zostawiła prace 67 konkurentów.


http://www.trojmiasto.pl/...ze-Slowenii.jpg

http://www.trojmiasto.pl/...ie-otwarcia.jpg

_________________

W Oliwie... zawsze zielono www.staraoliwa.pl
 
 
villaoliva 
Administrator


Pomógł: 18 razy
Wiek: 103
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 6761
Skąd: Oliva
Wysłany: 2016-04-11, 23:25   

Siedem firm złożyło swoje oferty w przetargu na „Budowę zwodzonej kładki pieszej przez rzekę Motławę na wyspę Ołowiankę”.

Budowa kładki w okolicy ul. Grodzkiej, ma za zadanie skomunikować Główne Miasto z wyspą Ołowianką oraz zapewnić łatwiejszy dostęp do instytucji kultury w tej części miasta. Obiekt ma zapewnić komunikację mieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów z centrum miasta, ułatwić dostęp do obiektów Filharmonii i Muzeum Morskiego z jednoczesną możliwością łączenia oferty kulturalnej Muzeum II Wojny Światowej, Filharmonii i Centralnego Muzeum Morskiego. Planowany termin zakończenia prac budowlanych 31.05.2017 r.

Kwota jaką zamawiający, czyli Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 10 000 000 zł. Dziś w siedzibie DRMG nastąpiło otwarcie ofert na wykonanie tej inwestycji.

Złożone oferty cenowe przedstawiają się następująco:

Konsorcjum Firm Vistal Sp. z o.o z Gdyni, cena: 8 169 525,07 zł;
Budimex S.A. z Warszawy, cena: 10 310 276,85 zł;
MOST Sp. z o.o. z Sopotu, cena: 9 871 063,10 zł;
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. z Zawiercia, cena: 7 648 553, 01 zł
Skanska S.A z Warszawy, cena: 10 608 006, 05 zł;
Soletanche Polska Sp. z.o.o z Warszawy, cena: 14 745 002, 13 zł
Energopol Szczecin S.A ze Szczecina, cena: 8 761 306, 85 zł.

Obecnie trwa weryfikacja złożonych ofert.

Więcej o inwestycji na stronie DRMG: http://www.drmg.gdansk.pl...?article_id=652
_________________

W Oliwie... zawsze zielono www.staraoliwa.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Partnerzy WFG

ibedeker.pl