Wolne Forum Gdańsk Strona Główna Wolne Forum Gdańsk
Forum miłośników Gdańska i Pomorza

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tramwajowe problemy Tangensa
Autor Wiadomość
Bynio50 
wiarus


Wiek: 68
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 462
Skąd: Gdańsk /Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2010-07-06, 22:19   

Jak ja wam zazdroszczę /serdecznie/ takiej wycieczki. Mam pytanie . Czy ten "stary" tramwaj na zakrętach " dzwięcznie piszczy-zgrzyta". Ten dzwięk nie zapomnę .Pętla "13" na Przeróbce. :flaga:
_________________
Ile głów ludzi,tyle zdań.
 
 
 
Jacko 
Po prostu Jacko


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 545
Skąd: Gdańsk Nowy Port Władysława IV
Wysłany: 2010-07-06, 22:21   

Bynio50 napisał/a:
Mam pytanie . Czy ten "stary" tramwaj na zakrętach " dzwięcznie piszczy-zgrzyta".
Jak najbardziej. Na tym (między innymi) polega jego urok... :mrgreen:
_________________
 
 
 
Bynio50 
wiarus


Wiek: 68
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 462
Skąd: Gdańsk /Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2010-07-06, 22:29   

Jakby do relacji z tej wycieczki dodać dzwięk tego "przecinaka" to by było to coś co przypomina z młodości chleb z cukrem. Dzięki WAM. :flaga:
_________________
Ile głów ludzi,tyle zdań.
 
 
 
Bynio50 
wiarus


Wiek: 68
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 462
Skąd: Gdańsk /Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2010-07-06, 22:33   

I jeszcze dla Tangesa no i dla WAS /uczestników/ duże :zdrowie:
_________________
Ile głów ludzi,tyle zdań.
 
 
 
Amstawik 


Wiek: 37
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 238
Skąd: Gdansk / Nowy Port
Wysłany: 2010-07-08, 22:49   

Bynio50 napisał/a:
Jakby do relacji z tej wycieczki dodać dzwięk tego "przecinaka" to by było to coś co przypomina z młodości chleb z cukrem. Dzięki WAM. :flaga:


,,Dzwięczny Przecinak''


:mrgreen:
 
 
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 61
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1638
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2010-07-11, 01:11   

Bynio50 napisał/a:
Jak ja wam zazdroszczę /serdecznie/ takiej wycieczki. Mam pytanie . Czy ten "stary" tramwaj na zakrętach " dzwięcznie piszczy-zgrzyta". Ten dzwięk nie zapomnę .Pętla "13" na Przeróbce. :flaga:
Co za pytanie! Jak napisał Jacko to jego cały urok. Jakby nie, podalibyśmy do sądu. To byłoby gorsze od sfałszowanych wyborów.
Bynio50 napisał/a:
Ten dzwięk nie zapomnę .Pętla "13" na Przeróbce. :flaga:
A tak, tak. Ten wagon praktycznie całe życie zawodowe spędził na Łąkowej, więc Przeróbkę zaliczał tysiące razy.
Bynio50 napisał/a:
Jakby do relacji z tej wycieczki dodać dzwięk tego "przecinaka" to by było to coś co przypomina z młodości chleb z cukrem. Dzięki WAM. :flaga:
Wuwuzele mogą się przy tym schować, prawda?
_________________

 
 
 
Bynio50 
wiarus


Wiek: 68
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 462
Skąd: Gdańsk /Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2010-07-12, 10:59   

Dzięki WAM wracają wspomnienia miłe. Duże DZIĘKI. :zdrowie:
_________________
Ile głów ludzi,tyle zdań.
 
 
 
Colonel 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 457
Skąd: zewssząd
Wysłany: 2012-11-23, 13:04   

U sąsiadów pojawił się taki temat:
http://forum.dawnygdansk....527e4439#137922
Cytat:
...dalszą możliwością w wykorzystywaniu normalnotorowej sieci tramwajowej jest użycie jej jako dojazdu dla pojedynczych wagonów kolejowych doprowadzonych w niewielkiej ilości do tych zakładów przemysłu przyportowego, których sytuacja uniemożliwia założenie normalnej bocznicy kolejowej. Wagony kolejowe wjeżdżają na tor tramwajowy ciągnione małą lokomotywą elektryczną; linia tramwajowa na tym odcinku nie może posiadać zbyt silnych spadków oraz promieni łuków mniejszych niż 100m. Ruch wagonów kolejowych może się odbywać nawet w dzień, przy zachowaniu zwykłych środków ostrożności. Sposób ten znalazł zastosowanie w Gdańsku przy połączeniu niektórych zakładów przemysłu portowego z siecią kolejową.
_________________
Pozdrawiam
Colonel

www.armator-i-skipper.pl
 
 
 
feyg 


Pomógł: 50 razy
Wiek: 47
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 4789
Skąd: Gdynia Mały Kack
Wysłany: 2012-11-23, 14:23   

Osobiście o czymś takim w Gdańsku nie słyszałem, bo splot z bocznicą do gazowni na Jana z Kolna to jednak coś trochę innego...
_________________
Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
 
 
ocsid 

Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 30
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-23, 21:42   

feyg napisał/a:
Osobiście o czymś takim w Gdańsku nie słyszałem, bo splot z bocznicą do gazowni na Jana z Kolna to jednak coś trochę innego...


... odpowiedź uzasadnij ;)
Napisz proszę coś więcej (co było innego), bo strasznie mnie ten temat interesuje.
 
 
Colonel 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 457
Skąd: zewssząd
Wysłany: 2012-11-24, 09:47   

TAki cytat z tego samegoźródła:
Cytat:
Wiem tylko, że w Gdańsku do czasu wyremontowania ul.Marynarki Polskiej (odcinek stoczniowy) które miało miejsce gdzieś w latach 1982-1985 składy wagonowe po ok. 20 wagonów z koksikiem były wstawiane lokomotywami spalinowymi ze stacji Gdańsk-Oliwiec (SKM Gdańsk-Stocznia) na teren gazowni.
Po remoncie Marynarki Polskiej zostały zlikwidowane tory wyciągowe biegnące wzdłuż torów SKM do Nowego Portu oraz rozjazdy umożliwiające dotarcie do gazowni na ul.Wałową. Przy 2 bramie Stoczni Gdańskiej pomiędzy wieżowcem Doki 2 a ul.Gazowniczą jest jeszcze stara brama kolejowa.
Po remoncie Marynarki Polskiej wagony dla gazowni były dostarczane torami biegnącymi przez Stocznię Gdańską. Obsługa gazowni odbywała się 2x dziennie więc domyślam się, że i w dzień te wagony musiały być przetaczane ulicami. Nie wiem jak było z lokomotywami, w każdym razie przez teren stoczni jeździły zawsze 2 lokomotywy po jednej na każdym końcu.
gazownia posiadała własny transport kolejowy. Piece były obsługiwane takimi śmiesznymi lokomotywami elektrycznymi z pantografem lira. Na upartego te lokomotywki mogły być przerobione z tramwajów. Niestety dokładnie ich nie widziałem nigdy. Może gdzieś się zachowały zdjęcia tych wynalazków?
_________________
Pozdrawiam
Colonel

www.armator-i-skipper.pl
 
 
 
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 61
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1638
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2012-11-24, 20:08   

Hmmm. :hmm: Z tego co ja pamiętam, to transport przez Jana z Kolna szedł normalnymi lokomotywami, najpierw parowymi, a później spalinowymi. Zdarzyło się kiedyś na rozjeździe, że lokomotywa się wykoleiła i sama się naprowadziła. Na końcu rzeczywiście była druga lokomotywa (chociaż chyba nie zawsze) i chyba istotnie transport szedł dwa razy dziennie. Był przekleństwem dla wszystkich; mieszkańców, kierowców, pasażerów tramwaju. Pociąg szedł nie szybciej niż 5 km/h wiec taki przejazd trochę trwał i bardzo hałasował. Linia na Wyzwolenia przy tym diabelstwie to pestka.
Absolutną nowością są dla mnie te gazowniane lokomotywki. Nigdy ich nie widziałem. :rozpacz: :rozpacz: :rozpacz: Była trakcja elektryczna na terenie zakładu? Ciekawe ile miała długości? :hmm: A czy w tym przypadku nie byłoby ekonomiczniej zrobić lokomotywę na gaz?
Jakieś zdjęcia powinny chyba być w archiwum gazowni. Chyba niemożliwym jest aby nikt nigdy nie cyknął im fotki? Chociaż w tych czasach bardzo przesadzano z tajemnica państwową, to jednak dla potrzeb zakładu chyba ktoś to zrobił?
_________________

 
 
 
faza 

Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 140
Wysłany: 2013-04-26, 17:40   

Polecam strone:
http://www.lokomotive-fachbuchhandlung.de/

Krotkie objasnienie jak przejsc do Gdanskich Tramwajow:
W dziale Kategorien
nacisnij na - Fotoabzüge
nacisnij na-Europa (Bahnen und Nehverker)
nacisnij na-Polen
nacisnij na podtytul-Verkehrsbetriebene
nastepnie nacisnij na -Gdansk-Gdynia
beda do ogladania trzy strony kazda po 6 zdjec.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Partnerzy WFG

ibedeker.pl