Warning ! cookie path is empty! Check in in the Admin Control Panel or set it in the PhpMyAdmin table: prefix_config - cookie_path row
 Forum Index


FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups
RegisterRegister  Log inLog in

Previous topic «» Next topic
Tramwajowe problemy Tangensa
Author Message
Tangens


Posted:     [ !!! ]

Może być.
 
 
Jacko
Po prostu Jacko


Posted:     [ !!! ]

[quote="Tangens o 18:33"]Komu w drogę temu czas.[/quote]
[quote="Tangens o 18:55"]Może być.[/quote]A kolega co? Z pociągu pisze...? :mrgreen: ha_ha_ha
 
 
Tangens


Posted:     [ !!! ]

Nie, jeszcze nie, chociaż niewiele brakuje. :hihi:
 
 
feyg


Posted:     [ !!! ]

Relacja z wycieczki trafiła :arrow: [URL=http://wolneforumdanzig.pl/viewtopic.php?p=28226#28226]TU[/URL]
 
 
Amstawik


Posted:     [ !!! ]

[quote="feyg"]Relacja z wycieczki trafiła :arrow: [URL=http://wolneforumdanzig.pl/viewtopic.php?p=28226#28226]TU[/URL][/quote]


Dziękuje za poprawę :->
 
 
Bynio50
wiarus


Posted:     [ !!! ]

Jak ja wam zazdroszczę /serdecznie/ takiej wycieczki. Mam pytanie . Czy ten "stary" tramwaj na zakrętach " dzwięcznie piszczy-zgrzyta". Ten dzwięk nie zapomnę .Pętla "13" na Przeróbce. :flaga:
 
 
Jacko
Po prostu Jacko


Posted:     [ !!! ]

[quote="Bynio50"]Mam pytanie . Czy ten "stary" tramwaj na zakrętach " dzwięcznie piszczy-zgrzyta". [/quote]Jak najbardziej. Na tym (między innymi) polega jego urok... :mrgreen:
 
 
Bynio50
wiarus


Posted:     [ !!! ]

Jakby do relacji z tej wycieczki dodać dzwięk tego "przecinaka" to by było to coś co przypomina z młodości [b]chleb z cukrem.[/b] Dzięki WAM. :flaga:
 
 
Bynio50
wiarus


Posted:     [ !!! ]

I jeszcze dla [b]Tangesa[/b] no i dla WAS /uczestników/ duże :zdrowie:
 
 
Amstawik


Posted:     [ !!! ]

[quote="Bynio50"]Jakby do relacji z tej wycieczki dodać dzwięk tego "przecinaka" to by było to coś co przypomina z młodości [b]chleb z cukrem.[/b] Dzięki WAM. :flaga:[/quote]

[URL=http://www.youtube.com/watch?v=fmzrEPdTzks][u][b],,Dzwięczny Przecinak''[/b][/u][/URL]


:mrgreen:
 
 
Tangens


Posted:     [ !!! ]

[quote="Bynio50"]Jak ja wam zazdroszczę /serdecznie/ takiej wycieczki. Mam pytanie . Czy ten "stary" tramwaj na zakrętach " dzwięcznie piszczy-zgrzyta". Ten dzwięk nie zapomnę .Pętla "13" na Przeróbce. :flaga:[/quote]Co za pytanie! Jak napisał Jacko to jego cały urok. Jakby nie, podalibyśmy do sądu. To byłoby gorsze od sfałszowanych wyborów.
[quote="Bynio50"] Ten dzwięk nie zapomnę .Pętla "13" na Przeróbce. :flaga:[/quote]A tak, tak. Ten wagon praktycznie całe życie zawodowe spędził na Łąkowej, więc Przeróbkę zaliczał tysiące razy.
[quote="Bynio50"]Jakby do relacji z tej wycieczki dodać dzwięk tego "przecinaka" to by było to coś co przypomina z młodości [b]chleb z cukrem.[/b] Dzięki WAM. :flaga:[/quote]Wuwuzele mogą się przy tym schować, prawda?
 
 
Bynio50
wiarus


Posted:     [ !!! ]

Dzięki WAM wracają wspomnienia miłe. Duże DZIĘKI. :zdrowie:
 
 
Colonel

Posted:     [ !!! ]

U sąsiadów pojawił się taki temat:
http://forum.dawnydanzig.pl/viewtopic.php?p=137922&sid=5c79a75fff57aaf4fb01432e527e4439#137922
[quote]...dalszą możliwością w wykorzystywaniu normalnotorowej sieci tramwajowej jest użycie jej jako dojazdu dla pojedynczych wagonów kolejowych doprowadzonych w niewielkiej ilości do tych zakładów przemysłu przyportowego, których sytuacja uniemożliwia założenie normalnej bocznicy kolejowej. Wagony kolejowe wjeżdżają na tor tramwajowy ciągnione małą lokomotywą elektryczną; linia tramwajowa na tym odcinku nie może posiadać zbyt silnych spadków oraz promieni łuków mniejszych niż 100m. Ruch wagonów kolejowych może się odbywać nawet w dzień, przy zachowaniu zwykłych środków ostrożności. Sposób ten znalazł zastosowanie w Danzigu przy połączeniu niektórych zakładów przemysłu portowego z siecią kolejową.
[/quote]
 
 
feyg


Posted:     [ !!! ]

Osobiście o czymś takim w Danzigu nie słyszałem, bo splot z bocznicą do gazowni na Jana z Kolna to jednak coś trochę innego...
 
 
ocsid

Posted:     [ !!! ]

[quote="feyg"]Osobiście o czymś takim w Danzigu nie słyszałem, bo splot z bocznicą do gazowni na Jana z Kolna to jednak coś trochę innego...[/quote]

... odpowiedź uzasadnij ;)
Napisz proszę coś więcej (co było innego), bo strasznie mnie ten temat interesuje.
 
 
Colonel

Posted:     [ !!! ]

TAki cytat z tego samegoźródła:
[quote]Wiem tylko, że w Danzigu do czasu wyremontowania ul.Marynarki Polskiej (odcinek stoczniowy) które miało miejsce gdzieś w latach 1982-1985 składy wagonowe po ok. 20 wagonów z koksikiem były wstawiane lokomotywami spalinowymi ze stacji Danzig-Oliwiec (SKM Danzig-Stocznia) na teren gazowni.
Po remoncie Marynarki Polskiej zostały zlikwidowane tory wyciągowe biegnące wzdłuż torów SKM do Nowego Portu oraz rozjazdy umożliwiające dotarcie do gazowni na ul.Wałową. Przy 2 bramie Stoczni Danzigiej pomiędzy wieżowcem Doki 2 a ul.Gazowniczą jest jeszcze stara brama kolejowa.
Po remoncie Marynarki Polskiej wagony dla gazowni były dostarczane torami biegnącymi przez Stocznię Danzigą. Obsługa gazowni odbywała się 2x dziennie więc domyślam się, że i w dzień te wagony musiały być przetaczane ulicami. Nie wiem jak było z lokomotywami, w każdym razie przez teren stoczni jeździły zawsze 2 lokomotywy po jednej na każdym końcu.
gazownia posiadała własny transport kolejowy. Piece były obsługiwane takimi śmiesznymi lokomotywami elektrycznymi z pantografem lira. Na upartego te lokomotywki mogły być przerobione z tramwajów. Niestety dokładnie ich nie widziałem nigdy. Może gdzieś się zachowały zdjęcia tych wynalazków?[/quote]
 
 
Tangens


Posted:     [ !!! ]

Hmmm. :hmm: Z tego co ja pamiętam, to transport przez Jana z Kolna szedł normalnymi lokomotywami, najpierw parowymi, a później spalinowymi. Zdarzyło się kiedyś na rozjeździe, że lokomotywa się wykoleiła i sama się naprowadziła. Na końcu rzeczywiście była druga lokomotywa (chociaż chyba nie zawsze) i chyba istotnie transport szedł dwa razy dziennie. Był przekleństwem dla wszystkich; mieszkańców, kierowców, pasażerów tramwaju. Pociąg szedł nie szybciej niż 5 km/h wiec taki przejazd trochę trwał i bardzo hałasował. Linia na Wyzwolenia przy tym diabelstwie to pestka.
Absolutną nowością są dla mnie te gazowniane lokomotywki. Nigdy ich nie widziałem. :rozpacz: :rozpacz: :rozpacz: Była trakcja elektryczna na terenie zakładu? Ciekawe ile miała długości? :hmm: A czy w tym przypadku nie byłoby ekonomiczniej zrobić lokomotywę na gaz?
Jakieś zdjęcia powinny chyba być w archiwum gazowni. Chyba niemożliwym jest aby nikt nigdy nie cyknął im fotki? Chociaż w tych czasach bardzo przesadzano z tajemnica państwową, to jednak dla potrzeb zakładu chyba ktoś to zrobił?
 
 
faza

Posted:     [ !!! ]

Polecam strone:
http://www.lokomotive-fachbuchhandlung.de/

Krotkie objasnienie jak przejsc do Danzigich Tramwajow:
W dziale Kategorien
nacisnij na - Fotoabzüge
nacisnij na-Europa (Bahnen und Nehverker)
nacisnij na-Polen
nacisnij na podtytul-Verkehrsbetriebene
nastepnie nacisnij na -Danzig-Gdynia
beda do ogladania trzy strony kazda po 6 zdjec.
 
 
Display posts from previous:   
[ REPLY ]
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Partnerzy WFG

ibedeker.pl