9. listopada minął ustawowy termin na usunięcie plakatów wyborczych. Jednak pod koniec grudnia nadal możnemy znaleźć pamiątki po ostatniej kampanii wyborczej do parlamentu.
Cytat:
Podczas ostatniej kampanii wyborczej 6 komitetom wyborczym wydano 54 decyzje zezwalające na umieszczenie w mieście 1053 plakatów (na 350 słupach oświetleniowych) i 167 bannerów wyborczych na elementach infrastruktury drogowej (płotki tramwajowe).
Poniżej zestawienie ilości plakatów i bannerów podczas kampanii wyborczej 2011:
Platforma Obywatelska - 88 plakatów i 125 bannerów,
Prawo i Sprawiedliwość - 556 plakatów i 12 bannerów,
Polskie Stronnictwo Ludowe - 76 plakatów i 30 bannerów,
Sojusz Lewicy Demokratycznej - 171 plakatów,
Liga Obrony Suwerenności - 76 plakatów,
Ruch Palikota - 86 plakatów.
Sądząc po ilości plakatów wiszących w czasie kampanii wyborczej, zezwolenia były przekraczane wielokrotnie przez niektóre komitety wyborcze.
Od niespełna trzech miesięcy Danzig ma szefa nowo powstałego referatu estetyzacji miasta. Został nim dotychczasowy kontestator miejskiej szpetoty, prezes Forum Rozwoju Aglomeracji Danzigiej - Michał Szymański. Wcześniej krytykował miasto za chaos estetyczny w Danzigu, teraz stoi po drugiej stronie barykady.
roland Pomógł: 2 razy Wiek: 64 Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 316 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-23, 16:48
Jestem zdecydowanie przeciwny.
Dlaczego?
1. Nowy referat nie podoła temu zadaniu. Swoje akcje ograniczy do lokalizacji miejskich.
Niestety nie będzie miał kompetencji decydowania o miejscach wykorzystywanych na umieszczanie reklam będących na terenie prywatnym.
2. Mam także wątpliwości dotyczące kryteriów oceny estetyki dopuszczanych przez Urząd ekspozycji.
3.Urząd w praktyce nie będzie miał instrumentów prawnych do egzekwowania swoich postanowień.
Moje uwagi opieram na wieloletnim doświadczeniu z prowadzenia agencji reklamowej zajmującej się ekspozycjami wielkoformatowymi. Zasłanianie Bramy Wyżynnej to moja robota
(to informacja dla osób pragnących mi dokopać za takie akcje)
roland Pomógł: 2 razy Wiek: 64 Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 316 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-23, 17:31
Nie znikną!
Urząd nic nie będzie robił tylko pisał pisma. I nic z tego nie będzie wynikać.
Karać nie może. Właściciele "szmat" będą odpisywać i tak w kółko.
Uważam, że droga powinna być trochę inna. Najpierw trzeba zmienić prawo, w którym są jasno określone warunki ekspozycji w mieście oraz kary za złamanie prawa.
Pomogła: 10 razy Wiek: 47 Dołączyła: 07 Maj 2008 Posty: 3529 Skąd: Neufahrwasser b. Danzig
Wysłany: 2012-01-23, 18:00
roland napisał/a:
Jestem zdecydowanie przeciwny.
Dlaczego?
1. Nowy referat nie podoła temu zadaniu. Swoje akcje ograniczy do lokalizacji miejskich.
Niestety nie będzie miał kompetencji decydowania o miejscach wykorzystywanych na umieszczanie reklam będących na terenie prywatnym.
2. Mam także wątpliwości dotyczące kryteriów oceny estetyki dopuszczanych przez Urząd ekspozycji.
3.Urząd w praktyce nie będzie miał instrumentów prawnych do egzekwowania swoich postanowień.
Otóż to. Kolejna fabryka kurzu, taka jak urząd Miejskiego Konserwatora Zabytków. Ale pijarowo Miastu zrobi dobrze, bo to kolejna komórka którą się można pochwalić, albo odeprzeć zarzuty i powiedzieć "Patrzcie, jak się staramy".
Biuro prezydenta Danziga ds. promocji miasta wystąpiło do wojewódzkiego konserwatora zabytków o zgodę na wywieszenie reklam na dworcu PKP i peronach oraz na Centralnym Muzeum Morskim.
- Dekoracja jest częścią większego projektu związanego z Euro 2012 - argumentowała Anna Zbierska, szefowa biura. - Mistrzostwa to wielkie święto dla mieszkańców oraz turystów.
Dodała, że w czerwcu w mieście zawiśnie około 1000 flag UEFA i 2000 flag narodowych. - Wykorzystamy kilka kilometrów płotków tramwajowych do zawieszenie banerów, pojawią się również plakaty i oklejone tramwaje. Wszystko, by mieszkańcy i turyści mogli poczuć atmosferę towarzyszącą Euro 2012.
Płotki i tramwaje można oklejać, ale konserwator właśnie odrzucił wniosek dotyczący dworca, peronów i CMM. Powód? - Przepisy określają, że zgodę na wielkie reklamy możemy wydać, jeśli prowadzony jest remont zabytku. A w tych wypadkach argumentacją jest Euro 2012 - wyjaśnia Marcin Tymiński, rzecznik konserwatora zabytków.
Problem w tym, że płachta, i to całkiem sporo, na muzeum już wisi.
- Jestem zaskoczona odmową i będę chciała porozmawiać o tym z konserwatorem. To jest przecież kampania społeczna, tylko do końca czerwca, a na spichlerzu muzeum wisiały wcześniej reklamy komercyjne - mówi Anna Zbierska. - Ten nasz element pełni funkcję dekoracyjną, jest bardzo estetyczny i ładnie się prezentuje, a mnóstwo szmat wisi w mieście i jakoś konserwatorowi nie przeszkadzają.
Na przepisy, a raczej na "nieżyciowe" podejście, skarży się też Centralne Muzeum Morskie. Wcześniej na południowej elewacji spichlerza Panna wisiała reklama firmy ubezpieczeniowej Aviva. Konserwator zgodził się na nią, ponieważ wpływy od reklamodawcy szły na budowę Centrum Kultury Morskiej. Teraz zgody nie ma.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum