Wolne Forum Gdańsk Strona Główna Wolne Forum Gdańsk
Forum miłośników Gdańska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: feyg
2012-01-22, 12:58
Regulamin Ekstratrasy
Autor Wiadomość
feyg 


Pomógł: 50 razy
Wiek: 53
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 4792
Skąd: Gdynia Mały Kack
Wysłany: 2010-08-20, 13:19   Regulamin Ekstratrasy

Zamieszczam w imieniu Tangensa:

Ekstratrasa

Regulamin gry


Rozdział I. Ogólne zasady
1. Ekstratrasa jest rodzajem gry planszowej dostosowanej do potrzeb forum internetowego.
2. Miejscem prowadzenia konkursu jest Wolne Forum Danzig.
3. Ekstratrasa jest kontynuacją zabawy rozpoczętej w wątku Tramwajowe problemy Tangensa.

Rozdział II. Uczestnicy
4. W konkursie może brać udział każdy forumowicz, bez względu na wiek, pleć, przekonania.
5. Do konkursu można przystąpić w dowolnej chwili.
6. Uczestnicy konkursu według osiągnięć podzieleni są na dwie kategorie: wagony silnikowe (zwane dalej silnikami) i doczepne (zwane dalej przyczepami lub doczepami).
7. Wagonami silnikowymi na początku pierwszej edycji konkursu zostają osoby, które w fazie eliminacyjnej przekroczyły pułap 25 punktów, tzn. Jacko, Renekk, Feyg i Phinek.
8. Wagonami doczepnymi są Colacoca, Wladzio Gulden, Bynio50, Sikorzanka, Adamek, Stary Szkot, Grzechuu oraz osoby, które dołączą w trakcie gry.
9. Doczepa, która zdobędzie dwie pętle zostanie przerobiona na silnik.

Rozdział III. Zasady gry
10. Grę rozpoczynają silniki wyjazdem na trasę z wybranej przez siebie zajezdni w wybranym przez siebie kierunku.
11. Doczepy lokują się na wybranych przez siebie pętlach i przystępują do gry z chwilą utworzenia składu z silnikiem, który dotrze na daną pętlę. Do tego czasu zachowują swoje punkty ale nie mogą z nich korzystać.
12. Celem gry jest dotarcie na jak największą liczbę pętli.
13. Jeżeli silnik pomiędzy dwoma kolejnymi wjazdami na tę samą pętlę nie zaliczy dwóch innych nie otrzymuje za ostatni wjazd dużego punktu. Pozostałe punkty regulaminu stosuje się normalnie.
14. Gra polega na odpowiadaniu na pytanie związane z komunikacją tramwajową.
15. Za udział w odpowiadaniu na pytania uczestnicy otrzymują do podziału 12 punktów (przystanków). Punkty rozdziela autor pytania.
15.1 W razie udzielenia niepełnej odpowiedzi, ale co najmniej 2/3 w sumie przez wszystkich odpowiadających autor pytania ma prawo przyznać sobie do 4 punktów. Suma nie może jednak przekroczyć 12.
15.2 Osoba które za dane pytanie otrzyma najwięcej punktów ma prawo zadać następne pytanie.
16. Jeden punkt uprawnia do przejechania jednego przystanku w kierunku obranym przez wagon silnikowy.
17. Na pętlę można wjechać wyłącznie zgodnie z aktualnym układem torów. Nie można np. wjechać na pętlę Brzeźno Centrum od strony Nowego Portu.
18. Nie zalicza się pętli przy samych zajezdniach dla wyjeżdżających z zajezdni (tzn. odpowiednio Nowy Port i Abrahama zdobywa się tylko z trasy).
19. Gracz, który zdecyduje się wjechać na pętlę wytraca niewykorzystane przystanki. Zdobywa za to duży punkt, zwany pętlą.
20. Na torowiskach (za wyjątkiem pętli) niedopuszczalne jest wyprzedzanie. Gracz będący na tym samym torze z tyłu zatrzymuje się lub użycza swoich punktów do poruszenia się wagonowi lub składowi z przodu. Gracz popychany porusza się w kierunku wskazanym przez popychającego i ma obowiązek zatrzymać się na najbliższej pętli lub w zajezdni.
21. Za przejechanie pętli bez zatrzymania silnik nie zdobywa punktu, ale otrzymują go wszystkie oczekujące na niej doczepy.
22. Wagon silnikowy po wjechaniu na pętlę zabiera stojącą na niej doczepę.
23. Punkty zdobyte przez członków jednego składu liczą się dla obojga.
24. Nie dopuszcza się składów trzywagonowych. Chyba, ze liczba doczep znacznie przekroczy liczbę silników.
25. Po dojechaniu na kolejną pętlę, na której są co najmniej dwa tory umożliwiające jazdę w tym samym kierunku, należy odczepić lub wymienić doczepę. Dojazdy na pętlę jednotorową (Przeróbka, Brzeźno centrum) lub uliczną (Nowy Port, Centrum) są punktowane ale składy nie ulegają zmianom.

Przykład. Andrzej i Dominik wyjeżdżają z zajezdni Nowy Port, Bogdan, Cyryl i Edward z Wrzeszcza. Frania lokuje się na Klinicznej, Gosia i Hela na Zaspie, Irena w Oliwie, Laura w Brzeźnie Centrum, Łucja na Hallera.
Za pierwsze zadanie Andrzej zdobywa 5 punktów, Edward 4, Dominik 3. Andrzej kieruje się w stronę Klinicznej czyli dojeżdża do Letniewa. Domink chcąc uniknąć korku na trasie zajętej przez Andrzeja jedzie w kierunku Brzeźna i dociera do przystanku obok przychodni. Edward jedzie w stronę Oliwy i dojeżdża do Tetmajera.

Zadanie 2. Cyryl 8 punktów, Dominik 4. Cyryl nierozważnie kieruje się w stronę Oliwy. Może jednak spokojnie dojechać tylko do Bażyńskiego, ponieważ przy Tetmajera stoi Edward. Zostaje mu 5 punktów, 3 musi więc oddać Edwardowi, który tym samym dojeżdża do Oliwy, Cyryl dojeżdża do Derdowskiego. Dominik jest już za wiaduktem w Brzeźnie. Edward zdobywa pętlę w Oliwie i doczepia Irenę.

Zadanie 3. Andrzej, Bogdan, Cyryl, Dominik, Edward i Irena zdobywają po 2 punkty. Ponieważ Edward z Ireną tworzą już skład poruszają się o 4 przystanki w kierunku wybranym przez Edwarda. Dominik przejeżdża przez Brzeźno, ale od strony Nowego Portu nie ma wjazdu na pętlę Centrum, nie zdobywa więc punktu i nie może zabrać Laury. Zatrzymuje się więc na skrzyżowaniu Mazurskiej z Dworską, ale Laura, mimo iż nadal jest nieruchoma otrzymuje punkt. Andrzej dojeżdża do Załogowej, Cyryl dojeżdża do Oliwy, zdobywa punkt ale niestety nie ma tam już doczepy. Decyduje się zawrócić. Bogdan pomny co przytrafiło się Cyrylowi kieruje się w stronę Wrzeszcza.

Zadanie 4. Po dojechaniu do skrzyżowania Pomorskiej z Chłopską Edward nie decyduje się do bliższej pętli w Jelitkowie ponieważ musiałby odczepić Irenę, podczas gdy na Zaspie może ją wymienić na Gosię lub Helę. Dominik dojeżdża do Hallera. Na tamtejszej pętli jest skręt w lewo (sprawdziłem) więc może na nią wjechać, zdobyć punkt i zabrać Łucję. Tyle tylko, że nie może zawrócić w stronę Nowego Portu.

Komentarz. Ekstratrasa w tej formie przypomina grę w Chińczyka. Jest jednak o tyle ciekawsza, że w Chińczyku wszyscy gracze poruszają się tą samą drogą, tu mają do wyboru oraz, że gra danego pionka nie kończy się z chwilą dojechania do celu. Najważniejszym jej celem jest rozrywka a przy okazji wzbogacenie wiedzy dotyczącej danzigich tramwajów. Zastrzegam sobie prawo modyfikacji powyższego regulaminu oraz rozstrzygania we wszystkich spornych kwestiach. Życzę wszystkim miłej zabawy a sobie dużej frekwencji i zadowolenia graczy.

Waldemar Mroczek, 14 lipca 2010

Ostatnie poprawki naniesiono niebieskim kolorem 19 sierpnia 2010.
_________________
Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
 
 
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 67
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2011-05-05, 00:02   

Poprawiony regulamin:

Ekstratrasa vol. 2
Ekstratrasa vol. 2
Regulamin gry:

Rozdział I. Ogólne zasady
1. Ekstratrasa jest rodzajem gry planszowej dostosowanej do potrzeb forum internetowego.
2. Miejscem prowadzenia konkursu jest Wolne Forum Danzig.
3. Ekstratrasa jest kontynuacją zabawy rozpoczętej w wątku Tramwajowe problemy Tangensa.
Rozdział II. Uczestnicy
4. W konkursie może brać udział każdy forumowicz, bez względu na wiek, pleć, przekonania, miejsce zamieszkania.
5. Do konkursu można przystąpić w dowolnej chwili.
6. (skreślony)
7. (skreślony)
8. (skreślony).
9. (skreślony)

Rozdział III. Zasady gry
10. Grę rozpoczyna się wyjazdem na trasę z wybranej przez siebie zajezdni w wybranym przez siebie kierunku.
11. (skreślony)
12. Celem gry jest dotarcie do pięciu różnych pętli.

13. (skreślony)
14. Gra polega na odpowiadaniu na pytanie związane z danzigą komunikacją tramwajową. Za zgodą prowadzącego można zakres pytań sporadycznie rozszerzyć np. autobusy, kolej lub tramwaje w innym mieście.
15. Za udział w odpowiadaniu na pytania uczestnicy otrzymują do podziału 12 punktów (przystanków). Punkty rozdziela autor pytania.
15.1 W razie udzielenia niepełnej odpowiedzi, ale co najmniej 2/3 w sumie przez wszystkich odpowiadających autor pytania ma prawo przyznać sobie do 4 punktów. Suma nie może jednak przekroczyć 12.
15.2 Osoba które za dane pytanie otrzyma najwięcej punktów ma prawo zadać następne pytanie.
16. Jeden punkt uprawnia do przejechania jednego przystanku do przodu w dowolnie wybranym kierunku.
17. Na pętlę można wjechać wyłącznie zgodnie z aktualnym układem torów. Nie można np. wjechać na pętlę Brzeźno Centrum od strony Nowego Portu.
18. Nie zalicza się pętli przy samych zajezdniach dla wyjeżdżających z zajezdni (tzn. odpowiednio Nowy Port i Abrahama zdobywa się tylko z trasy).
19. Gracz, który zdecyduje się wjechać na pętlę wytraca niewykorzystane przystanki. Zdobywa za to duży punkt, zwany pętlą.
20. Na torowiskach (za wyjątkiem pętli) niedopuszczalne jest wyprzedzanie. Gracz będący na tym samym torze z tyłu zatrzymuje się lub użycza swoich punktów do poruszenia się wagonowi lub składowi z przodu. Gracz popychany porusza się w kierunku wskazanym przez popychającego i ma obowiązek zatrzymać się na najbliższej pętli lub w zajezdni.
21. Za przejechanie pętli bez zatrzymania nie zdobywa się punktu.
22. (skreślony).
23. (skreślony).
24. (skreślony).
25. (skreślony).


Ostatnie poprawki naniesiono niebieskim kolorem 05 maja 2011.
_________________

Ostatnio zmieniony przez feyg 2011-05-05, 22:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
feyg 


Pomógł: 50 razy
Wiek: 53
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 4792
Skąd: Gdynia Mały Kack
Wysłany: 2012-01-21, 23:58   

Aktualizacja:


Ekstratrasa vol. 4
Regulamin gry


Rozdział I. Ogólne zasady

1. Ekstratrasa jest rodzajem gry planszowej dostosowanej do potrzeb forum internetowego.
2. Miejscem prowadzenia konkursu jest Wolne Forum Danzig.
3. Ekstratrasa jest kontynuacją zabawy rozpoczętej w wątku Tramwajowe problemy Tangensa.

Rozdział II. Uczestnicy

4. W konkursie może brać udział każdy forumowicz, bez względu na wiek, pleć, przekonania, miejsce zamieszkania.
5. Do konkursu można przystąpić w dowolnej chwili.
6-9. (skreślone)

Rozdział III. Zasady gry

10. Grę rozpoczyna się wyjazdem na trasę z wybranej przez siebie zajezdni w wybranym przez siebie kierunku.
11. (skreślony)
12. Celem gry jest dotarcie do pięciu różnych pętli.
13. (skreślony)
14. Gra polega na odpowiadaniu na pytanie związane z danzigą komunikacją tramwajową. Za zgodą prowadzącego można zakres pytań sporadycznie rozszerzyć np. autobusy, kolej lub tramwaje w innym mieście.
15. Za udział w odpowiadaniu na pytania uczestnicy otrzymują do podziału 12 punktów (przystanków). Punkty rozdziela autor pytania.
15.1 W razie udzielenia niepełnej odpowiedzi, ale co najmniej 2/3 w sumie przez wszystkich odpowiadających autor pytania ma prawo przyznać sobie do 4 punktów. Suma nie może jednak przekroczyć 12.
15.2 Osoba które za dane pytanie otrzyma najwięcej punktów ma prawo zadać następne pytanie lub wskazać inną osobę, która je zada.
16. Jeden punkt uprawnia do przejechania jednego przystanku do przodu w dowolnie wybranym kierunku.
17. Na pętlę można wjechać wyłącznie zgodnie z aktualnym układem torów na dany dzień, uwzględniając także czasowe wyłączenia odcinków. Nie można np. wjechać na pętlę Brzeźno Centrum od strony Nowego Portu.
18. Nie zalicza się pętli przy samych zajezdniach dla wyjeżdżających z zajezdni (tzn. odpowiednio Nowy Port i Abrahama zdobywa się tylko z trasy).
19. Gracz, który zdecyduje się wjechać na pętlę wytraca niewykorzystane przystanki. Zdobywa za to duży punkt, zwany pętlą.
20. Na torowiskach (za wyjątkiem pętli i zajezdni) niedopuszczalne jest wyprzedzanie. Gracz będący na tym samym torze z tyłu zatrzymuje się i łączy z wagonem który dotarł na przystanek jako pierwszy. Dalej jadą razem na równych prawach. Rozdzielenie następuje z chwilą zdobycia przez nich pętli (liczonej po jednym punkcie dla wszystkich).
21. Aby zdobyć punkt należy na pętli zatrzymać się i zawrócić w kierunku z którego się przyjechało. W przypadku pętli Kliniczna dozwolona jest jazda po przyjeździe ze Śródmieścia w kierunku szpitala i na odwrót (od zjazdu z pętli do zwrotnicy jest bardzo krótki odcinek ale jednak w kierunku z którego się przybyło).
22. W celu usprawnienia ruchu, jeśli gracz po upływie 48 godzin od chwili rozdania punktów się nie poruszy, prowadzący ma prawo skierować go we wskazanym przez siebie kierunku.
23. Gracz, który przez całą rundę się nie odezwie zostanie odholowany do zajezdni. W każdej chwili może wrócić do gry.
24. (skreślony).
25. (skreślony).

Ostatnie poprawki naniesiono niebieskim kolorem 21 stycznia 2012.
_________________
Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Partnerzy WFG

ibedeker.pl