Wysłany: 2010-05-28, 21:11 Powiat Słupsk pomaga powodzianom
100 tysięcy złotych dla powodzian przekaże wójt gminy Słupsk. Pieniądze zostaną wygospodarowane z budżetu Urzędu Gminy. Pomysł przekazania 100 tysięcy złotych ofiarom powodzi był impulsem. Mariusz Chmiel zadzwonił do każdego z radnych z zapytaniem o zdanie na ten temat. Rajcy byli zgodni. Za około dwa tygodnie zostanie podpisana umowa i pieniądze wpłyną na konto jednej z gmin dotkniętych kataklizmem. Samorządowcy gminy Słupsk sprawdzają, która z nich najbardziej potrzebuje ich pomocy. - Szukamy gminy, która bardzo ucierpiała, a nie jest gminą bogatą – mówi Mariusz Chmiel, wójt gminy Słupsk. - Chcielibyśmy, by w miarę możliwości te pieniądze były spożytkowane na nowe wyposażenie przedszkola, czy szkoły. Tak, by dzieci mogły jak najszybciej wrócić do zajęć.
Wójt Chmiel nie ukrywa, że nie ma jeszcze uchwały Rady Gminy. Na dopełnienie formalności przyjdzie czas później. Teraz należy znaleźć pieniądze w budżecie. Gmina zaplanowała na ten rok inwestycje na 20 milionów złotych. Prawdopodobnie któraś z nich zostanie zrealizowana później. Pieniądze przeznaczone wcześniej na jej pokrycie trafią do powodzian. Wójt dysponuje także rezerwą budżetową. - Znajdziemy te pieniądze. Nieważne czy będziemy musieli z czegoś zrezygnować, ważne by pomóc – zapewnia Chmiel.
Na wczorajszej sesji Rady Miasta w Słupsku z wnioskiem o pomoc dla powodzian wystąpili rajcy klubów Platformy Obywatelskiej oraz Prawa i Sprawiedliwości. - Zwróciliśmy się do pana prezydenta o wygospodarowanie środków dla jednej z gmin, która jest poszkodowana poprzez kataklizm, jaki ma miejsce na południu Polski – potwierdza Tomasz Rosiński, radny, klub PiS. - Niech będą to środki, na jakie miasto stać. Jeśli będzie to 100 tysięcy złotych będziemy się cieszyć, jeśli mniej też nie będzie źle. Chodzi o to, by pomóc.
Pieniądze miałyby pochodzić z oszczędności, jakie powstały w jednej z uchwał z tytułu wprowadzenia ponadplanowych dochodów w wysokości 100 tysięcy złotych. Prezydent odpowiedział pozytywnie. Jednak w tym przypadku pieniądze do ofiar powodzi trafią za dwa miesiące. - Ustalono, że w czerwcu zostanie wypracowane wspólne stanowisko. Wyłonimy gminę, której potrzebna jest pomoc oraz określimy kwotę, która zostanie na ten cel przeznaczona – tłumaczy Anna Łukaszewicz, skarbnik w Urzędzie Miejskim w Słupsku. - W lipcu na sesji zostanie podjęta uchwała, środki zostaną przekazane, a wszystkie procedury w tym miesiącu zostaną przeprowadzone prawidłowo i zakończone.
Słupscy radni pomoc dla ofiar powodzi organizują także na własną rękę. Członkowie klubów Platforma Obywatelska i Prawo i Sprawiedliwość zawarli wczoraj umowę o wspólnym działaniu. Jednak żaden z polityków nie chce zdradzić szczegółów. - To nasz odruch z serca. Nie mamy zamiaru nikomu się tym chwalić – mówi tajemniczo Robert Kujawski, radny PiS. - Nasze działania nie mają być nagłaśniane. Tak ustaliliśmy między sobą – ucina Rosiński.
Radni z klubów Lewica i Demokraci, Tylko Słupsk oraz radna niezależna Krystyna Danilecka- Wojewódzka wspólnie zdecydowali o oddaniu połowy swoich diet. - Kwota 3200 złotych zostanie przekazana podczas niedzielnej imprezy charytatywnej „Słupsk powodzianom” w Centrum Handlowym Jantar – mówi Krzysztof Kido, radny Tylko Słupsk. - Poczuliśmy, że w obliczu takiej tragedii nie możemy być obojętni.
Zbiórkę pieniędzy oraz darów rzeczowych poprowadzi Polski Czerwony Krzyż. W kwestowaniu weźmie udział prezydent Maciej Kobyliński. Imprezie będzie towarzyszyć wiele atrakcji. Początek o godzinie 12.
Także usteccy radni dyskutowali podczas dzisiejszej sesji o pomocy dla powodzian. - O tym, ile pieniędzy i w jakiej formie przekażemy, radni zdecydują już niedługo – mówi Jacek Cegła, rzecznik usteckiego ratusza.
Także władze powiatu chcą pomóc powodzianom. Dzisiaj na Zarządzie Powiatu miano o tej pomocy rozmawiać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum