Wolne Forum Gdańsk
Forum miłośników Gdańska

Się dzieje - Promocja miasta

villaoliva - 2009-02-05, 17:08
Temat postu: Promocja miasta
Promocja miasta Danzig. Warto się jej przyjrzeć w jednym miejscu i może ocenić.
Jak pamiętam, ten pierwszy wzbudzał spore kontrowersje.

Kampania z roku 2007



'Danzig - morze możliwości' to filmik promocyjny miasta Danzig z Lechem Wałęsą w roli głównej.


Danzig. Tu się żyje.


Spot reklamowy Danziga emitowany w CNN International 22.09.2008-02.11.2008

grzechuu - 2009-02-06, 01:03

kiedyś o tym coś pisałem na ug'u i próbowałem zebrać - teraz linki mi nie działają, ale to było jakoś tak
- hasło "Morze możliwości" chyba już od 2003 było (np billboardy, citylighty, prasa też)
- "Zaczęło się w Danzigu" 2005 (+troche w związku z wystawą też chyba)
- "Miasto Bursztynu" 2006 (+nowe muzeum)
- "Odważ się, zobacz sam" 2007 - nie wiem co na ten dziwny spot turyści, ale ciekawie MHMG pociągnęło na "Odważ się, wejdź do muzeum"

i teraz doszły
- 2008 "Danzig. Tu się żyje"
- 2008 ta kampania w CNN
- 2008/2009 "Jestem z Danziga” raczej skierowana do mieszkańców

no ale nie traktujcie jako wyroczni, bo to tak z pamięci bardziej ;)

villaoliva - 2009-02-06, 10:31

grzechuu napisał/a:
- "Odważ się, zobacz sam" 2007 - nie wiem co na ten dziwny spot turyści, ale ciekawie MHMG pociągnęło na "Odważ się, wejdź do muzeum"


Moim zdaniem ta kampania się broni. Ciekawa z innym podejściem do tematu.

fritzek - 2009-02-06, 13:07

O podlinkowanych filmach:

"Odważ się, zobacz sam" mi się bardzo podoba. Nie opowiada o Mieście kolorowymi, poprawnie wykadrowanymi landszaftami w ciepłej palecie barw. Jest niepokojąca, niesie w sobie tajemnicę. Zdecydowanie mój klimat.

"Morze możliwości" (pomijając hasło) - spot baaardzo długi, trochę dziwnie pomontowany. Ale może być.

"Danzig, tu się żyje" - fatalny.

"Danzig, We makes things happen" - fajna myśl przewodnia opowiadania, ładne obrazy, krótkie, zwięzłe.

Szafa Gdanska - 2009-02-17, 11:41
Temat postu: Ostatnia kampania billboardowa
W ostatniej kampani skieriwanej do mieszkańców było 6 billboardów i 6 citylightów z wizerunkami Gdańszczan. Motywy to nagrodzone zdjęcia z konursu organizowanego współnie z GW. Fotki "znanych" z redakcji GW.
Szafa Gdanska - 2009-02-17, 11:43
Temat postu: ...
...i citylighty
villaoliva - 2009-03-12, 11:32

Filmik promocyjny związany z zaproszeniem na 71 Światowy Festiwal Filmów Niezależnych UNICA, który odbędzie się w dniach 4-13 września 2009.
Ciekawostką jest "Błyskawica" i "Dar Pomorza" ;-)


fritzek - 2009-03-12, 14:34

villaoliva napisał/a:

Ciekawostką jest "Błyskawica" i "Dar Pomorza" ;-)

Wynika że cumują w Warzywodzie, albo na Westerplatte :hihi:

A poza tym, ten do bólu sztampowy i nudny spot ma się jak pięść do nosa, do Światowego Festiwalu Filmów Niezależnych :-/

Jagst - 2009-03-12, 14:52

Oo, super, jest już obowiązująca na forum opinia na temat tego spotu.

A tak przy okazji, co to są filmy niezależne i jaki powinien być do nich spot? Tak dla jasności dla nieznających się na sztuce...

Pumeks - 2009-03-12, 15:40

Właściwie nie powinienem w ogóle zabierać głosu w tej sprawie, ale...

gdyby filmik miał promować jakieś, dajmy na to, hiszpańskie czy norweskie miasto o którym nie wiem nic poza tym na której mapie go szukać, to wolałbym chyba zobaczyć takie właśnie obrazki, i to w solidnej dawce - chociaż może starczyłyby 3 minuty, a nie prawie 5.

Może i jest do bólu sztampowy, ale sztampa sztampie nierówna - kiedyś obowiązkowo pojawiłoby się Westerplatte, Poczta Polska i T-34 zajmujące miasto w 1945 r., kiedy indziej sztampę stanowiły stocznia, Wałęsa oraz gawęda Andrzeja Januszajtisa o Heweliuszu i Fahrenheicie, albo o tym jak było wspaniale na Wyspie Spichrzów, a tutaj tego nie ma - jest za to Iwona Zając, CSW Łaźnia, stocznia pojawia się tylko jako scena plenerowa dla fotografa. Powtarzam - gdyby spot trwał 2'50'' i miał lepszy podkład muzyczny, dałbym mu ocenę bdb.

villaoliva - 2009-03-12, 15:50

Pumeks napisał/a:
gdyby filmik miał promować jakieś, dajmy na to, hiszpańskie czy norweskie miasto o którym nie wiem nic poza tym na której mapie go szukać, to wolałbym chyba zobaczyć takie właśnie obrazki, i to w solidnej dawce


To prawda. Spot przecież nie jest kierowany do mieszkańców miasta.
Faktem jest również, że spot jest przydługi. Myślę, że możnaby sobie odpuścić kolejnych zdjęć samolotów czy drogi czteropasmowej jako symboli nowoczesności. To mają u siebie wszyscy ;-)

Sabaoth - 2009-03-12, 19:20

Ja wytrwałem przez 3 minuty i 5 sekund, faktycznie filmik jest zbyt długi ale właściwie oprócz wspomnianych już banalnych samolotów (i lotniska) oraz drogi szybkiego ruchu nie można mu zbyt wiele zarzucić.
Pumeks - 2009-03-12, 22:13

villaoliva napisał/a:
zdjęć samolotów czy drogi czteropasmowej jako symboli nowoczesności.

Dla równowagi "upchnęli" zabytkowy tramwaj i niemal równie zabytkową (a w każdym razie nie pierwszej urody) SKM-kę. :-P

DarioB - 2009-03-13, 00:43

W temacie promocji zapraszam do dzisiejszej panoramy (jest do obejrzenia online) Danzig i Gdynia reklamują się w Berlinie. Danzig - Sierpień'80 (na mieście), Gdynia - Tall Ship (na dworcu).
Jagst - 2009-03-13, 09:53

Pumeks napisał/a:
niemal równie zabytkową (a w każdym razie nie pierwszej urody) SKM-kę. :-P

To pociąg Przewozów Regionalnych, nie SKM. Jakieś 22 - 25 lat na oko. Zgodnie z ustawą o ochronie zabytków jest na pograniczu zabytkowości.

feyg - 2009-03-14, 22:13

DarioB napisał/a:
W temacie promocji zapraszam do dzisiejszej panoramy (jest do obejrzenia online) Danzig i Gdynia reklamują się w Berlinie. Danzig - Sierpień'80 (na mieście), Gdynia - Tall Ship (na dworcu).

Jest relacja w "DB" :

Danzig idzie na całość
Cytat:
1500 metrów kwadratowych liczy powierzchnia polskiego stoiska narodowego, rozstawionego w pawilonie numer 15 w kompleksie wystawienniczym Messe w Berlinie, gdzie od środy trwają jedne z największych na świecie, a zarazem największe w Europie, targi turystyczne ITB Berlin. Swoje walory promuje 16 regionów i przedstawicieli branży turystycznej z całego kraju, a wśród nich Pomorze, które w tym roku ma status regionu partnerskiego. To dlatego pomorskie stoisko ma rekordową powierzchnię 110 metrów kwadratowych.

Oprócz Trójmiasta, swojej atuty turystyczne zachwalają Ustka, Łeba, Słupsk, Malbork i Mierzeja Wiślana.
- Ale zdecydowanie największą uwagę odwiedzających przyciąga Gdynia. Pewnie to zasługa naszego stoiska pełnego żagli - mówi z satysfakcją Tomasz Banel, naczelnik Wydziału Polityki Gospodarczej i Nieruchomości Urzędu Miasta Gdyni, który w piątek wrócił z Berlina. - Flagowym produktem regionu jest bowiem The Tall Ship's Races Gdynia 2009, wielkie regaty, które odbywać się u nas będą między 2, a 5 lipca. Promocji tej imprezy towarzyszą konferencje prasowe dla zagranicznych dziennikarzy, występy, pokazy masaży, zabiegów spa, koncerty muzyki dawnej i szantowej, konkursy oraz poczęstunki na stoiskach. Niemcom bardzo smakują nasze rybki w puszkach z logiem miasta na wieczku.

Jednak Gdynia i Danzig dodatkowo stwierdziły, że jak się promować to na całego! W samym sercu berlińskiego dworca we wtorek zawisły gigantyczne billboardy zachwalające ofertę turystyczną obu miast. Ich łączna powierzchnia to 200 m.kw. Gdynia - jakże by inaczej - reklamuje lipcowe regaty. Danzig - po prostu siebie, jako atrakcyjne turystycznie miasto. Przekaz reklamowy ma szansę dotrzeć do wielu, bowiem przez Berlin Hauptbanhof codziennie przewija się około 100 tys. osób. - Nie sposób tych megareklam nie zauważyć, zwłaszcza tej gdyńskiej. Żaglowce pod rozpiętymi żaglami zawsze przyciągają ludzi jak magnes - mówi Margarethe Kutarba, mieszkanka berlińskiej dzielnicy Spandau. - Sądzę, że przyciągną do Gdyni na tę imprezę sporo Niemców, zwłaszcza, że kurs euro w Polsce jest dla nas teraz bardzo atrakcyjny.


Targi od środy są otwarte dla przedstawicieli branży turystycznej, zaś w weekend będą dla publiczności. Potrwają do niedzieli. Imprezę co roku odwiedza około 160 tys. osób.

villaoliva - 2009-04-01, 15:46

Są tacy co promują miasto samodzielnie.

:arrow: GDAŃSK - City in motion - trailer

wojciech.kozak - 2009-04-02, 22:22

No to ja dodam, że:
- Niedługo rusza duża kampania promocyjna Trójmiasta w Sztokholmie i Oslo - do tamtejszych gazet zostanie dołączony insert (330 tys. sztuk)
- 17 kwietnia rusza portal promujący Trójmiasto www.poznaj3miasto.pl
- dzisiaj nastąpiła premiera nowego spotu promującego Trójmiasto (ma być emitowany głównie w internecie)
- Autostrada A1 będzie nosiła nazwę Amber One :) To chyba tyle...

Mój tekst oraz ten nowy spot reklamowy można obejrzeć na:
Wspólna promocja jest jednak możliwa - MM Trójmiasto

Hochstriess - 2009-04-02, 22:24

Nie podoba mi się nazwa autostrady.
villaoliva - 2009-04-02, 22:25

A mnie ten spot :-/


villaoliva - 2009-08-19, 15:35

Zaproszenie:

Nie masz jeszcze podkładki pod tablicę rejestracyjną z logo akcji „Jestem z Danziga”? Przyjdź do Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta, pokaż dowód rejestracyjny i odbierz podkładkę. Nie zastanawiaj się zbyt długo, bo ich liczba jest ograniczona. Dołącz do ambasadorów miasta w kraju i za granicą!


Podkładki zostały przygotowane w ramach akcji „Jestem z Danziga”, która rozpoczęła się jesienią 2008 roku. Wówczas to odbył się pierwszy etap kampanii – konkurs fotograficzny, wiosną tego roku zainicjowano drugą część polegającą na zbieraniu wspomnień o mieście. Do 20 sierpnia br. potrwa natomiast trzeci etap kampanii, czyli konkurs na film promocyjny o Danzigu. Również w ramach akcji przygotowano wystawę plenerową prezentującą zdjęcia gdańszczan nadesłane w pierwszym etapie oraz kampanię outdoorową prezentującą twarze znanych i nieznanych mieszkańców miasta.


Odbiór podkładek:

Urząd Miejski w Danzigi, Biuro Prezydenta ds. Promocji Miasta

Ul. Wały Jagiellońskie 1 (budynek Wozowni, obok dawnego Żaka), pok. nr 1

DarioB - 2009-08-19, 18:47

villaoliva napisał/a:
Zaproszenie:

Nie masz jeszcze podkładki pod tablicę rejestracyjną z logo akcji „Jestem z Danziga”? Przyjdź do Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta, pokaż dowód rejestracyjny i odbierz podkładkę. Nie zastanawiaj się zbyt długo, bo ich liczba jest ograniczona. Dołącz do ambasadorów miasta w kraju i za granicą!

Sam właśnie zawiozłem komplet do Nottingham, gdzie od razu wyjechały na ulicę :)

Gulden - 2009-08-20, 00:03

jak ta podkładka wygląda? estetyczna chociaż? :-)
Tomek5 - 2009-08-23, 00:11

każdy pomysł na promocję jest dobry:) nie ważne ak się mówi, ważne, że się mówi:) cieszmy się z tego co jest:)
villaoliva - 2009-09-01, 15:55

Promocja martyrologiczna "Zaczęło się w Danzigu"


Grün - 2009-09-02, 23:29

W ramach promocji machnęliśmy taki oto materialik.
http://www.dw-world.de/po...4617665,00.html
Szedł przy wiadomościach w Deutsche Welle przez cały dzień 1 września.

fritzek - 2009-09-03, 00:28

villaoliva napisał/a:
Promocja martyrologiczna "Zaczęło się w Danzigu"


Straszne jest to, że Miasto chwali się tym, że na jego terenie zaczęła się najtragiczniejsza wojna w historii świata. Piękny powód do dumy...

Grün - 2009-09-03, 00:32

Wspaniały sposób na to, żeby się ludziom na świecie Danzig miło kojarzył...
pawel_45 - 2009-09-03, 03:10

villaoliva napisał/a:
Promocja martyrologiczna "Zaczęło się w Danzigu"


Tak trochę głupio mi pytać – czy to zwiastun poważnego dzieła, czy też to „dzieło” właśnie. Chyba wrodzona tępota nie pozwala mi dostrzec w tym koszmarnym pasztecie (słowo pastisz brzmi przy tym zbyt szlachetnie) niczego, co mogłyby firmować Lwy Danzigie.

Jarek z Wrzeszcza - 2009-09-05, 03:02

Grün napisał/a:
W ramach promocji machnęliśmy taki oto materialik.
http://www.dw-world.de/po...4617665,00.html
Szedł przy wiadomościach w Deutsche Welle przez cały dzień 1 września.


Że się tak głupio zapytam: my, czyli kto?

'Materialik' bardzo mi się podoba :brawo:

Grün - 2009-09-05, 20:14

... my, czyli redakcja Deutsche Welle, moja skromna osoba oraz kilka osób, częściowo zainteresowanych zawodowo, a częściowo z łapanki.
villaoliva - 2009-09-07, 07:37

Wybrano najlepsze hasła reklamujące miasta

Cytat:
Na zlecenie "Rzeczpospolitej" GfK Polonia zapytała Polaków, które hasła najbardziej zachęciłyby ich do wizyty w danym mieście czy regionie. W rankingu bezkonkurencyjnie wygrał slogan "Mazury - cud natury".
Na to hasło wskazał prawie co drugi badany (46 proc.). Zaraz za nim uplasowały się: "Magiczny Kraków" (32 proc.), "Danzig, tu się żyje" (30 proc.), "Wrocław - miasto spotkań" (20 proc.) i "Toruń - gotyk na dotyk" (20 proc.).


więcej

villaoliva - 2009-09-12, 20:51

fritzek napisał/a:
Straszne jest to, że Miasto chwali się tym, że na jego terenie zaczęła się najtragiczniejsza wojna w historii świata. Piękny powód do dumy...


Cała Polska sie chwali!
Taka ciekawostka. Najpierw było logo obchodów roku 1989. A potem...

fritzek - 2009-09-14, 16:46

villaoliva napisał/a:
fritzek napisał/a:
Straszne jest to, że Miasto chwali się tym, że na jego terenie zaczęła się najtragiczniejsza wojna w historii świata. Piękny powód do dumy...


Cała Polska sie chwali!
Taka ciekawostka. Najpierw było logo obchodów roku 1989. A potem...


To już nie tylko Danzig się chwali tym o czym pisałam powyżej. Polska się chwali. Brawo!

Zastanawia mnie co to jest za ciąg skojarzeniowo - (nie)logiczny w tych logo opisanych jako 1939 i 1939-1989?
1. Czerwona linia nawiązuje do obecnego kształtu granic Polski. Co to ma wspólnego z rokiem 1939?
2. Jak ma się rok 1939 do 1989?

Grün - 2009-09-15, 17:02

fritzek napisał/a:
2. Jak ma się rok 1939 do 1989?

Taki mniej więcej obszar historii obejmuja umysły autorów tego typu przedsięwzięć.
Jednoczesne twierdzenie, że II wojna światowa zaczęła się na Westerplatte i że zaczęła się w Polsce jest objawem albo całkowitej ignorancji historycznej, albo wrednej manipulacji.

renekk - 2009-09-15, 21:24

Grün napisał/a:
albo wrednej manipulacji

Nie przesadziłeś w swoim oburzeniu?

Grün - 2009-09-15, 21:40

Nie, a czemu?
renekk - 2009-09-15, 23:02

Dziwi mnie używanie przez Ciebie okresleń z arsenału propagandysty... ale może tylko mnie to uderzyło...
Grün - 2009-09-16, 00:03

A co merytorycznie się nie zgadza w mojej wypowiedzi?
Rozmawiamy o problemach czy rozpatrujemy formę wypowiedzi?

villaoliva - 2009-09-16, 06:35

Grün napisał/a:
jest objawem albo całkowitej ignorancji historycznej, albo wrednej manipulacji.


Jest objawem głupoty. Jeśli się doda, że z owym logiem (1939) wykonano "piękne", białe parasolki przeciwsłoneczne. Widoczne były w czasie uroczystości na Westerplatte.


renekk - 2009-09-16, 08:29

Grün napisał/a:
Rozmawiamy o problemach czy rozpatrujemy formę wypowiedzi?

Rozpatrujemy formę wypowiedzi, nieprzystojącą ludziom inteligentym. "Wredna manipulacja" to poważny zarzut, który wymaga wyjaśnienia.
A gwoli ścisłości - chociaż irytują mnie niektóre Twoje wypowiedzi, nie czuję przynależności do grona PT Urażonych. Przycisku "Ignoruj" nie bedę stosować.

Grün - 2009-09-16, 15:50

A czemuż to "wredna manipulacja" ma niby nie przystawać ludziom inteligentnym. Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi.
wladzio - 2009-09-16, 17:22

Nie widzę tu żadnej manipulacji. Wojna zaczęła się w Wolnym Mieście Danzig na Westerplatte i przy Poczcie Polskie a jednocześnie we Wieluniu! Czyli i w Danzigu i w Polsce.
Jarek z Wrzeszcza - 2009-09-16, 19:57

Ośmielę się stwierdzić, iż II wojna światowa zaczęła się w momencie zakończenia pierwszej.
A co do Westerplatte i Poczty Polskiej w Wolnym Mieście, to o ile wiem nie były one obszarami eksterytorialnymi, toteż atak na nie ciężko nazwać atakiem na Polskę. Był to raczej atak na Polskość w WMG, po którym nastąpił rzeczywisty atak na polskie terytorium.

Grün - 2009-09-16, 21:09

Yarecque napisał/a:
A co do Westerplatte i Poczty Polskiej w Wolnym Mieście, to o ile wiem nie były one obszarami eksterytorialnymi, toteż atak na nie ciężko nazwać atakiem na Polskę. Był to raczej atak na Polskość w WMG, po którym nastąpił rzeczywisty atak na polskie terytorium.

No o to właśnie mi chodzi. Ale inteligentnemu człowiekowi podobno nie przystoją takie poglądy.

pawel_45 - 2009-09-16, 21:18

Yarecque napisał/a:
Ośmielę się stwierdzić, iż II wojna światowa zaczęła się w momencie zakończenia pierwszej.
A co do Westerplatte i Poczty Polskiej w Wolnym Mieście, to o ile wiem nie były one obszarami eksterytorialnymi, toteż atak na nie ciężko nazwać atakiem na Polskę. Był to raczej atak na Polskość w WMG, po którym nastąpił rzeczywisty atak na polskie terytorium.


Nie zrozumiałem Twego stwierdzenia zawartego w pierwszym zdaniu - jeśli mógłbyś rozwinąć myśl - byłbym wdzięczny.

Natomiast nie dostrzegłem we wcześniejszych wpisach, by ktoś mówił o eksterytorialności w/w miejsc na obszarze WMG. Podzielam dokladnie uwagę Władzia o równoczesnym (niemal) ataku na Wieluń. On chyba nie leżał w granicach WMG?

Grün - 2009-09-16, 21:27

A obchody rozpoczęcia wojny, na które zaproszono premierów itd odbyły się w Wieluniu?
Jarek z Wrzeszcza - 2009-09-16, 21:55

pawel_45 napisał/a:
Yarecque napisał/a:
Ośmielę się stwierdzić, iż II wojna światowa zaczęła się w momencie zakończenia pierwszej.
A co do Westerplatte i Poczty Polskiej w Wolnym Mieście, to o ile wiem nie były one obszarami eksterytorialnymi, toteż atak na nie ciężko nazwać atakiem na Polskę. Był to raczej atak na Polskość w WMG, po którym nastąpił rzeczywisty atak na polskie terytorium.


Nie zrozumiałem Twego stwierdzenia zawartego w pierwszym zdaniu - jeśli mógłbyś rozwinąć myśl - byłbym wdzięczny.


W moim (ale nie tylko moim) rozumieniu historii XX wieku II wojna światowa była konsekwencją I, a właściwie konsekwencją sytuacji, jaką ta pozostawiła po sobie. Całe dwudziestolecie międzywojenne to tak naprawdę kolejne etapy przygotowań do kolejnej wojny - z tym, że widać to dopiero z perspektywy późniejszych lat. Jednak w popularnym przedstawianiu historii wrzesień 1939 roku traktuje się w oderwaniu od szerszego kontekstu politycznego, uznając go za początek a nie jedynie przełom jakiegoś procesu. Czego przykładem choćby nieszczęsne logo pokazane powyżej.

pawel_45 napisał/a:
Natomiast nie dostrzegłem we wcześniejszych wpisach, by ktoś mówił o eksterytorialności w/w miejsc na obszarze WMG. Podzielam dokladnie uwagę Władzia o równoczesnym (niemal) ataku na Wieluń. On chyba nie leżał w granicach WMG?


Odniosłem się do myśli Grüna o ignorancji i manipulacji - jeżeli mówimy, że II WŚ zaczęła się atakiem na Westerplatte i Pocztę Polską w WMG i jednocześnie twiedzimy, że II WŚ zaczęła się w Polsce (jak zdają się sugerować autorzy rocznicowego logo) to jesteśmy w błędzie, bowiem ani Westerplatte ani Poczta Polska w WMG nie leżały na suwerennym terytorium Polski. Tak się składa, że leżą w dzisiejszych granicach Polski a to już zupełnie co innego. To tak, jakby powiedzieć, że Grass urodził się w Polsce.

Grün - 2009-09-16, 22:40

Yarecque napisał/a:
To tak, jakby powiedzieć, że Grass urodził się w Polsce.

A Juliusz Cezar we Włoszech :)

pawel_45 - 2009-09-17, 00:38

Dziękuję za odpowiedź.
Mnie tylko zainteresowało to pojęcie: początek wojny, czy też rozpoczęcie wojny.
Nie chodziło mi o to czy II W.Św. rozpoczęła się 1 września 1939r. czy w innym terminie. Datę 01.09.1939r. uważam za początek tej wojny w Polsce, a że inne narody (czy państwa) mogą przyjmować daty dla nich ważniejsze – to inna sprawa. Natomiast zbieżność chwili rozpoczęcia bombardowania Wielunia i po kilkunastu minutach ostrzału Westerplatte oznaczała moim zdaniem rozpoczęcie działań wojennych wobec Polski. I tyle.
Właśnie wtargnięcie obcych wojsk na terytorium innego państwa, rozpoczęcie ostrzału czy bombardowania jego terytorium, albo obiektów państwowych (wojskowych) leżących poza nim - uważa się za rozpoczęcie wojny. To jest możliwe do jednoznacznego i precyzyjnego określenia, a nie jakieś dywagacje co było skutkiem czego i co oznaczało w rozumieniu każdej ze stron konfliktu.

Zrozumiałem co miałeś na myśli, ale nie podzielam takiej interpretacji. To można uznać najwyżej jako polityczne i ekonomiczne przyczyny rozwoju sytuacji, która doprowadziła wskutek dalszego błędnego postępowania polityków zwycięskich państw do II-ej wojny.
Dla normalnego człowieka słowo wojna nie oznacza jakiegoś niedogadania się polityków na jakiejś konferencji (bo może spotkają się powtórnie i porozumienie nastąpi bez skutków zbrojnych), tylko właśnie to co wyżej napisałem. Dlatego nawet wchłonięcie Austrii, czy zajęcie Czechosłowacji trudno nazwać początkiem tej wojny. Działania zbrojne wobec Polski i na jej terytorium są dopiero początkiem wojny, a po przystąpieniu Francji i Wlk.Bryt. do tzw. „wypełnienia zobowiązań sojuszniczych” – wojną światową – bo wciągającą terytoria zamorskie i innych sojuszników tych państw.
Panowie - jeśli przyjąć poważnie za pocz. II W.Św. datę zakończenia I-ej wojny - bo była jej skutkiem, to dojść można do takiego np. absurdu, że datą urodzenia dziecka jest data zapłodnienia – bo jest jego konsekwencją, albo brnąc dalej – chwila spotkania rodziców przyszłego dziecka, bo bez tego nie nastąpiłoby …itd. Szkoda czasu.

Nie odnoszę się do tych nielogicznych malunków, bo wszyscy dostrzegli ich absurdalną wymowę.

Nie wiem, czy wtręt Gruena o obchodach w Wieluniu był do mnie adresowany – jeśli tak – to przepraszam, lecz nie podejmuję, jak też wątków rzymsko-grassowych.
Pozdrawiam.

Jarek z Wrzeszcza - 2009-09-17, 08:24

pawel_45 napisał/a:
Zrozumiałem co miałeś na myśli, ale nie podzielam takiej interpretacji. To można uznać najwyżej jako polityczne i ekonomiczne przyczyny rozwoju sytuacji, która doprowadziła wskutek dalszego błędnego postępowania polityków zwycięskich państw do II-ej wojny.


Wojna to przedłużenie polityki, więc nie nazwałbym mojej (i nie tylko mojej) interpretacji absurdem. Ale racja, zostawmy to.

wladzio - 2009-09-17, 09:56
Temat postu: II wojna
Yarecque napisał/a:
Ośmielę się stwierdzić, iż II wojna światowa zaczęła się w momencie zakończenia pierwszej.
A co do Westerplatte i Poczty Polskiej w Wolnym Mieście, to o ile wiem nie były one obszarami eksterytorialnymi, toteż atak na nie ciężko nazwać atakiem na Polskę. Był to raczej atak na Polskość w WMG, po którym nastąpił rzeczywisty atak na polskie terytorium.


Proszę mnie oświecić, może uległem propagandzie! W/g mojej wiedzy Poczta Polska była terytorium polskim w Wolnym Mieście, a Składnica Tranzytowa na Westerplatte nie podlegała jurysdykcji ani władz danzigich ani niemieckich. Więc? Co wy na to?

Grün - 2009-09-17, 15:46

wladzio napisał/a:
W/g mojej wiedzy Poczta Polska była terytorium polskim w Wolnym Mieście, a Składnica Tranzytowa na Westerplatte nie podlegała jurysdykcji ani władz danzigich ani niemieckich.

Ulegleś. Ani jedno, ani drugie nie odpowiada faktom.

renekk - 2009-09-17, 16:55

Przepraszam, ale co z tego wynika?
Gulden - 2009-09-17, 19:06

To, że atak na w/w obiekty był w zasadzie atakiem na terytorium Wolnego Miasta a nie RP.
pawel_45 - 2009-09-17, 19:43

Gulden napisał/a:
To, że atak na w/w obiekty był w zasadzie atakiem na terytorium Wolnego Miasta a nie RP.


W zasadzie ataku dokonały siły WMG, w zasadzie obiekty były własnością WMG a nie RP, która je tylko dzierżawiła.
Więc o co ten caly krzyk? CZY TO WŁAŚNIE MIAŁEŚ NA MYŚLI?

Gulden - 2009-09-17, 20:17

Miałem na myśli to, że nawet jeśli obiekt był własnością rządu RP, nie zmieniłał się automatycznie z tego tytułu status terytorialny tegoż obiektu.
Każdego roku, z okazji kolejnych rocznic 1 września '39, Polacy traktują działania w Danzigu jako napaść nazistów na terytorium ich państwa i jest to zakorzenione w ich świadomości tak głęboko, że przemilczany jest za każdym razem fakt, iż w gruncie rzeczy atak nastąpił na teren WMG.

pawel_45 - 2009-09-18, 06:05

Czwarty rok uczestniczę w różnych dyskusjach tematycznych na obu danzigich forach, lecz dotychczas nie zabierałem głosu w żadnych tematach politycznych, narodowościowych, czy też mających związek z konfliktami na tym tle. Unikałem tego konsekwentnie, choć z uwagą śledziłem wypowiedzi wielu dyskutantów i burzliwy często przebieg wymiany poglądów. Jednak od kilkunastu dni (chyba pod wpływem rocznicowych obchodów) odczułem potrzebę zrozumienia intencji niektórych uczestników tych dyskusji i dokonałem kilku wpisów w różnych miejscach.
W temacie tu poruszanym zwróciło moją uwagę powtarzające się akcentowanie przez niektórych dyskutantów „ataku na teren WMG” – chciałbym zrozumieć cel używania takich sformułowań.
Jarecque w swoim pierwszym wpisie zwrócił uwagę:
„…A co do Westerplatte i Poczty Polskiej w Wolnym Mieście, to o ile wiem nie były one obszarami eksterytorialnymi, toteż atak na nie ciężko nazwać atakiem na Polskę. Był to raczej atak na Polskość w WMG, po którym nastąpił rzeczywisty atak na polskie terytorium…” – nikt wcześniej w tym temacie nie pisał o eksterytorialności – bo to nie ma tu żadnego znaczenia – lecz chyba oczywistym jest, że atak na jednostkę wojskową obcego państwa stacjonującą legalnie w świetle prawa międzynarodowego i wzajemnych porozumień na terytorium innego państwa – jest atakiem na tamto państwo, a więc w tym przypadku atakiem na Polskę. A przy okazji – jak wynika z zapisów w dziennikach bojowych niem. jedn. lotniczych z dnia 01 września 1939r. – bombardowano most w Tczewie od godz. 04.34, miasto Wieluń od godz.04.35, a w dz. okrętowym Schl.Holst. oddanie pierwszej salwy w kier. W-tte godz.04.45. Policja danziga odnotowała rozpoczęcie ataku na Pocztę Polską o godz.04.45.
Tak więc trudno nie dostrzec zbieżności czasu ataków na obiekty RP znajdujące się na terenie WMG i bombardowania terytorium Polski.
W związku z tym niezrozumiały jest dla mnie zapis Gruena, który właściwie zapoczątkował wymianę poglądów w tym temacie:
„…Jednoczesne twierdzenie, że II wojna światowa zaczęła się na Westerplatte i że zaczęła się w Polsce jest objawem albo całkowitej ignorancji historycznej, albo wrednej manipulacji…”
Może autor miał na myśli niezupełnie to co wprost wynika z treści tego cytatu? W takim przypadku lepiej chyba byłoby wyrażnie napisać o co chodzi. Kolejne wpisy tego nie wyjaśniają, lecz zwodzą i schodzą z tematu. Szkoda.
Następne dwa cytaty pochodzą z postów Guldena:
„To, że atak na w/w obiekty był w zasadzie atakiem na terytorium Wolnego Miasta a nie RP.”

„…Każdego roku, z okazji kolejnych rocznic 1 września '39, Polacy traktują działania w Danzigu jako napaść nazistów na terytorium ich państwa i jest to zakorzenione w ich świadomości tak głęboko, że przemilczany jest za każdym razem fakt, iż w gruncie rzeczy atak nastąpił na teren WMG.”
To, że odcinasz się tak stanowczo od „ich” – Polaków świadomości – to Twoja sprawa. Jeśli związany jesteś mentalnie z inną nacją – masz do tego prawo w dzisiejszej Polsce. W ówczesnym WMG takie stanowisko obywatela wobec słusznej większości nie byłoby chyba zdrowe.
Z treści Twego wyjaśnienia nie mogę zrozumieć – czy masz na myśli jakiś atak obcych na terytorium WMG? Jeśli tak – to kim Twoim zdaniem byli ci agresorzy?
Użycie stwierdzenia:” …w gruncie rzeczy atak nastąpił na teren WMG” wyrażnie sugeruje agresję z zewnątrz. Czemu ma służyć takie akcentowanie ataku na WMG i usiłowanie rozdzielenia chwili rozpoczęcia działań wojennych na terytoriach Polski i WMG ?
Nie wiem, czy to już próba pisania na nowo historii – bo dotychczas z materiałów historycznych (i to wcale nie polskich) wynikało, że ataki na polskie obiekty państwowe znajdujące się na terenie WMG, a także obywateli polskich i wielu danzigich polskiego pochodzenia wyprowadzone były z terytorium WMG przez formacje uzbrojone organów władzy WMG. (z obywatelami pochodzenia żydowskiego uporali się już wcześniej).
- Ten fragment można odnieść również do dyskusji w dn.05 i 06.09 w temacie: WMG i administracja polska po 1945r. – jako odpowiedź na pyt. Gruena. Chyba, że to nie oddaje intencji Guldena mimo że brzmi jak wyżej napisano. Jeśli tak jest – to warto wyrażnie napisać o co chodzi, a ja będę mógł uznać że niewłaściwie zrozumiałem sens tego wcześniejszego zapisu.
I na koniec jeszcze pytanie:
Czy Polacy nie mają prawa zapraszać gości i obchodzić uroczyście rocznicy rozpoczęcia wojny w miejscu gdzie polscy żołnierze dali szczególny przykład wypełnienia swej powinności przy tak wielkiej przewadze wroga? Co jest w tym niestosownego?
Liczę na pomoc w rozwikłaniu tych moich wątpliwości. Pozdrawiam.

Jarek z Wrzeszcza - 2009-09-18, 08:36

pawel_45 napisał/a:
Czy Polacy nie mają prawa zapraszać gości i obchodzić uroczyście rocznicy rozpoczęcia wojny w miejscu gdzie polscy żołnierze dali szczególny przykład wypełnienia swej powinności przy tak wielkiej przewadze wroga? Co jest w tym niestosownego?


Nikt tu przecież Polakom niczego nie zabrania, w całej tej dyskusji nikt nie zakwestionował bohaterstwa polskich żołnierzy, chodzi tu jedynie o techniczne nieścisłości, które tak głęboko wrosły w świadomość, że się już ich nie zauważa. Ale jak widać takie niuanse nie mają najmniejszego znaczenia (przynajmniej dla Ciebie), więc może darujmy sobie ten temat?

Gulden - 2009-09-18, 08:41

pawel_45 napisał/a:
Z treści Twego wyjaśnienia nie mogę zrozumieć – czy masz na myśli jakiś atak obcych na terytorium WMG? Jeśli tak – to kim Twoim zdaniem byli ci agresorzy?

W myśl ówczesnego prawa - WMG nie należało do III Rzeszy. Całkowitą władzę naziści przejęli w nim w sposób nielegalny w celu aneksji. We wrześniu '39 atak obcych na terytorium WMG był skierowany przeciwko RP a nie przeciw WMG, ponieważ na tamten czas III Rzesza miała już dawno "w garści" Wolne Miasto.

pawel_45 napisał/a:

Czemu ma służyć takie akcentowanie ataku na WMG i usiłowanie rozdzielenia chwili rozpoczęcia działań wojennych na terytoriach Polski i WMG ?

Nie rozdzielam "chwili" rozpoczęcia tych działań lecz terytoria które zaatakowano, ma służyć to wyjaśnieniu iż w sensie prawnym były to odrębne podmioty.

pawel_45 napisał/a:
bo dotychczas z materiałów historycznych (i to wcale nie polskich) wynikało, że ataki na polskie obiekty państwowe znajdujące się na terenie WMG, a także obywateli polskich i wielu danzigich polskiego pochodzenia wyprowadzone były z terytorium WMG przez formacje uzbrojone organów władzy WMG.
Zgadza się, tyle że w tamtym czasie władza WMG była już faktycznie w rękach Berlina, a danziga formacja wojskowa podporządkowana i stworzona z inicjatywy III Rzeszy. Jej późniejsze działania z suwerenną danzigą władzą miały tyle wspólnego co polska Gwardia Ludowa z suwerreną Polską.
villaoliva - 2009-09-24, 18:40

Danzig w konkursie na najlepszy film promocyjny


Spoty „We make things happen” oraz „Zaczęło się w Danzigu” reprezentują Danzig w konkursie organizowanym w ramach Pierwszego Przeglądu Filmów Promocyjnych Miast i Regionów „Promocity” w Lublinie. Wyniki konkursu poznamy w poniedziałek, 28 września.


W sumie na konkurs wpłynęły 63 filmy podzielone na kategorie:

spoty TV i bilboardy sponsorski
filmy przeznaczone do prezentacji na targach i konferencjach
filmy przeznaczone do prezentacji w Internecie.


Oceny i wyboru najlepszych produkcji dokona pięcioosobowe jury pod przewodnictwem Leszka Stafieja. Swojego faworyta wyłoni także publiczność. Przegląd zakończy się uroczystym wręczeniem nagród. Galę konkursową poprowadzi znana dziennikarka i prezenterka telewizyjna - Beata Sadowska.

villaoliva - 2010-03-22, 20:02

Gdańszczanin w reklamie ... Krakowa ;-)


villaoliva - 2010-03-24, 22:56

Film promocyjny zrealizowany przez Studio Panika na zlecenie Danzig Convention Bureau promujacego Danzig jako destynacja turystyki biznesowej.


villaoliva - 2010-08-27, 00:29

Światowa stolica bursztynu.
Realizacja: www.wfkalina.pl


feyg - 2010-09-08, 20:09

Co sądzicie o tym? Szczerze mówiąc jestem zażenowany pomysłami, ale może to sygnał, że powinienem odwiedzić geriatrę?

Nagi rolnik w beli siana promuje Danzig
Cytat:
Filmiki z nagim rolnikiem zapakowanym w belę siana, latającym kierowcą autobusu i gospodynią domową wystrzeliwaną nad Stocznią Danzigą to część najnowszej akcji promocyjnej Danziga. Efekt? Dwa miliony odsłon w Internecie i zagwozdka dla oglądających - czym są tajemnicze "fale GDN"?

- Pomysł zakłada, że w Danzigu działają bliżej nieznane "fale GDN", które inspirują mieszkańców do twórczego działania - wyjaśnia Grażyna Adamska, kierownik Referatu Wizerunku Miasta w Urzędzie Miejskim w Danzigu.

[...] - Wciąż trzymamy się głównego założenia strategii wizerunkowej miasta, czyli kojarzenia Danziga z wolnością. W nowej kampanii odchodzimy jednak od jej pomnikowego charakteru i stawiamy na wolność działania i otwartość umysłu mieszkańców - mówi Adamska.

Koszt całej kampanii wynosi 1,9 mln zł, a przygotowała ją warszawska agencja reklamowa DSK odpowiedzialna m.in. za kampanie wizerunkowe takich firm jak Knorr czy Sephora.

Bynio50 - 2010-09-08, 20:18

A może "nagi rolnik" promuje beztroskie życie na Żuławach hi hi :szczena:
villaoliva - 2010-09-09, 07:56

To strona promująca Danzig http://falegdn.com/







I na koniec coś w bardziej tradycyjnej stylistyce:




Hochstriess - 2010-09-09, 08:34

Sam pomysł na promowanie Miasta jako Miasta wolności, świeżych pomysłów, nieskrępowania, radości i niekonwencjonalnego myślenia - podoba mi się. Wykonanie już mniej.
Sebastian - 2010-09-09, 09:43

Goły rolnik... Hmm... Cały Danzig. :hihi:
Karaburan - 2010-09-09, 13:22

A potem dzieci będą się chciały w rolnika bawić...
Michał Szafran - 2010-09-09, 18:05

Ten rolnik jest niczym Adam i Ewa. Latali z gołą d... i mówili, że są w raju. W tym przypadku w Danzigu.
villaoliva - 2010-09-10, 06:32

O kampanii TVN24

Ale o co chodzi?

Cytat:
Na pierwszy rzut oka trzy krótkie filmiki wyglądają na amatorskie produkcje wesołych internautów. Ale nie. Okazuje się, że to sfinansowana przez miasto Danzig, a przygotowana przez poważną agencję kampania promocyjna miasta. Podobno koszt całej kampanii to dwa miliony złotych. No, cóż, jak Państwo zaraz zobaczą oryginalność jest dziś w cenie...

Jarek z Wrzeszcza - 2010-09-10, 10:24

Cytat:
przygotowana przez poważną agencję kampania promocyjna miasta. Podobno koszt całej kampanii to dwa miliony złotych.


:szok:

No to jeśli tak zarabia się dwie bańki, to ja otwieram własną agencję :hihi:

slowik45 - 2010-09-10, 17:27

Niezły ubaw za naszą kasę :-P nieźle zrobili wszystkich w balona, tak jak w bajce o nagim królu nikt się nie wychyli żeby nie wyjść na ''nie znającego się na sztuce,nie rozumiejącego nowoczesnych form wyrażania ekspresji '' i taki tam bełkot tych co się '' znają'',dla mnie chłam i skandal :evil:
villaoliva - 2010-10-05, 06:40

W Urzędzie Miasta powstał kolejny projekt: www.danzigodnowa.pl


villaoliva - 2010-11-24, 12:14

Filmik z serii Poland - Move your Imagination.


villaoliva - 2011-09-21, 02:48

A teraz?


Jarek z Wrzeszcza - 2011-09-21, 16:43

Dla mnie bomba :brawo:
villaoliva - 2011-10-25, 10:48
Temat postu: Danzig. Wyjdź Poza Ramy. Dotknij Wolności
Wychodzicie poza ramy?

Cytat:
Są wśród nas ludzie, którzy nie poddając się własnym ograniczeniom, osiągają więcej. Są także miejsca, które w naturalny sposób im sprzyjają. Takim miejscem jest Danzig, miasto które o kreatywnych osobach mówi: „Beyond the Frame”, zachęcając tym samym do wychodzenia poza ramy i schematy. Ludzie BTF są jednym z elementów najnowszej kampanii wizerunkowej miasta.

Cytat:
Kampania „Danzig. Wyjdź poza ramy. Dotknij wolności” rozpoczyna się 17 października 2011, a jej zakończenie zaplanowane jest na III kwartał 2012 roku. Celem kampanii jest wzmocnienie wizerunku Danziga, zwiększenie jego rozpoznawalności w kraju i za granicą oraz popularyzacji miasta jako atrakcyjnej destynacji turystycznej, kulturowej i sportowej. Etap kampanii zaplanowany na 2012 rok będzie związany z promocją turystyczną Danziga w kontekście EURO 2012. Istotnym celem w tym wypadku będzie również zachęcenie mieszkańców do bycia ambasadorami miasta w trakcie mistrzostw.

Kampania ogólnopolska i zagraniczna skierowana jest przede wszystkim do mieszkańców dużych miast, kobiet i mężczyzn w wieku od 16 do 45 lat, ze średnim i wyższym wykształceniem. Adresatami są również przedstawiciele opiniotwórczych środowisk mających istotny wpływ na popularyzację pożądanego wizerunku Danziga w kraju i za granicą.

Działania marketingowe realizowane w ramach kampanii konsekwentnie budują markę miasta wokół kultury wolności, stanowiąc jednocześnie kontynuację zeszłorocznej kampanii „Dotknij wolności”, która była emitowana w Polsce i za granicą.






villaoliva - 2012-03-29, 20:52


renekk - 2012-03-29, 21:55

Prawie się wzruszyłem. Gdybym nie mieszkał w tym mieście przez większość życia, pewnie dałbym się nabrać na te bzdety o wychodzeniu poza ramy, o wolności i innych takich...
roland - 2012-03-29, 23:37

Tragiczny montaż klipu :szok:
fritzek - 2012-03-30, 02:10

Dlaczego to jest kolejna rzecz tak wtórna, miałka, goowniana, źle zrobiona i traktująca o niczym?

Mnie wzruszył ten przedwojenny widoczek ze sterowcem na początku. Nasuwa się pytanie po co i dlaczego? Skoro nie ma to żadnego uzasadnienia w ciągu dalszym?

Pomijam już kwestię łamania przepisów przez "bohaterkę", która zasuwa na rowerze po deptaku, a nie po ścieżce rowerowej ?

Bynio50 - 2012-03-30, 18:47

...no i ta łódz motorowa "Valkiria" !!! :szczena:
fritzek - 2012-03-30, 19:43

Szybciutko zmieniono tytuł tego gniota na "Zdjęcia lotnicze Danziga". 40 tys. poszło się kochać (albo raczej przytuliło się do konta PROFILMU). Ale wszak Danzig miastem miłości i hojności wszelakiej...
villaoliva - 2012-03-30, 21:39

A w Kijowie się podobał ;-)

"To pomyłka, to nie jest film promujący Euro w Danzigu"

Cytat:
Danzig wypuścił w czwartek w serwisie YouTube nowy film promujący miasto, przygotowany z okazji zbliżających się mistrzostw w piłce nożnej. Internauci nie pozostawiają na nim suchej nitki, a urzędnicy mówią, że "to nie tak".
Cytat:
Film pojawił się w sieci pt: "Zapraszamy na UEFA EERO 2012". Ale - jak w piątek powiedzieli nam przedstawiciele Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta, to nieporozumienie.

- Nastąpiła pomyłka. To nie jest film promujący Euro w Danzigu - wyjaśnia Izabela Heidrich. - To film turystyczny, nie spot. Wskazuje zresztą na to sama długość filmu, którego celem jest pokazanie przede wszystkim pięknych plenerów Danziga.

Film - jak informuje urząd - został przygotowany na podstawie zdjęć lotniczych.

- Jest także odpowiedzią na zapotrzebowanie zagranicznych stacji, które bardzo często o taki materiał prosiły - dodaje Heidrich. - To film z przeznaczeniem także na targi, jako tzw. tło. Nie jest przeznaczony do emisji. Dlatego nie miał on trafić na You Tube, tylko do tzw. presspacku dziennikarskiego, który znajduje się na stronie miasta i zawiera dodatkowo surówkę tych zdjęć, aby w miarę potrzeb stacje telewizyjne mogły z nich korzystać.

To skąd zamieszanie? - Ktoś w urzędzie się pomylił i wrzucił film do sieci - wyjaśnia Heidrich i dodaje, że materiał w trakcie niedawnej prezentacji w Kijowie został bardzo pozytywnie odebrany


Bynio50 napisał/a:
...no i ta łódz motorowa "Valkiria" !!! :szczena:


A jacht nazywa się "Bavaria" ;-)

fritzek - 2012-03-30, 21:45

villaoliva napisał/a:
A w Kijowie się podobał ;-)


To mnie jakoś nie dziwi :hihi:

danielewicz - 2012-03-31, 15:08

W zasadzie wszystko na temat tego "czegoś" napisaliście :-P
Jarek z Wrzeszcza - 2012-04-01, 09:02

Obciach, żal i hańba w jednym - do tego za 40 tys. zł :shock:
villaoliva - 2012-04-01, 14:51

Ale jako filmik latający na monitorze zainstalowanym na stoisku targowym to nie jest źle ;-)
Podobno takie miało być jego zastosowanie.

fritzek - 2012-04-01, 20:47

villaoliva napisał/a:
Ale jako filmik latający na monitorze zainstalowanym na stoisku targowym to nie jest źle ;-)
Podobno takie miało być jego zastosowanie.

Jako "filmik latający na monitorze" to równie dobrze można zrobić za prawie darmo jakiś "latający" slideshow z fajnych zdjęć ;-)

renekk - 2012-04-01, 22:09

Jednym zdaniem - nadaje się do brandzlowania oczu.
Jak na produkt czysto utylitarny, chyba mocno przepłacony.

villaoliva - 2012-05-18, 12:50

A co u sąsiadów?


villaoliva - 2012-10-23, 14:32

Promocja mody i miasta na grobach biskupów

Cytat:
Blogerka znieważająca groby biskupów danzigich zdobyła nagrodę i tytuł „Blog of Danzig 2012”. Wszystko w imię promocji miasta. Zdjęcia prezentowane na nagrodzonym blogu w ciekawy sposób pokazują miasto - odpowiada organizator Blog Forum Danzig.

Colonel - 2012-10-23, 18:40

Rozumiem, że zdjęcia w Katedrze były wykonywane za zgodą Gospodarzy, więc autor przwołanego tekstu chce być świątszy od biskupa i proboszcza.
villaoliva - 2012-10-23, 20:27

Autorka bloga nie wykazała, że uzyskała wymaganą, pisemną zgodę.
Colonel - 2012-10-24, 14:21

A pytałes ją o to?
Wykazala, że jak jechala do Katedry to miała bilet tramwajowy?

villaoliva - 2012-10-24, 17:06

Tak. Pytałem.

Colonel napisał/a:
autor przwołanego tekstu chce być świątszy od biskupa i proboszcza
To ja jestem świętszy od biskupa i proboszcza :bejsbol:
Colonel - 2012-10-25, 17:32

To jak się spotkamy ucałuje Cie w pierścień... ;)
adzygmunt - 2012-10-30, 12:19

"Zamilkły" kamery VDRC na Długiej, szkoda, bo można było nimi "pospacerować".
A może konserwator nie poszedł jeszcze w zimowe pielesze?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group