Wolne Forum Gdańsk
Forum miłośników Gdańska

Się dzieje - Kolejowe różności

feyg - 2008-11-21, 21:00
Temat postu: Kolejowe różności
W najbliższą sobotę i niedzielę, z okazji przypadającego we wtorek 25 listopada święta patronki kolejarzy św Katarzyny, na stacji Danzig Główny w godzinach 10:00-15:30 można będzie obejrzeć wystawę taboru (tory nr 13 i 15 pomiędzy peronem 5 i Podwalem Grodzkim): lokomotywa EP07+3 wagony Spółki Intercity + wagon pomiarowy EZ (jeśli dotrze) + lokomotywa EU07 oraz zespół trakcyjny EN57 SKM i być może wagon towarowy Spółki CARGO.
- na peronie nr 5 tabor Polskich Linii Kolejowych.
- na torze nr 17 drezyniarze (czyli Plaser i spółka);
- do tego zwiedzanie nastawni G (o pełnej godzinie - zbiórka pod drzwiami na końcu peronu 4).
Zapraszam

Hochstriess - 2008-11-23, 17:31

Z tego wszystkiego (mnóstwo ciekawych opowieści) zapomniałam na śmierć o nastawni. A nawet kartkę miałam...
Wagon pomiarowy (jeden z dwóch w Polsce) dotarł, ale i tak najfajniejszy był pan maszynista z pierwszej lokomotywy!
Plaser i drezyna też byli ;-)

PLASER - 2008-11-23, 20:27

Hochstriess napisał/a:
Plaser i drezyna też byli ;-)


Ale szybko Ci uciekli - trzeba było ostatni pożegnalny wypad pod Stocznię zrobić, bo śnieg zaczął nas mocno pokrywać uniemożliwiając jazdę :)

Przy okazji: wpada gość do SKMki i pyta "który to PLASER". Pyta mnie, więc ciężko kłamać, ale miałem chwilę zastanowienia czy będzie lać od razu, czy po chwili. Potem tłumaczy że z forum jest :D

A co do nastawni to sądzę że jak będą chętni to da się zrobić taka specjalną wycieczkę, i na nastawnię i gdzieś w rejony mniej cywilizowane taką wycieczkę po kolejowym Danzigu :)

Pozdrawiam drezynowo
PLASER

Hochstriess - 2008-11-23, 21:25

Ja też pytałam o Plasera, ale bić nie chciałam. Słowo.
Pumeks - 2008-11-23, 21:29

a my nie wpadliśmy na to żeby zwiedzać lokomotywy :-/ Ale obejrzeliśmy wszystkie wagony, nastawnię i jechaliśmy drezyną akurat w gęstej zadymce śnieżnej. Feyg, dzięki za info, Plaser, dzięki za instruktaż obsługi wehikułu :-D :flaga:
Hochstriess - 2008-11-23, 21:39

Znaczy nie tylko ja mam zaćmienia. Może to ten wiek :hihi:
Oto lokomotywa. Zaskakujące jest porównanie ślicznie odmalowanej z zewnątrz lokomotywy z jej wnętrzem.

Hochstriess - 2008-11-23, 21:43
Temat postu: cd
Cd.:
( na drezynie dwójka koszmarnych dzieciaków z mojej dzielni ;-) )

PLASER - 2008-11-24, 11:32
Temat postu: Re: cd
Hochstriess napisał/a:
( na drezynie dwójka koszmarnych dzieciaków z mojej dzielni ;-) )


A fakt, zapadły w pamięć. Szczególnie ekipie SKM, która po prostu zamknęła przed nimi kabinę :)

Pozdrawiam
PLASER

Sabaoth - 2008-11-24, 17:51

A do czego służy w lokomotywie kierownica (DSC07680.JPG)? Może jak się lokomotywa wykolei to wtedy można nią kierować :mrgreen:
fritzek - 2008-11-24, 17:54

Sabaoth napisał/a:
A do czego służy w lokomotywie kierownica (DSC07680.JPG)?

Ja chciałam zadać to samo pytanie, ale się wstydziłam :oops:

PLASER - 2008-11-24, 17:55

Sabaoth napisał/a:
A do czego służy w lokomotywie kierownica


Do podpierania się :D
A na poważnie - to nastawnik, w przełożeniu na samochodowy - pedał gazu.

Pozdrawiam
PLASER

Jagst - 2008-11-24, 19:19

Rola taka sama, jak korbki w tramwaju :)

A kontrast między zewnętrzem i wnętrzem to normalka. Z grubsza biorąc modernizacja polskiego taboru polega na zmianie - co kilka lat - sposobu jego malowania.

Sabaoth - 2008-11-24, 19:25

Jagst napisał/a:
Z grubsza biorąc modernizacja polskiego taboru polega na zmianie - co kilka lat - sposobu jego malowania.

Oj tak, widziałem już różne odcienie zieleni, pomarańczowego, a teraz niebieski. Różowego jeszcze nie było :mrgreen:

Hochstriess - 2008-11-24, 19:42

A propos kierownicy zadałam takie smao pytanie panu maszyniście. Z kamienna twarza odpowiedział, że trzeba przecież pociagiem kierować żeby z szyn nie spadł. Posmialismy się i wszystko pieknie wytłumaczył. Tak jak Plaser wyżej.
Ale wygląda dziwnie, nie? :hihi:
Jak pociąg spadnie to przyjeżdza inny pociąg, który wygląda jak samochód i on, ten pociag, ma takie specjalne łyżki tortowe do wsadzania pociagu na szyny z powrotem. Wiem, bo widziałam :hihi:

villaoliva - 2008-11-24, 20:51

W nastawni G też było ciekawie :-D
villaoliva - 2008-11-24, 21:00

Jagst napisał/a:
A kontrast między zewnętrzem i wnętrzem to normalka. Z grubsza biorąc modernizacja polskiego taboru polega na zmianie - co kilka lat - sposobu jego malowania.


W SKM na szczęście, z czasem tego kontrastu ma byc coraz mniej.

Jagst - 2008-11-24, 21:28

villaoliva napisał/a:
W SKM na szczęście, z czasem tego kontrastu ma byc coraz mniej.

Pokazałeś wyjątek potwierdzający regułę... poza pokazanymi na fotkach dwoma EZT poważnie zmodernizowanymi zarówno w kwestii wyglądu jak pod względem technicznym, pozostałe są zmodernizowane tylko pod względem wyglądu na zewnątrz i wewnątrz. W lokomotywach wymiana wystroju wnętrza jest niepotrzebna, bo maszyniści bardzo rzadko tną siedzenia, palą ściany, rysują szyby i gryzmolą sprajami po sufitach.

Hochstriess - 2008-11-24, 21:36

Te nowe kolejki maja system kamer i nagrywania - może to pomoże. Tylko znowu wracamy do tematu "od kindersztuby do sprawnego egzekwowania kar".
W czasie zwiedzania akurat przyjechały pociągi z kibicami...

PLASER - 2008-11-25, 10:27

Ten Unimog przyjeżdża jak się coś wykolei w sposób prosty. Jak się wykolei coś poważniej to wzywany jest pociąg ratunkowy (stoi taki w Tczewie przed mostami na Wiśle).

Opis do fotek (od góry):
- prowadnice służące do trzymania samochodu na torach (samochód jedzie na kołach drogowych, a te małe kółeczka trzymają go by nie spadł z toru)
- podnośnik (120 ton)
- autko w pełnej krasie (4 biegi+nawrotnik, reduktor, blokada mostów - ideał dla mnie, tylko spalanie 20l/100 przy spokojnej jeździe)

Hochstriess napisał/a:
W czasie zwiedzania akurat przyjechały pociągi z kibicami...


A ja nie narzekam na kibiców - pomogli załadować drezynę na przyczpę :D

Pozdrawiam
PLASER

PS
Ale sobie postów natrzaskam...

feyg - 2008-11-28, 09:29

PLASER napisał/a:
Ten Unimog przyjeżdża jak się coś wykolei w sposób prosty. Jak się wykolei coś poważniej to wzywany jest pociąg ratunkowy (stoi taki w Tczewie przed mostami na Wiśle).

Wzywany jest pojazd do zadań specjalnych ;-)

Jagst - 2008-11-28, 10:54

Jak my w 2006 roku z kolega fotografowaliśmy ten pociąg w Tczewie, to nas jakiś typ przegonił, bo jest zakaz :mrgreen: :hihi:

To znaczy, nie tyle przegonił, ile próbował. Wyśmialiśmy go.

Feldfebel - 2009-02-15, 22:21

Chyba temat dobry.Fotka z 1955 roku.Mój pradziadek miał to "szczęscie" iż pracował jako kolejarz w Cesarstwie Niemieckim,Wolnym Mieście Danzigu, III Rzeszy i PRL-u;
Jagst - 2009-02-16, 08:28

Feldfebel napisał/a:
Mój pradziadek miał to "szczęscie" iż pracował jako kolejarz w Cesarstwie Niemieckim,Wolnym Mieście Danzigu, III Rzeszy i PRL-u;

Ciekawe czy za każdym razem musiał składać sprzeczne ze sobą przysięgi o budowaniu potęgi aktualnej "ojczyzny" która była akurat właścicielem kolei...

feyg - 2009-06-04, 15:14

Dni Techniki Kolejowej w sobotę 6 czerwca
Cytat:
6.VI 2009 r. „K” DNI TECHNIKI KOLEJOWEJ

"Dni Techniki Kolejowej" to trzecia edycja imprezy, która odbędzie się w dniach 5-6-7 czerwca 2009 roku. Wydarzenie obejmuje przede wszystkim wystawy, prezentacje, pokazy na żywo oraz daje możliwość zwiedzenia miejsc na co dzień niedostępnych. W tym roku odbędzie się w 22 miastach Polski.

GDAŃSK / GDYNIA

6 czerwca (sobota)

10:00 Inauguracja III edycji Dni Techniki Kolejowej, peron V stacji Danzig Główny

10:00-18:00 Wystawa sprzętu technicznego – peron V stacji Danzig Główny

- wagon pomiarowy PKP ENERGETYKA S.A.
- samochód pogotowia energetycznego PKP ENERGETYKA S.A.
- 4AXE-mobilny podnośnik szynowy PKP ENERGETYKA S.A.,
- Specjalistyczny pociąg narzędziowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
- Zmodernizowany elektryczny zespół trakcyjny serii EN71 Spółki PKP SKM w Trójmieście,
- wagon gastronomiczny PKP Intercity S.A.
- nowoczesny elektryczny zespół trakcyjny typu ED 74 PKP Intercity S.A.

10:30-11:30

- Pokaz sprawności Straży Ochrony Kolei,
- Przejazd pociągiem ED -74 w relacji Danzig Główny (odjazd 1110) – Gdynia Cisowa zwiedzanie hali napraw SKM w Gdyni Cisowej.
- Przejazd pociągiem ED -74 w relacji Gdynia Cisowa (odjazd) przez Gdynia Grabówek i zwiedzanie hali napraw lokomotyw PKP Intercity S.A. w Gdyni Grabówku
- Przejazd z Gdyni Grabówek (odjazd) do stacji Danzig Główny

Osoba do kontaktu: Sławomir Leman, telefon.: 603 940 058

Organizatorzy: PKP Intercity S.A. Zakład Północny, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Straż Ochrony Kolei Rejon Danzig, Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, PKP Przewozy Regionalne spółka z o.o., PKP ENERGETYKA S.A., PKP S.A. Oddział Dworce Polskie, WARS S.A. Oddział Gdynia

Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie

feyg - 2009-06-16, 17:50

Sonderzug zawita do Trójmiasta
Cytat:
Sonderzug „Classic Courier” to 11 wygodnych wagonów. Łączna długość pociągu to 291 metrów. Podróżują nim głównie starsi Niemcy, w zdecydowanej większości byli mieszkańcy Warmii i Mazur. Podróż zorganizowało niemieckie biuro podróży, przewoźnikiem jest PKP Intercity SA.

Z rozkładu jazdy na jutro (17 czerwca 2009) wynika pociąg zatrzyma się na 10 minut (21:30 - 21:40) na dworcu Danzig Główny.

villaoliva - 2009-06-16, 19:35

Szkoda, że nie znamy zdjęć wnętrz. Z zewnątrz wygląda dość zwyczajnie.


villaoliva - 2009-06-16, 19:39

Już znalazłem :-D
Zdjęcia z ciekawymi fotomontażami.

Kuglow - 2009-06-16, 20:36

villaoliva napisał/a:
Zdjęcia z ciekawymi fotomontażami.
Jakiś znajomy widoczek za oknem. :mrgreen: :hihi:
feyg - 2009-09-24, 21:53

Okolicznościowy przejazd
Cytat:
Serdecznie zapraszamy na okolicznościowy przejazd Elektrycznym Zespołem Trakcyjnym EW-58 w najbliższą sobotę 26 września 2009.
Odnowiony EZT EW 58 w tradycyjnym malowaniu wyruszy z Danziga Głównego o godzinie 09:07. Na peronie będzie czekał na podróżnych już od około 07:30.

Orientacyjny rozkład jazdy pociągu okolicznościowego:

09:13 Danzig Wrzeszcz

09:18 Danzig Oliwa

09:23 Sopot

09:34 Gdynia Orłowo (zaplanowano 5 min przystanek foto-stop)

09:41 Gdynia Redowo (zaplanowano 5 min przystanek na foto-stop)

09:48 Gdynia Wzgórze Św Maksymiliana (zaplanowano 5 min przystanek na foto-stop)

09:53 Gdynia Główna

09:58 Gdynia Stocznia (zaplanowano 3 min przystanek na foto-stop)

10:03 Gdynia Chylonia

10:07 Gdynia Cisowa Postojowa

W czasie około 1,5 godzinnego postoju w Gdyni Cisowej zaplanowano zwiedzanie Hali Napraw SKM oraz urządzeń infrastruktury SKM znajdującej się na tym terenie.

Około 11:38 zaplanowano wyjazd z Cisowej przez Gdynię Port do Rumii i następnie do końcowego przystanku wycieczki jakim jest Gdynia Główna.

Wszystkich serdecznie zapraszamy, każda osoba otrzyma pamiątkowy okolicznościowy bilet kolejowy.

feyg - 2009-09-26, 17:02

I ja tam byłem (niestety tylko do Gdyni Stoczni)
P.S. Bilet niestety z małym błędem - zamiast litery "W" obok stacji Danzig Gł. (oznaczenie dyrekcji) powinno być "G", oznaczenie "W" oznacza Warszawę.

villaoliva - 2009-09-26, 18:39

feyg napisał/a:
Odnowiony EZT EW 58 w tradycyjnym malowaniu


Czy on normalnie będzie jeździć w ramach SKM?

feyg - 2009-09-26, 19:05

villaoliva napisał/a:
feyg napisał/a:
Odnowiony EZT EW 58 w tradycyjnym malowaniu


Czy on normalnie będzie jeździć w ramach SKM?

Już w zeszłym tygodniu jeździł. Niestety ładnie wygląda tylko z zewnątrz :-?

villaoliva - 2014-05-30, 19:22
Temat postu: Szybciej i częściej koleją na Hel i do Kościerzyny
Według zapewnień PKP Polskie Linie Kolejowe S. A. w połowie czerwca kończy się etap szeroko zakrojonej rewitalizacji Korytarza Kościerskiego i Helskiego. Samorząd województwa pomorskiego informuje, iż 15 czerwca br. możliwe będzie ponowne uruchomienie pociągów w pełnych relacjach tj. Gdynia – Władysławowo – Hel oraz Gdynia – Kościerzyna.

ROZKŁAD JAZDY
W dniu 15 czerwca b. r. w wyniku zakończenia ważnego etapu w realizacji projektu będzie możliwe ponowne uruchomienie pociągów w pełnych relacjach tj. Gdynia – Władysławowo – Hel oraz Gdynia – Kościerzyna. Wspólnie z Operatorem Przewozy Regionalne Sp. z o. o. uzupełniliśmy w okresie wakacyjnym siatkę połączeń jak co roku o relacje do Kartuz oraz nowość; dodatkowe pociągi Gdynia - Władysławowo oraz Gdynia - Kościerzyna. Chcemy, aby kolej po okresie spowolnienia związanym z zamknięciami szlaków stał się dominującym środkiem transportu na Pomorzu.

INWESTYCJA
Rewitalizacja to przede wszystkim polepszenie komfortu podróży dla pasażerów, którzy będą chcieli skorzystać z usług transportu kolejowego i np. spędzić wakacje na Kaszubach i nad morzem. Celem projektu jest uzyskanie w wyniku modernizacji wyższych prędkości, co za tym idzie znaczne skrócenie czasu jazdy pociągów. Rewitalizacja to także poprawa stanu technicznego infrastruktury, zwiększenie bezpieczeństwa oraz poprawa spójności i efektywności regionalnego systemu transportowego.

Zakres prac obejmuje:
- kompleksową wymianę nawierzchni kolejowej oraz naprawy bieżące toru wraz ze wzmocnieniami podtorza, korekty łuków i wymianę rozjazdów,
- zmianę sposobu zabezpieczenia przejazdów (instalacje urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej – 15 szt. i telewizji przemysłowej – 10 szt.), a także naprawę nawierzchni na 90 przejazdach;
- naprawę istniejących peronów i urządzeń do obsługi podróżnych na 14 stacjach i przystankach osobowych, obejmującej kompleksową modernizację peronów – 19 szt. wraz z ustawieniem wiat i wymianą oświetlenia;
- modernizację obiektów inżynieryjnych, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i pozostałych urządzeń elektroenergetycznych i łączności.

Na linii Korytarza Kościerskiego prace rewitalizacyjne będą kontynuowane po sezonie letnim i potrwają do 2015 roku. Trzeba pamiętać, że odcinek linii nr 201 Kościerzyna – Gdynia stanie się częścią sieci Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Stąd prace dotyczące m. in.: rewitalizacji stacji, przystanków osobowych i budowie węzłów przesiadkowych na odcinku Danzig Osowa – Gdynia Główna, włączenia linii PKM w okolicy przystanku Rębiechowo, a także rewitalizacji odgałęzienia do Kartuz od posterunku Glincz koło Żukowa,
Prace rewitalizacyjne na Korytarzu Helskim dobiegają końca. PKP PLK S.A. przewiduje jeszcze wykonywanie prac dodatkowych (uzupełniających). Po sezonie letnim mogą wystąpić jeszcze nieznaczne utrudnienia w ruchu pociągów.

TABOR
Większość połączeń będzie obsługiwana przez nowoczesny tabor zakupiony w 2010 i 2011 roku przez Województwo Pomorskie – 6 spalinowych zespołów trakcyjnych f-my NEWAG z Nowego Sącza. Wartość zamówienia wynosiła 50 386 000 zł, zakup finansowany był ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013. Wysokość dofinansowania pochodząca ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wyniosła 28 910 000 zł.


Małgorzata Pisarewicz
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego

Esterkaa - 2014-10-15, 15:31

Jagst napisał/a:
Jak my w 2006 roku z kolega fotografowaliśmy ten pociąg w Tczewie, to nas jakiś typ przegonił, bo jest zakaz :mrgreen: :hihi:

To znaczy, nie tyle przegonił, ile próbował. Wyśmialiśmy go.


od czego są te pociągi ratunkowe?

villaoliva - 2015-02-05, 12:22

WUOZ w Danzigu rozpoczął procedurę wpisu do rejestru zabytków nastawni bramowej w Danzigu Wrzeszczu. O rozbiórce zagrażającej obiektowi informowały ostatnio media, z prośbą o objęcie jej ochroną konserwatorską zwróciła się także do Urzędu Fundacja Komitet Inicjatyw Lokalnych.

Nastawnię we Wrzeszczu zbudowano w drugiej dekadzie XX wieku według projektu z roku 1915. Pierwsza wersja budynku powstała dwa lata wcześniej. Jej autorem był radca budowlany Karl Eitner z Biura Budowlanego Okręgowej Dyrekcji Kolei w Danzigu (Baubureau Langfuhr, Eisenbahn-Direktionsbezirk Danzig).

Bynio50 - 2015-02-05, 23:38

Co trzeba zrobić aby tą nastawnię utrzymać w obecnym stanie.Specjaliści di roboty.!!!!! ha_ha_ha
RenaT - 2015-02-06, 00:01

Bynio50 napisał/a:
Co trzeba zrobić aby tą nastawnię utrzymać w obecnym stanie.Specjaliści di roboty.!!!!! ha_ha_ha


:flaga:

Bynio50 - 2015-02-06, 10:53

Tu mamy odpowiedź. http://www.trojmiasto.pl/...kow-n87482.html :brawo:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group