Wolne Forum Gdańsk
Forum miłośników Gdańska

Się dzieje - Węzły komunikacyjne Gdańska.

villaoliva - 2009-04-27, 21:24

Przekazuję zaproszenie.

Komitet Inicjatyw Lokalnych WRZESZCZ oraz Portal WRZESZCZ.info.pl zapraszają na
spotkanie informacyjne dla mieszkańców o planowanej przebudowie ulicy Słowackiego.

28 kwietnia 2009 (wtorek) o godz. 18.00, byłe Kino ZAWISZA
w Klubie Garnizonowym przy ul. Słowackiego 3 we Wrzeszczu

Projekt Trasy Słowackiego przedstawi inż. Jan Kosiedowski, Prezes Biura Projektów Budownictwa Komunalnego S.A.
O założeniach realizacji inwestycji poinformuje przedstawiciel Zarządu Spółki Danzigie Inwestycje Komunalne Euro 2012 (Romuald Nietupski bądź p. Wojciechowski).


Więcej informacji: http://www.wrzeszcz.info.pl/page.php?id=585



W 2009 r. rusza od lat oczekiwana modernizacja ulicy Słowackiego we Wrzeszczu, a dokładnie na terenie Strzyży Górnej. Wraz z wejściem buldożerów staniemy się świadkami zmian krajobrazu, znikną na zawsze ostatnie ślady niegdyś ważnego ośrodka gospodarczego nad Strzyżą.

Chcemy przypomnieć, że krajobraz nie jest dziełem jednego, a wielu pokoleń. Jest dobrem wspólnym, a decyzje, które go zmieniają, wymagają szczególnej odpowiedzialności i społecznej akceptacji. Modernizacja Słowackiego przebiega przez cały północny Wrzeszcz, dotyczy bezpośrednio co najmniej połowy mieszkańców naszej dzielnicy. Liczymy, że w trakcie spotkania dowiemy się od odpowiedzialnych za budowę urzędników i planistów, jak będzie przebiegała modernizacja Słowackiego. Kiedy ruszy budowa, co czeka wrzeszczan mieszkających na jej szlaku, na jakie uciążliwości mamy się przygotować, jak zabezpieczyć nasze domy.

Trasa Słowackiego nie powstaje jedynie na Euro 2012, to niezbędny krok cywilizacyjny dla gdańszczan na następne półwiecze. Mieszkańcy są świadomi społecznej wagi tej inwestycji. Do jej sprawnej realizacji potrzeba jednak przychylności wrzeszczan, którą najlepiej budować dzięki rzetelnej informacji, komunikacji i życzliwej współpracy z mieszkańcami.

Bynio50 - 2009-04-28, 12:10

Panie i panowie focić ,focić i fotografować :flaga:
Hochstriess - 2009-04-28, 23:53

No to tak.
Pokazano gotowy plan II i III etapu budowy.
Na spotkaniu obecni byli przedstawiciele GIKE 2012 pan Wojnarowski i Biura Projektów Budownictwa Komunalnego pan Kosiedowski. Nie było nikogo z Miasta.
Panowie przesympatyczni, ale konkretów nie było.
Spora część ludzi nie uzyskała odpowiedzi na swoje pytania. Pytano o zabezpieczenie domów sąsiadujących z tymi do wyburzenia ( Grunwaldzka 156), o ściezki rowerowe i komunikację poprzeczną (niestety Nowa Słowackiego powtórzy manewr Podwala Przedmiejskiego), o brak konsultacji z mieszkańcami, o Strzyżę i pomysły na nią, o tereny zielone, o likwidację zieleni i przestrzeni publicznej i ewentualne zadośćuczynienie mieszkańcom, o starodrzew, koszary i dwa zagrożone budynki. Chodzi o Prinzess Viktorię i willę na rogu Słowackiego i Obywatelskiej. Oba budynki zostaną, ale nowa ulica będzie przechodziła im prawie po nogach. Nie wiem jak zostaną zabezpieczone, czym i jak zabudowane. W okolicach szkoły na Obywatelskiej, a więc i willi ma byc przejście podziemne.
Przejść podziemnych ma byc trzy: Kilińskiego, Reymonta i Obywatelska. Zapewniano, że pomimo braku świateł, tuneli podziemnych Nowa nie będzie drogą szybkiego ruchu, że będzie miała "zwykłe" miejskie ograniczenie prędkości. Pożyjemy - zobaczymy.
Spotkanie fajnie zorganizowane.
Tyle ode mnie, starałam się bez emocji, chociaż temat jest mi bardzo, bardzo bliski i budzi ogromne emocje.

Hochstriess - 2009-04-28, 23:55

Cd
Hochstriess - 2009-04-28, 23:56

I ostatnie
Więcej informacji, może nawet zapis spotkania będzie na wrzeszcz.info.pl

DARKER - 2009-05-15, 01:49
Temat postu: Węzły komunikacyjne Danziga.
Pozwoliłem sobie założyć nowy temat bo po prostu szlag mnie trafia jak jeżdżę drogami naszego ukochanego miasta. Codziennie poruszam się starą trasa WZ ( od ul. Jabłoniowej ). Chcąc nie chcąc wszyscy musimy jechać po drodze która nie przypomina już sera szwajcarskiego tylko patelnię grillową. Drogą bezkarnie od pobliskiego terenu budowy jeździ sobie ciężki sprzęt budowlany. Ale co tam, kierowcy sobie poradzą przecież to odcinek dosłownie 500 metrowy. Ale że tym ciągiem komunikacyjnym przejeżdża kilkanaście tysięcy pojazdów dziennie tego jakoś już nikt nie widzi ( albo nie chce widzieć ).
Obserwuje też przebudowę ulicy Łostowickiej. Dlaczego znowu korzysta się z niezbyt sprawdzonego pomysły aby droga dwujezdniowa w mieście nagle zwężała się do jedno jezdniowej. W taki sposób spowoduje to, że na skrzyżowaniu ulic Łostowicka i Kartuska w dalszym ciągu będą korki ( i kto wie czy nie większe ? ). Przebudowa usprawni ruch tylko w górnej partii jezdni przy skrzyżowaniu z ul. Armii Krajowej ( oczywiście przy warunku ze w końcu powstanie tam długo oczekiwany "ślimak" ).
Tak bardzo liczyłem na nową nawierzchnię ul. Grunwaldzkiej. Wystarczyły pierwsze deszczowe dni w które wybrałem się do Multikina. Na wysokości tego obiektu jest tak "równo" położona nowa nawierzchnia że powstają spore jeziorka. Ciekawe czy odbierający tą robotę zwróci na to uwagę? Według mnie jest to zwykła fuszerka.
Kolejny "powiew nowoczesności" to nowa trasa WZ. Droga ładna, dwujezdniowa która zamiast łączyć i ułatwiać, na razie dzieli i utrudnia. Czemu? Ano po pierwsze - nie mogę zrozumieć jednej rzeczy - dlaczego nie rozbudowano w pierwszej kolejności odcinka łączącego Kartuską z Obwodnicą Danzigą? Przecież w ten sposób Kartuska zostałaby odciążona z korków przynajmniej w jej górnej części ( czyli od wysokości Auchan ). Ruch byłby bardziej płynny i na wysokości obwodnicy nie byłoby kilometrowych korków. Ale co tam u nas w Polsce jest zwyczaj że wszystko robi się na opak. Czyli postąpiono na odwrót. Połączono w pierwszej kolejności Armii Krajowej z ul. Kartuską. Skutek? Mega korki od wysokości Jasienia do samego Auchan. Na potwierdzenie moich słów podam taki eksperyment. Co się dzieje jak z dwóch rur wodę wpuści się do jednej rury o tej samej przepustowości? Odpowiedź jest prosta - woda zacznie się piętrzyć i rozlewać na boki. Poza tym jak to jest że taka niby piękna droga dzieli dzielnice Danziga? Przy obu jezdniach nie ma chodników, ścieżek rowerowych, czy chociażby jakiegoś dojścia od wysokości Jasienia na cmentarz łostowicki. Pytanie moje wyolbrzymia jeszcze fakt że między dwoma jezdniami jest ok. 50 metrów wolnej przestrzeni!!!! Przecież to nie jest autostrada ani droga ekspresowa!!! Chcąc dojść na pieszo lub podjechać rowerem z Jasienia na Chełm muszę zrobić spory objazd. To znaczy Kartuską w dół i potem do góry Łostowicką. Absurd!!! Poza tym ciekawostką jest tutaj fakt że na Kartuskiej ( odcinek łączący Jasień ze skrzyżowaniem z ul. Łostowicką ) nie ma żadnej ścieżki rowerowej czy tez chodnika ( jest owszem ale nie na całej długości tego odcinka ). Chwała Panu Towarzyszowi Gierkowi za czasów którego ponoć zaprojektowano Trasę WZ i Estakadę Kwiatkowskiego. Plany na pewno były szczytne ale całkowicie nie pasują do realiów dzisiejszych wielkich aglomeracji miejskich ( na Estakadzie tez jest brak chodników czy czegokolwiek ).
Kolejną zagadką jest nasz piękny wiszący most. Mnóstwo pieniędzy wyrzuconych w błoto. I co z tego ze jest on ładny i reprezentacyjny jak całkowicie jest niewykorzystany ( z tego co wiem plany Trasy Sucharskiego legły w gruzach ) a ruch na nim jest mały?
No i na koniec wisienka na torcie - czyli ul. Słowackiego. Sytuacja podobna do Trasy WZ. Kończą się dwie jezdnie i......... ( nie wpiszę więcej kropek bo zrobi się prawdziwy korek:-) ). Jakżeż jest trudno wybudować tą druga jezdnię! Za to trzy fotoradary postawiono w ciągu jednego dnia. Owszem też jestem za bezpieczeństwem bo wariatów na naszych drogach nie brakuje. Ale skupmy się wpierw na tym co najważniejsze - czyli usprawnieniu ruchu komunikacyjnego w Danzigu. I to ma być główny trakt komunikacyjny kibiców przyjezdnych na Euro? Troszkę się zdziwią ci kibice jak z lotniska do Baltic Areny będą jechać półtorej godziny.
Przykładów można mnożyć jeszcze wiele : genialne skrzyżowanie na Morenie czy tez w centrum przy Okopowej. Włodarze mówią i piszą ze to wszystko przez ciocię komunę. Po części na pewno tak, ale błędy ostatnich lat czy też błędy popełniane teraz należą do obecnych dygnitarzy. Ja mam w dalszym ciągu wątpliwość czy to czego nie zbudowano w ciągu ostatnich 20 lat zdążymy zbudować w ciągu niespełna trzech????????
Acha jeszcze jedno. Na Jasieniu - dokładnie na ul. A. Gabrysiak znajduje się "szczyt" polskiej myśli inżynierskiej jeżeli chodzi o budowę dróg. Pozwolę sobie zrobić zdjęcia i umieszczę je na naszym portalu. Wszyscy pobliscy mieszkańcy mają z tego niezłą bekę ( no i kłopot, bo nie maja jak dojść do najbliższego sklepu a już nie wspomnę o dzieciach chodzących do szkół ). Otóż nad nowym odcinkiem Trasy WZ jest ładny most, na którym to moście jest kawałek 100 metrowej ładnej nowej jezdni, która na końcach mostu.......no właśnie i tu nie wiem jakiego słowa użyć ( czy zaczyna, kończy, czy może lepiej zapada się w otchłań...a do tego dziwnie się zwęża:-) ). Zrobię parę zdjęć i umieszczę na portalu - pośmiejemy się razem.
Czekam tez na Wasze opinie w sprawie dróg naszej aglomeracji. Rozpisałem się troszkę bo zjechałem kawał Europy i kawałeczek :-) świata też i wiem jakie są rozwiązania komunikacyjne w innych krajach ( piszę tu o rozwiniętych krajach bo jeszcze gorsze tez są ale do takich raczej się nie przyrównujmy ). I tu wcale nie potrzeba czasami mega kasy tylko troszkę pomyślunku. Pozdrowionka.

Hochstriess - 2009-05-15, 09:46

Szczytem mysli technicznej inzynierskiej w drogownictwie jest, moim zdaniem, rozwiązanie skrzyżowania pod wiaduktem Jana Pawła II i Rzeczpospolitej ( to z betonowymi filarami i podwójnym stopem) ;-)

Końcówkę trasy WZ zostawię bez komentarza. Wyobraź sobie tylko, że musiałam wytłumaczyć obcokrajowcom...

A sprawa Słowackiego jest mi bardzo, bardzo bliska i o niej bez emocji nie potrafię. Szkoda, że wszystko będzie robione na hurra. Sytuacja (Twoja, rowerowa czy piesza) powtórzy się niestety.

fraglesi - 2009-05-15, 10:14

a gdyby tak zamiast budować stadion i ECS, pieniądze przeznaczono na drogi...
hmmm... to jakby by było? :lol:

Hochstriess - 2009-05-15, 10:23

Nie myślę o tym, ponieważ bardzo lubię i szanuję siebie oraz swoje zdrowie.
fritzek - 2009-05-15, 12:01

Wy smutasy i mazgaje! Nic tylko jęczą i jęczą. A Biuro Rozwoju Danziga (jednostka UM) właśnie bada grupę 5000 obywateli pod kątem "satysfakcji z komunikacji". I zobaczycie jaki będzie raport i kto ma rację.
Hochstriess - 2009-05-15, 12:12

:hihi:
DARKER - 2009-05-15, 23:29

fritzek napisał/a:
Wy smutasy i mazgaje! Nic tylko jęczą i jęczą. A Biuro Rozwoju Danziga (jednostka UM) właśnie bada grupę 5000 obywateli pod kątem "satysfakcji z komunikacji". I zobaczycie jaki będzie raport i kto ma rację.
- tak przedwczoraj policjant zatrzymał mnie do kontroli na obwodnicy danzigiej i poprosił mnie abym stanął obok pewnego pana który zadał mi kilka pytań - "Czy często Pan jeździ obwodnicą?" - odpowiedziałem ze tak. Pytanie drugie - "Czy dzisiaj będzie Pan jeszcze jechał ta drogą?" - odpowiedziałem ze nie. Pytanie trzecie - "Skąd Pan Jedzie?" - odpowiedziałem ze z domu. I to wszystko. Pan zapisał sobie jeszcze mój numer rejestracyjny. Pewnie potem napiszą ze wszystko jest ok. To takie polskie naginanie opinii publicznej dla potrzeb obecnych władz. Ale ten pan zadający pytania nie raczył zapytać mnie Mazgaja:-) co myślę o danzigich drogach - bo wtedy to bym mu wygarnął ( ciekawe czy by to zapisał? ).
Hochstriess napisał/a:
zczytem mysli technicznej inzynierskiej w drogownictwie jest, moim zdaniem, rozwiązanie skrzyżowania pod wiaduktem Jana Pawła II i Rzeczpospolitej ( to z betonowymi filarami i podwójnym stopem) ;-)
- ha, ha no fakt. Na pobliskim Przymorzu mieszkałem ponad 30 lat i te skrzyżowanie jest bliskie mojemu sercu ( czy raczej nerwom:-) ) No co? Stajesz na stopie, patrzysz w prawo, czy w lewo i widzisz.....betonowe przęsła podtrzymujące most. Przecież one są takie ładne...amerykanskie:-):-):-)
DARKER - 2009-05-15, 23:43

Hochstriess napisał/a:
A sprawa Słowackiego jest mi bardzo, bardzo bliska i o niej bez emocji nie potrafię. Szkoda, że wszystko będzie robione na hurra. Sytuacja (Twoja, rowerowa czy piesza) powtórzy się niestety.
- no właśnie napisz co z tą Słowackiego bo często tam tez jeżdżę.
Hochstriess - 2009-05-16, 08:09

Wieeeesz, tak dokładnie to nikt nic nie wie. Byłam na pierwszym i ostatnim zarazem spotkaniu z mieszkańcami, widziałam plany, nic poza tym się nie dowiedziałam. Jedno jest pewne : będzie powtórzony casus Podwala Przedmiejskiego z tym, że ekranów będzie więcej. W centrum Miasta. Pisałam o tym w innym wątku, linka poszukam póżniej.
Priorytetem jest dojazd kibiców na Euro 2012. Innych nie ma.

Hochstriess - 2009-05-16, 08:45

Tutaj link
Piotr A. - 2009-05-16, 19:32

Hochstriess napisał/a:
Szczytem mysli technicznej inzynierskiej w drogownictwie jest, moim zdaniem, rozwiązanie skrzyżowania pod wiaduktem Jana Pawła II


Mieszkam około 100 metrów od tego "ostatniego krzyku polskiej myśli technicznej" Pozwolę sobie do komentarza dodać swoje 3 grosze. Odcinek Jana Pawła na wysokości "ryneczku" nie ma czynnej istalacji burzowej. Wystarczy zwykły 1/2 godzinny deszcz, a po ulicy płynie rzeka o głębokości od 5 do 20 cm - zależnie od głębokości dziur w jezdni. Jak przystało na XXI wieczne miasto organizujące mistrzostwa Europy, przechodnie zdejmują buty i posuwają na bosaka. Po wodzie płyną zmyte nurtem psie kupy, no po prosu "Europa inaczej". Takie postępowanie "waadzy" względem mieszkańców jest po prostu niechrześcijańskie. Ale oni są zajęci budową stadionu, wyborami. Przy pierwszej okazji zrobię kilka fotek. :flaga:

feyg - 2009-05-16, 19:42

Piotr A. napisał/a:
Przy pierwszej okazji zrobię kilka fotek. :flaga:

Czekamy na pierwszą wiosenną burzę :hihi:

Hochstriess - 2009-05-16, 22:53

Pod tym wiaduktem na dwóch stopach jest wielkie jezioro przy okazji każdego większego deszczu.
DARKER - 2009-05-20, 00:02

No i wczoraj przejechałem się nowym odcinkiem Grunwaldzkiej. Nie chce być narzekaczem ale jak tak u nas będzie się budować drogi to po dwóch latach użytkowania będą one przypominać fale Dunaju. Zresztą zostawiam to Waszej ocenie. Sami się przekonajcie jak ona jest "równa" ( szczególnie po opadach deszczu ).
fritzek - 2009-05-20, 00:35

No biorąc pod uwagę wyczyn w postaci remontu i przebudowy ul. Marynarki Polskiej to już mnie chyba nic nie zdziwi.
villaoliva - 2009-09-16, 07:29

Danzigie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o. informuje, że w dniu 16.09.2009 rozpocznie się pierwszy etap rozbiórek obiektów kolidujących z budową Trasy Słowackiego.


W I etapie prace rozbiórkowe prowadzone będą na odcinku od ul. Potokowej, do Al. Rzeczypospolitej. Do wyburzenia przewidziano 11 obiektów – są to budynki mieszkalne, gospodarcze, magazyny i pawilony handlowe zlokalizowane przy ul. Słowackiego 32A, ul. Partyzantów 108, 108A, 116A, ul. Kościuszki 4A i ul. Hynka. Prace zostaną rozpoczęte od rozbiórki budynku przy ul. Słowackiego 32A. Całość prac związanych z tym etapem wyburzeń trwać będzie do grudnia br.


Łącznie do wyburzenia na Trasie Słowackiego jest 57 obiektów. Jest to 11 budynków mieszkalnych, garaże, warsztaty samochodowe, budynki gospodarcze, budynki usługowe, magazyny i pawilony handlowe.


Koszt budowy ww. odcinka Trasy Słowackiego wynosi około 400 mln zł. Rozpoczęcie zasadniczych robót związanych z tą inwestycją planowane jest na czwarty kwartał 2010 roku.

villaoliva - 2009-09-24, 06:55

Ostatni spacer po takim Wrzeszczu

Cytat:
Rozpoczęły się już pierwsze rozbiórki budynków, które muszą ustąpić miejsca budowie Trasy Słowackiego, a wraz z nimi rozbudziły się emocje mieszkańców wyburzanych domów i ich sąsiadów. Wiedząc, że już za kilka miesięcy okolice ul. Słowackiego i Galerii Bałtyckiej, początek ul. Kościuszki i "pawilonowa" dzielnica przy ul. Hynka diametralnie zmienią swe oblicze, wybraliśmy się na, być może ostatni, spacer po "takim" Wrzeszczu.

Chcieliśmy zapamiętać to, jak przez wiele lat wyglądała jedna z największych danzigich dzielnic w okresie sprzed wiaduktu i wielkiej estakady. Chcieliśmy poznać historię miejsc, które niedługo znikną na zawsze. Poznać ludzi, którzy tę historię tworzyli. Baliśmy się, że będzie to wyjątkowo smutny spacer, pełen łez i westchnień naszych rozmówców. Tymczasem okazało się, że choć z wielkim sentymentem myślą o swojej ulicy i szczerze przyznają, że trochę im żal tej "starej Słowackiego", to niecierpliwie czekają na nowe.

Grunwaldzka 154. Adres, którego pewnie nie zna zbyt wiele osób, ale budynek opatrzony tą tabliczką większość z nas widuje niemal codziennie. Dziś trudno sobie wyobrazić panoramę skrzyżowania ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej bez tej dużej, jasnej kamienicy. W oknach wciąż jeszcze stoją doniczki z kwiatami, starszy pan sprząta teren wokół budynku. Wystarczy jednak wejść na klatkę, by zrozumieć, że ten dom niedługo stąd zniknie. Większość drzwi zamurowana. Cegły nie zasłaniają zaledwie trzech par drzwi. Otwierają się tylko jedne.

- Trzy rodziny tu jeszcze zostały - mówi Krystyna Lentowicz. Ona sama tu nie mieszka, pilnuje mieszkania swojej znajomej. - Ta pani co tu mieszka, jeździ na wózku. Dlatego się jeszcze nie przeprowadziła, bo czeka, aż nowe mieszkanie, które dostała w TBS, zostanie przystosowane do potrzeb osoby niepełnosprawnej. Poza tym trudno jej się rozstać z tym domem, spędziła tu całe życie, czyli jakieś 60 lat. Ale już się z tym jakoś pogodziła i w listopadzie pewnie jej tu już nie będzie - dodaje. - Tak jak reszty. Sklepik na dole zamknięty. Dom obok też już pusty...

Rzeczywiście, jedyny spożywczak, jaki istniał w okolicy, jest już pusty. Podobnie jak piękny budynek z czerwonej cegły stojący po sąsiedzku, pod adresem Słowackiego 1. Radcy prawni, którzy mieli tam swoją kancelarię, nie czekali do ostatniej chwili. Na drzwiach wywiesili kartkę z adresem ich nowej siedziby.

Słowackiego 16. Wiele lat temu można tu było kupić chleb od "starego Szydłowskiego". Później sklepik zniknął, ale piekarnia została. Po sąsiedzku ze szklarzem i okolicznymi kotami, następcy Szydłowskiego nadal pracowali.

- Zamykamy piekarnię. Przenosimy się na ulicę Danusi 7 - mówi Romuald Bogdanowicz, kierownik piekarni. - Szkoda, bo to była dla nas idealna lokalizacja, ale ulica jest tu potrzebna bez dwóch zdań, więc trzeba się z tym pogodzić, choć po tylu latach to trudne... Państwo są za młodzi, żeby to pamiętać, ale zanim piekarnię objął Jan Szydłowski, należała do jego ojca. 50 lat temu pieczony tu chleb rozwożony był konnymi wozami.

Historię piekarni zna też właściciel warsztatu samochodowego mieszczącego się kilkadziesiąt metrów wyżej. - Ten budynek Szydłowski otrzymał od razu po wojnie, jako podziękowanie za to, że razem z I Brygadą Pancerną szedł z terenów dzisiejszej Ukrainy aż do Berlina, żeby wojsku piec chleb - opowiada Sebastian Gilewski. Jak sam przyznaje, historia Danziga, a szczególnie tej części Wrzeszcza, bardzo go interesuje i zbiera takie historyjki, chroniąc je przed zapomnieniem.
Warsztat Gilewskiego, mieszczący się przy ul . Słowackiego 34, zostaje, ale dookoła już trwają rozbiórki.

- Proszę spojrzeć - mówi, wskazując na przeoraną ziemię na tyłach warsztatu. - Tydzień temu stał tu dom. Te garaże i ten magazyn też będą wyburzone, bo tędy pójdzie taki, powiedzmy, "łącznik", do obecnej ulicy Słowackiego. Zostaniemy więc na takim półwyspie, ale szczerze mówiąc, ja się bardzo z tego cieszę. Dla warsztatu to będzie doskonała lokalizacja, a poza tym prowadzę też firmę transportową, więc jako kierowca zdaję sobie sprawę, jak bardzo ta inwestycja jest nam wszystkim potrzebna.

Smutek na Hynka. Największą wyrwę w panoramie zobaczymy na skrzyżowaniu ulic Słowackiego i Grunwaldzkiej, jednak wiele się zmieni w obrębie prawie całej ul. Słowackiego i na sąsiadującym z nią odcinku ul. Partyzantów, a także po drugiej stronie głównej osi przelotowej przez Trójmiasto, w okolicach zbiegu ulic Kościuszki i Hynka. Mieszkańcy Wrzeszcza dobrze wiedzą, że al. Grunwaldzka zawsze w jakiś sposób dzieliła dzielnicę i tak samo jest dziś. Na górze ludzie, choć pełni sentymentów, widzą przyszłość w jasnych barwach, na dole jest szaro i smutno. Za kilka miesięcy, jadąc przez wiadukt na ul. Kościuszki, nie zobaczymy już większości magazynów i warsztatów, które dziś witają nas "po drugiej stronie mostu". I nawet ci których ominie budowlana zawierucha, nie mają powodów do radości.

- Uważam, że ta droga jest bardzo potrzebna - mówi nam pani Janina, właścicielka punktu handlowo-usługowego, która prosi, by nie podawać nazwiska. - Jednak to, w jaki sposób przeprowadzone jest to wysiedlenie moich dawnych kolegów i koleżanek, uważam za karygodne.
Idziemy za panią 50 metrów. Między garażami a szkołą przechodzimy z ul. Kościuszki na ul. Hynka. Rozumiemy, co ją boli.
(...)

Hochstriess - 2009-09-24, 10:17

Smutno wygląda dziura po 32A. Rozmawiałam z ludźmi, którzy do dzisiaj nie wiedzą czy ich domy zostaną wyburzone czy nie. Im nie jest smutno. Oni czekają. Gorzej z tymi , którzy zostają. Zwłaszcza na tzw. dużym podwórku miedzy 30 a 32, czyli tam gdzie będzie łącznik.
A mnie ogólnie słabo na myśl o powtórce Podwala Przedmiejskiego.

Hochstriess - 2009-09-24, 12:43

Kupa mięci.
Hochstriess - 2009-09-24, 12:51

A tu miejsce w którym Nowa Słowackiego wróci na starą, czyli Słowackiego 16, piekarnia. Też kupa mięci.
villaoliva - 2010-02-12, 11:45

Na Euro 2012 będzie tylko nowy stadion i nic więcej?

Cytat:
Będą rozwiązania tymczasowe
Rozmowa ze Zbigniewem Weinarem, dyrektorem Biura ds. Euro 2012 w Danzigu.

Wiele wskazuje, że odcinek Trasy Słowackiego przy stadionie będzie podczas Euro 2012 prowizoryczny.
- Przygotowywana jest w tej chwili koncepcja stworzenia przejazdu tymczasowego [prawdopodobnie po płytach betonowych - red.] przez tory stacji Zaspa Towarowa. Jest to związane z tym, że konstrukcja nowego wiaduktu, który zostanie zbudowany obok istniejącego wiaduktu, jest tak skomplikowana, iż jego budowa prawie na pewno nie zakończy się przed Euro 2012.

Zapadła także decyzja, że przed Euro 2012 nie rozpocznie się przebudowa skrzyżowania koło stadionu, czyli połączenia ul. Marynarki Polskiej z Trasą Słowackiego.
- Na tym skrzyżowaniu będzie się w przyszłości skręcać m.in. w kierunku tunelu pod Martwą Wisłą. W związku z tym, iż nie zostanie on otwarty przed Euro 2012, zapadła decyzja, żeby nie przebudowywać skrzyżowania, które będzie docelowo wielopoziomowe. Nie chcemy, żeby kibice w drodze na mecze Euro 2012 zmagali się z pokonaniem wielkiego placu budowy.

Hochstriess - 2010-02-12, 13:56

Prowizorka to najtrwalsza forma bytu.
Gulden - 2010-02-12, 17:44

Cytat:
jego budowa prawie na pewno nie zakończy się przed Euro 2012.

Jak się tylko gada zamiast robić to takie są tego tego efekty.

villaoliva - 2010-02-16, 08:55

Jedno jest pewne. Za żadne skarby nie można mieszkać na obrzeżach miasta.

Znikną korki na południu Danziga. Za 10 lat

Cytat:
według BRG za 5-10 lat korki w Danzigu będą występowały głównie w południowych dzielnicach. I to mimo tego, że wtedy będą już gotowe Trasa W-Z, poszerzona Łostowicka i dwujezdniowa Nowa Łódzka (mają być zrealizowane do 2014 r.).

W nowym planie, na lata 2014-2020, najbardziej pewne są trzy inwestycje - Nowa Bulońska, Nowa Jabłoniowa oraz ciąg Nowej Małomiejskiej i Nowej Podmiejskiej. Pierwsza połączy istniejącą ul. Bulońską na Morenę z węzłem Trasy W-Z i ul. Jabłoniowej w Jasieniu. Dzięki niej bezpośrednio z Moreny (a za pośrednictwem dwujezdniowej już wtedy Słowackiego także z Wrzeszcza) dojedziemy do Trasy W-Z, obwodnicy czy południowych dzielnic miasta.

Druga to w praktyce istniejąca ul. Jabłoniowa poszerzona do dwóch jezdni (od węzła z Trasą W-Z do węzła z obwodnicą w Szadółkach).

Trzecia oznacza budowę praktycznie od nowa dwujezdniowej trasy od istniejącego skrzyżowania Łódzkiej, Świętokrzyskiej i Podmiejskiej do Traktu św. Wojciecha na wysokości skrzyżowania z Sandomierską. Planiści rozważają jeszcze też kilka innych nowych tras na południu Danziga, ale traktują je jako projekty rezerwowe dla tych wymienionych wyżej.

Co ciekawe, w planach do roku 2020 nie pojawiają się takie inwestycje jak Nowa Spacerowa z tunelem pod Pachołkiem, Droga Czerwona, czy choćby poszerzenie 500-metrowego odcinka ul. Wyspiańskiego, korkującego pół Wrzeszcza.

- Niestety inne dzielnice muszą uzbroić się w cierpliwość. Choć pamiętajmy, że wtedy gotowa będzie Trasy Słowackiego i Sucharskiego, które odciążą dużą część miasta od ruchu samochodowego - mówi Bojanowski. - Jeśli miałbym wskazać jakąś drogę położoną poza południową częścią Danziga, która ma szansę na realizację do 2020 r., to postawiłbym na Drogę Zieloną. Do 2014 r. gotowe będą jej odcinki w Brzeźnie i na Żabiance. Byłoby logiczne, by w kolejnych latach dalej kontynuować tę inwestycję.

Bojanowski zaznacza, że ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły i urzędnicy są otwarci na dyskusję o swoich drogowych priorytetach na najbliższe 10 lat.


I fajny cytat mieszkańców Zakoniczyna

Cytat:
- Przez korki to w ogóle rzadko jeździmy do miasta - dodaje Radosław. - Nasz sąsiad z naprzeciwka ponad cztery lata męczył się, codziennie dojeżdżając do pracy do Wrzeszcza. W końcu nie wytrzymał i się wyprowadził.

villaoliva - 2010-03-19, 21:02

Wizualizacja inwestycji na Słowackiego.


villaoliva - 2010-06-09, 11:05

8 czerwca podpisano umowę z firmą Skanska S.A. - wykonawcą ostatniego odcinka Trasy W-Z.

Oferta firmy Skanska S.A. była najbardziej konkurencyjna i wynosiła 89,5 mln zł, czyli prawie połowę zakładanej przez projekt kwoty. Dofinansowanie unijne przedsięwzięcia sięgnie poziomu 85%. Prace mają potrwać do końca maja 2012 roku.


Przebudowa trasy obejmuje:

• budowę trasy zasadniczej (W-Z) o długości 2,22 km, przekrój poprzeczny 2 jezdnie po 2 pasy ruchu,

• budowę węzła w formie zjazdu i wjazdu na północną jezdnie Trasy W-Z w rejonie ulicy Gronostajowej,

• budowę węzła na skrzyżowaniu z ulicą Nowa Myśliwską,

• budowę skrzyżowania z wyspą centralną na skrzyżowaniu z ulicą otomańską,

• budowę ulicy Kartuskiej Północnej na długości 0,84,

• przebudowę odcinków ulic bocznych (m.in. Nowa Myśliwska, Kartuska Południowa, Kalinowska, Otomińska) na łącznej długości 2,77 km,

• budowę 3 obiektów inżynierskich,

• budowę urządzeń organizacji i bezpieczeństwa ruchu (oznakowanie, bariery ochronne, oświetlenie),

• budowę urządzeń ochrony środowiska - (przejścia dla zwierząt pod Trasą W-Z i pod ulicą Kartuską, budowę kanalizacji deszczowej i ekranów akustyczne na długości 5,23 km),

• przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej kolidującej z projektowaną trasą,

• budowę ścieżek rowerowych na długości 3,14 km.


villaoliva - 2010-07-08, 22:54

NIK: Korki w mieście to skutek zaniedbań władz Danziga

Cytat:
O przegranej walce z korkami samorządowców z ośmiu największych polskich metropolii można przeczytać w najnowszym raporcie NIK.

Z raportu wynika, że Danzig powinien wstydzić się przede wszystkim za fatalny stan dróg. W połowie 2009 roku ponad 50 proc. ulic w mieście wymagało remontu! Równocześnie, choć stoimy w korkach i musimy lawirować samochodami po dziurawych jezdniach, niechętnie przesiadamy się do przestarzałych (niemal wszystkie liczą powyżej 20 lat) i zatłoczonych autobusów i tramwajów. W 2006 r. ze środków komunikacji miejskiej skorzystało 161 tys. mieszkańców. Dwa lata później - mniej o 10 tysięcy pasażerów.


Prezydent Lisicki: robimy co możemy, NIK to wie

Cytat:
W czwartek władze Danziga zorganizowały konferencję, na której broniły swoich racji. - Ten raport pokazuje obiektywne trudności, a nie zaniedbania władz - przekonuje zastępca prezydenta Danziga ds. komunalnych, Maciej Lisicki. - NIK sam to przyznaje. Inspektorzy zgodzili się, że wieloletnich zaniedbań wszystkie miasta w Polsce nie są w stanie nadgonić.


Tak się zastanawiam, co to są trudności obiektywne?

feyg - 2010-07-09, 08:55

villaoliva napisał/a:

Tak się zastanawiam, co to są trudności obiektywne?


O, to pytanie ma już długą historię :hihi:

Przykład z Warszawy:

Strach - 2010-07-10, 22:36

A ja się tak zastanawiam co by było gdyby NIK przeją władzę w Polsce? Raj na ziemi? Ciekawe jak to jest że tak wszechwiedząca instytucja nie robi nic konstruktywnego?
villaoliva - 2010-07-11, 10:18

Ale NIK wykonuje tylko cele do których został stworzony. Nie jest po to by przejmować władzę, ale by ją kontrolować.

Za wikipedią:
Cytat:
to instytucja państwowa, podlegająca bezpośrednio Sejmowi i prowadząca kontrole w państwie. W zakresie NIK-u jest m.in.: kontrolowanie działalności organów państwa (administracji rządowej), NBP, osób prawnych działających na rzecz państwa, organizacji państwowych. Głównym zadaniem prowadzonych przez NIK kontroli jest dostarczanie Sejmowi i opinii publicznej informacji o działaniach państwa, które są oceniane pod kątem: legalności, gospodarności, celowości oraz rzetelności.


Ja się cieszę, że jest jakaś instytucja, która nie ulega wciskającej się wszędzie propagandzie sukcesu.

Strach - 2010-07-11, 13:18

Pomiędzy "propagandą sukcesu" a "ciągłym narzekaniem" jest jeszcze taka mała przestrzeń często niedoceniana, nazywa się rzeczywistością.

Poza ciągłym mówieniem że jest źle czasem wypadało by dojść do przyczyn problemu. Może wtedy część problemów dało by się rozwiązać.

Po prostu obserwując przez kilka lat to co, i jak robi NIK doszedłem do wniosku że jest to bez sensu. Taka propaganda tylko w drugą stronę .

PS Osobiście nie dotknęła mnie żadna kontrola NIK poza tym że kontrole są przeprowadzane z podatków prze ze mnie płaconych i nie wiele z nich wynika.

Bynio50 - 2010-07-12, 11:31

No I Klapa. :lol:
villaoliva - 2010-08-26, 23:14

Wizja Trasy Słowackiego w etapach.


villaoliva - 2010-09-22, 15:21

Jak donosi prezydent miasta:

Cytat:
Paweł Adamowicz Wczoraj podpisano umowę ze zwycięzcą przetargu, firmą Wakoz. Oznacza to, że od 4.10 ruszy rozbiórka obiektów, na terenie których będzie biegła Trasa Słowackiego. W pierwszej kolejności rozbierane będą budynki w ciągu ulicy Słowackiego od ul. Potokowej do Al. Rzeczpospolitej w celu umożliwienie budowy jednej jezdni na odcinku od ul. Potokowej do ul. Chrzanowskiego wraz ze skrzyżowaniem (rondo na wysokości ul. Chrzanowskiego) w terminie do maja 2012 roku.

villaoliva - 2011-02-09, 21:51

Spółka Danzigie Inwestycje Komunalne informuje, że związku z budową nowej Trasy Słowackiego i przygotowaniem terenu inwestycji do przejęcia przez wykonawcę robót budowlanych, na odcinku od ul. Potokowej do Al. Rzeczpospolitej rozpoczyna się wycinka drzew.

Wykonawca wycinki zaczyna jutro (10 lutego), około godziny 8.00 rano w rejonie zbiornika retencyjnego Srebrzysko i stamtąd będzie przesuwał się w stronę parku przy Szpitalu Psychiatrycznym na Srebrnikach, a także w stronę starego nasypu kolejowego. Wycinka będzie odbywała się w ciągu dnia, od rana do zmierzchu i potrwa do końca lutego.

W tym czasie z terenu gdzie będzie biegł ten odcinek Trasy Słowackiego musi zostać usunięte prawie 900 drzew i krzewów. Wysokie drzewa będą usuwane metodą alpinistyczną. Uprzątnięcie pozostałości z wycinek najpóźniej do 8 marca

Hochstriess - 2011-02-19, 16:16

Nie ma mojego ogrodu, padł park przy willi Rotenburga. Serce pęka. Zdjęcia wrzucę w poniedziałek.
villaoliva - 2011-02-19, 16:43

Dziwnie to wygląda.
villaoliva - 2011-03-16, 09:23

Po rozbiórce tego budynku, wkrótce przyjdzie pora na kamienicę przy Grunwaldzkiej 154 ...
tweety - 2011-03-17, 20:19

ten budynek podoba mi się najbardziej i dziwnie będzie bez niego na horyzoncie. na szczęście nie mieszkam przy Słowackiego i nie straciłam mieszkania,ale jednak te budynki mijane codziennie stały się częścią mojego życia, wszytsko co wpisuje się w krajobraz gdzieś w nas zostaje, w naszej pamięci... szkoda,że moje dzieci poznają spaskudzony Wrzeszcz z samymi drogami, "galeriami" i biurowcami :(
villaoliva - 2011-04-12, 21:02

Zarząd Dróg i Zieleni informuje, że w związku z rozbiórką budynku usytuowanego w rejonie skrzyżowania ulic Grunwaldzkiej i Słowackiego nastąpią utrudnienia w ruchu w rejonie dzielnicy Wrzeszcz.


W dniu 16 kwietnia 2011r. (od godz. 7.00 do godz. 17.00) zostanie wyłączony z ruchu prawy pas jezdni Al. Grunwaldzkiej (jezdnia w relacji do centrum) od przejścia dla pieszych do ul. Słowackiego.
Za utrudnienia przepraszamy!

:-(

Hochstriess - 2011-04-12, 21:32

:-(
Bo co mam powiedzieć.

bijou - 2011-04-22, 21:44

hymm szkoda bo to piękny budynek, tam chyba dawno temu był sklep spożywczy gdzie kupiłam swoje pierwsze pół litra to była bałtycka, :hihi: :hihi: na pierwszym pietrze mieszkał ubol.. zwykła... (...) z tyłu w podwórzu była jeszcze kamienica w której mieszkał stary wrzeszczanin,, jakie on historie opowiadał, dziś żałuje, że tego nie utrwaliłam..
Orka - 2011-04-22, 22:20

Jako mloda osóbka, próbująca dorobić :) spróbowałam swoich sił w tzw. network marketingu. Jedno ze spotkań odbyło się właśnie w tej kamienicy, ale nawet już nie pamiętam, które to było piętro. Mieszkanie zrobiło na mnie ogromne wrażenie-wielkie, wysokie, z pięknymi podwójnymi drzwiami w amfiladzie...pełne starych mebli i bibelotów. Szkoda, że nie bylo wtedy cyfrówek...Ciekawe, gdzie zostali przeniesieni ówcześni mieszkańcy tego lokum...
Krzysztof - 2011-07-25, 21:53

Z bałaganu zaczyna się wyłaniać Wiadukt nad Grunwaldzką. Mury oporowe przyczółku od strony Słowackiego i fundamenty podpór. Zazbrojony fundament na rondzie i zalany od strony Kościuszki.
villaoliva - 2011-07-25, 22:55

Szybko zmienia się tam krajobraz.
villaoliva - 2011-08-09, 09:47

POŁĄCZENIE PORTU LOTNICZEGO Z PORTEM MORSKIM GDAŃSK – TRASA SŁOWACKIEGO. ZADANIE III. ODCINEK OD AL.GEN.J.HALLERA DO WĘZŁA MARYNARKI POLSKIEJ



Droga Zielona pojawiała się w opracowaniach planistycznych Miasta Danziga już w latach sześćdziesiątych XX w. W ramach szczegółowych analiz komunikacyjnych zaprojektowano fragment Trasy Słowackiego pomiędzy Al.Gen.J.Hallera a ulicą Marynarki Polskiej, przebiegający przez tereny ogródków działkowych. Trasa pomiędzy Al.Gen.J.Hallera i Kochanowskiego przechodzi przez tereny ogródków działkowych „Jawor”, „Zaspa”, „Przyjaźń” i „Obrońców Poczty Polskiej”. Biegnąc w kierunku wschodnim Trasa bezkolizyjnie przekracza ul.Kochanowskiego oraz tereny kolejowe, po południowej stronie istniejącego wiaduktu kolejowego w ciągu ul.Uczniowskiej. Od granicy terenów kolejowych do Węzła Marynarki Polskiej Trasa przebiega przez tereny zlikwidowanych ogródków działkowych „Waryński” pomiędzy ul.Uczniowską a budowanym obecnie Stadionem PGE Arena Danzig.

CHARAKTERYSTYKA PRZEDSIĘWZIĘCIA

Zadanie polega na budowie odcinka Trasy Słowackiego o długości ok. 2,2 km wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, o następujących parametrach techniczno-eksploatacyjnych: klasa drogi G o przekroju poprzecznym 2/2 tj. na przekrój składają się dwie rozdzielone jezdnie po dwa pasy ruchu.





W ramach realizacji zadania III przewiduje się :


· przebudowę skrzyżowania Al. Gen. J. Hallera z ulicą Czarny Dwór na skrzyżowanie z wyspą centralną z podłączeniem Drogi Zielonej i odcięciem ulicy Uczniowskiej

· budowę skrzyżowania włączającego ulicę Danzigą w Drogę Zieloną od strony Brzeźna oraz odcięcie od strony Centrum Miasta

· budowę skrzyżowania z wyspą centralną projektowanej Trasy Słowackiego w miejscu skrzyżowania z planowanym przebiegiem ulicy Nowej Danzigiej, z włączeniem istniejącej ul. Uczniowskiej,

· budowę jednoprzestrzennego, czteroprzęsłowego wiaduktu w ciągu Trasy Słowackiego nad ulicą Kochanowskiego, torami kolejowymi, ul. Stadionową

Wiadukt będzie posiadał łączną długość 260m, z głównym przęsłem nad torami kolejowymi o rozpiętości 120m. Główne przęsło jest wzmocnione łukiem z dwóch ukształtowanych rur stalowych usytuowanym pomiędzy jezdniami w pasie rozdziału. Przewiduje się budowę obiektu metodą nasuwu podłużnego, co pozwoli na budowę obiektu bez zatrzymywania ruchu kolejowego.

· budowę węzła typu „harfa”, umożliwiającego połączenie Stadionu PGE Arena Danzig poprzez ulicę Stadionową z istniejącym i planowanym układem drogowym,

· budowę linii tramwajowej wzdłuż Trasy Słowackiego na odcinku od Al. Gen. J. Hallera do ul. Danzigiej oraz likwidację istniejącej linii tramwajowej w ciągu ul. Danzigiej, na odcinku od Al. Gen. Józefa Hallera do ul. Uczniowskiej,

· budowę odcinka ulicy Stadionowej o długości ok. 320 m wzdłuż torów kolejowych, będącej elementem węzła typu „harfa” oraz stanowiącej kontynuację ul. Stadionowej realizowanej w ramach budowy stadionu PGE Arena Danzig dla jego obsługi. Ponadto w przyszłości ulica Stadionowa połączona zostanie z dzielnicą Letnica.

· budowę jednego tunelowego przejścia dla pieszych łączącego teren stadionu PGE Arena Danzig z ul.Uczniowską.

Zaprojektowano tunel o świetle poziomym 18,5 m, o całkowitej długości ok. 37m. Pod tunelem przewidziano chodnik dla pieszych oraz ścieżkę rowerową. Tunel zostanie wykonany z elementów łupinowych prefabrykowanych, co pozwoli na bardzo szybkie wykonanie obiektu .

· budowę drogi dojazdowej dla mieszkańców na terenie dzielnicy Letnica w okolicy węzła harfa

· budowę na odcinku od ul. Danzigiej do torów kolejowych rowu odwadniającego przy planowanej trasie, (Kanału Warzywód III)

· budowę zbiorników retencyjnych: „Kochanowskiego”, „Stadion I” i „Stadion II”.

· budowę odcinków ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych w nawiązaniu do ścieżek już istniejących

· przebudowę odcinka ul.Uczniowskiej na odcinku od wiaduktu nad linią kolejową do włączenia do istniejącej ul.Uczniowskiej będącej obejściem węzła „Harfa”

· budowie oświetlenia ulicznego, sygnalizacji świetlnej, kanalizacji teletechnicznej, ekranów akustycznych,

· budowę drogi serwisowej wzdłuż Trasy Słowackiego, umożliwiającej dojazd do Rodzinnych Ogrodów Działkowych.



Ponadto zakres przewidywanych prac związanych z budowa Trasy Słowackiego w ramach zadania III obejmuje :

· usuniecie kolizji z urządzeniami i kablami energetycznymi, z sieciami infrastruktury ciepłowniczej, sanitarnej i wodociągowej,

· przebudowę istniejących sieci i urządzeń teletechnicznych,

· rozbiórkę i wyburzenie istniejących obiektów kubaturowych oraz ogrodzeń kolidujących z planowanym przedsięwzięciem,

· wycinkę kolidującej zieleni

· likwidację ogródków działkowych.




Bieżące informacje z prac: www.gik.gda.pl/aktualnosci.html

Krzysztof - 2011-08-09, 16:22

villaoliva napisał/a:
TRASA SŁOWACKIEGO. ZADANIE III. ODCINEK OD AL.GEN.J.HALLERA DO WĘZŁA MARYNARKI POLSKIEJ
Droga Zielona pojawiała się w opracowaniach planistycznych Miasta Danziga już w latach sześćdziesiątych XX w. W ramach szczegółowych analiz komunikacyjnych zaprojektowano fragment Trasy Słowackiego pomiędzy Al.Gen.J.Hallera a ulicą Marynarki Polskiej,

Ledwo zrozumiałem :-?
Dla mnie ta droga, od Marynarki Polskiej w stronę Zaspy, Żabianki, to "Droga Zielona".
"Trasa Słowackiego" to ul. Słowackiego i jej przedłużenie w stronę stadionu.
Tu "Trasa Słowackiego" ma się kierować w stronę Hallera, a nie do Wrzeszcza :szewc:

wladzio - 2011-08-09, 16:37
Temat postu: Trasa Słowackiego
Zagadką pozostaje dla mnie kierunek skierowania ruchu pojazdów od Rzeczpospolitej do Hallera i dalej w Uczniowską do Marynarki Polskiej. :-( Nie widziałem wizualizacji tego odcinka. Może ktoś z Was go widział?
villaoliva - 2011-08-09, 17:26

Odcinek od Hallera do tunelu jest widoczny w tej wizualizacji (od 3 minuty).

Wizja Trasy Słowackiego w etapach.

:arrow: Opis projektu
Cytat:
■Zadanie 2 – Trasa Słowackiego - odcinek od ul. Potokowej do Al. Rzeczypospolitej; (tzw. odcinek środkowy)

■Zadanie 3 – Droga Zielona - odcinek od al. Gen. J. Hallera – Węzeł Marynarki Polskiej

Zadania nie obejmuja odcinka od Rzeczpospolitej do Hallera :hmm:


villaoliva - 2011-08-09, 17:42

I jeszcze Trasa Sucharskiego.


Krzysztof - 2011-08-09, 19:24

wladzio napisał/a:
Zagadką pozostaje dla mnie kierunek skierowania ruchu pojazdów od Rzeczpospolitej do Hallera i dalej w Uczniowską do Marynarki Polskiej.

Ten odcinek nie jest, ani w Zadaniu 2, ani w Zadaniu 3 (tu lepiej nazwanym - "Droga Zielona")
O ile wiem ta inwestycja ma poczekać na przypływ gotówki. Od ronda na Rzeczpospolitej (koniec Zadania 2) ma być poprowadzona do ronda widocznego na wizualizacji Zadania 3, pomiędzy ul. Danzigą i torami do NP (obok Uczniowskiej). I chyba tylko do tego ronda powinna nazywać się "Trasą Słowackiego".

Krzysztof - 2011-08-09, 19:49

To jeszcze obrazek:
villaoliva - 2011-08-23, 21:42

Spółka Danzigie Inwestycje Komunalne informuje, że od jutra na wysokości dawnego garnizonu (do skrzyżowania ulicy Słowackiego z ulicą Staszica) ruch pojazdów w stronę al. Grunwaldzkiej zostanie przeniesiony na nawierzchnię tymczasową z płyt betonowych. Zmiana jest konieczna by wykonać ściany oporowe, które będą prowadzić nasyp na estakadę nad Grunwaldzką.
Powyższe zmiany obowiązywać będą przez ok. 2 miesiące. Po tym czasie organizacja ruchu ulegnie dalszej modyfikacji (ruch po nowym odcinku Słowackiego).

villaoliva - 2012-01-16, 23:00

Filmik umieszczony dziś, ale już lekko nieaktualny - pojawiła się zima ;-)


Krzysztof - 2012-05-31, 13:52

http://www.trojmiasto.pl/...ro-n58617.html[
Niestety nie pojedziemy nową trasą.
Po informacji;
Cytat:
należy się pochwała dla wykonawcy i inwestora. Obietnicy dotrzymali.

Trochę konkretów:
Cytat:
Zamontowane częściowo ekrany akustyczne na estakadzie rozciągającej się nad al. Grunwaldzką mogą przekonywać, że obiekt jest już prawie gotowy. To tylko pozory. Podczas piłkarskiej imprezy będzie bezwzględnie zamknięty dla ruchu. Podobna sytuacja będzie obowiązywała na sąsiednim, nowym wiadukcie nad magistralą kolejową.

Szkoda, że nie napisano dlaczego :?: Od ponad tygodnia nic się tam nie dzieje. Może podwykonawca nie chce pracować bez zapłaty :?:

villaoliva - 2012-06-01, 12:01

Propaganda sukcesu trwa, tymczasem wszystko jest rozgrzebane.
Krzysztof - 2012-06-01, 14:15

A na Jesionoej, przed skrzyżowaniem z Partyzantów już stoi drogowskaz informujący, że na Warszawę trzeba skręcić w prawo (w stronę Srebrzyska) :uaaa:
Aby z tej informacji skorzystać trzeba by przejechać przez rondo pod estakadą, a może to być niemożliwe w innym kierunku niż na stadion. :frog:

villaoliva - 2013-04-18, 21:08

No to się dzieje ....

Odpadł kawałek sufitu w tunelu pod Trasą Słowackiego. Ranna kobieta

Cytat:
W niedawno oddanym do użytku tunelu dla pieszych pod Trasą Słowackiego doszło do wypadku. Fragment sufitu spadł prosto na przechodzącą tamtędy 70-letnią kobietę
Poszkodowaną trzeba było odwieźć do szpitala. Do wypadku doszło w przejściu mieszczącym się na wysokości ul. Reymonta (patrz mapka) około godz. 15. Tunel zamknięto. Oznacza to duże utrudnienia zarówno dla pieszych, jak i zmotoryzowanych. Ci pierwsi muszą bowiem nadkładać drogi i korzystać z przejść naziemnych oddalonych nawet o kilkadziesiąt metrów, a kierowcy muszą borykać się ze zwężeniem jezdni do jednego pasa (w obu kierunkach), gdyż sygnalizacja świetlna działa tam w trybie ostrzegawczym.

Zwężenie zniknie, gdy danzigi Zarząd Dróg i Zieleni uruchomi tam odpowiednio dopasowaną sygnalizację świetlną. Na otwarcie tunelu będzie zaś trzeba trochę poczekać.

villaoliva - 2013-04-18, 21:32

Wieści z ZDiZ
Cytat:
około 23.00 zostanie uruchomiona tymczasowa sygnalizacja świetlna na ulicy Słowackiego na wysokości ul. Reymonta w Danzigu. Wyznaczono tam tez tymczasowe przejście dla pieszych. W rejonie przejścia zastosowano również ograniczenie prędkości do 40 km/godzinę.



Działania te podjęto po tym, jak ok. 16.00 Nadzór Budowlany nakazał zamknięcie zlokalizowanego w tamtym miejscu tunelu dla pieszych.

Przejście, sygnalizacja oraz ograniczenie prędkości pozostaną do momentu ponownego otwarcia tunelu. Na razie termin nie jest znany.

villaoliva - 2013-09-07, 12:20
Temat postu: PIS nie chce tunelu pod Pachołkiem
Ciekawe czy radni, przed przygotowaniem swojego wniosku, konsultowali go z mieszkańcami ul. Czyżewskiego i rodzicami dzieci ze szkoły przy ul. Opackiej?

PIS nie chce tunelu pod Pachołkiem. Połączyć Grunwaldzką z Czyżewskiego?
Cytat:
Władze Danziga i Sopotu zleca ekspertyzę kosztów budowy tunelu Pod Pachołkiem. Tymczasem klub radnych PIS chciałby puścić ruch na Spacerową przez ul. Czyżewskiego.

villaoliva - 2013-09-13, 18:33
Temat postu: Wiadukt przy stadionie PGE Arena Dziełem Mostowym 2013 Roku
Komunikat Danzigich Inwestycji Komunalnych.

Kapituła Konkursu Dzieło Mostowe Roku 2013 – Związku Mostowców RP w kategorii „Obiekt o nowatorskich rozwiązaniach konstrukcyjnych i technologicznych dobrze wpisujący się w otoczenie” nagrodziła tytułem Dzieło Mostowe Roku 2013 Wiadukt WD1- w ciągu III zadania Trasy Słowackiego w Danzigu. Inwestorem była Gmina Miasta Danziga, w imieniu której budowę prowadziła spółka Danzigie Inwestycje Komunalne. Projektantem obiektu były firmy TOP PROJEKT Krzysztofa Topolewicza i GTI Szymona Galewskiego, wykonawcą była spółka BUDIMEX.

Wiadukt WD-1 o charakterystycznym kształcie ma konstrukcję czteroprzęsłową o całkowitej rozpiętości 261 metrów. Główne przęsło jest podwieszone centralnie do rurowej konstrukcji łukowej, konstrukcja składa się z dwóch identycznych łuków przesuniętych względem siebie wzdłuż obiektu o 4 metry i skrzyżowanych poprzecznie. Konstrukcja stalowa łuku została wytworzona w Niemczech, a wygięta w Wielkiej Brytanii skąd przetransportowano ją do Danziga. Wiadukt jest iluminowany i wraz ze Stadionem PGE Arena tworzy malowniczą całość – urozmaicając architektonicznie krajobraz Danziga.

Bynio50 - 2013-09-14, 18:17

Konstrukcja stalowa łuku została wytworzona w Niemczech, a wygięta w Wielkiej Brytanii skąd przetransportowano ją do Danziga.
Czy u nas brak specjalistów? :szok:

pawel_45 - 2013-09-14, 20:24

Bynio50 napisał/a:
Konstrukcja stalowa łuku została wytworzona w Niemczech, a wygięta w Wielkiej Brytanii skąd przetransportowano ją do Danziga.
Czy u nas brak specjalistów? :szok:


Raczej urządzeń technicznych - bo na kolanie tego żaden specjalista nie wygnie. Nawet niemiecki. :-/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group